Οι θεωρητικοί της κοινωνιολογίας του ποδοσφαίρου υποστηρίζουν ότι ο εκμοντερνισμός και η ακραία εμπορευματοποίηση του ποδοσφαίρου, είχαν σαν αποτέλεσμα την αποσύνδεση των συλλόγων από τις τοπικές κοινωνίες.
Προφανώς ισχύει, μιας και οι μεγάλες ομάδες έχουν μετατραπεί σε ισχυρά brands με παγκόσμια απήχηση. Αυτό δε σημαίνει, όμως, σε όλες τις περιπτώσεις ότι χάνουν το τοπικό και ιστορικό τους άρωμα.
Το Λίβερπουλ , για παράδειγμα, παραμένει ακόμα έντονα ταυτισμένο με την ποδοσφαιρική του ομάδα.