Digital.mural.anastasakos

Κοινό αίτημα των Αθηναίων είναι όλες αυτές οι γκρίζες, εγκαταλελειμμένες πολυκατοικίες να μην πνίγουν πια την πόλη, αλλά αντίθετα να αποτελέσουν καλή αφορμή για εικαστική παρέμβαση, να δώσουν χρώμα στους δρόμους της Αθήνας. Σε αυτό το αίτημα ανταποκρίνεται ο Μανώλης  Αναστασάκος.

Μία από τις χαρακτηριστικότερες, πλέον μέρος της καλτ κουλτούρας, διαφημίσεις της Αθήνας, είναι εκείνη των τσιγάρων Cooper στη συμβολή των οδών Αιόλου και Σταδίου, δίπλα στο περίφημο πλέον μότο «βασανίζομαι». Αυτές οι δύο οκταώροφες πολυκατοικίες θα αποτελέσουν την μεγαλύτερη μονοθεματική τοιχογραφία της Ελλάδας. Στο ψηφιακό προσχέδιο του κ. Αναστασάκου βλέπουμε το έργο που θα ξεκινήσει περίπου τον Απρίλιο και θα διαρκέσει δύο μήνες μέχρι να πάρει την ολοκληρωμένη του μορφή.

Screen Shot 2014-03-10 at 7.48.10 μ.μ.

Το έργο του ονομάζεται «Μετά τον Παράδεισο, τι;» και δεν έχει θρησκευτική χροιά. «Έχει έντονες αρχετυπικές δομές και προσεγγίζεται εννοιολογικά. Ένας Άνδρας, μια Γυναίκα κι ένα Ερμαφρόδιτο αποπνέουν μία αίσθηση μετάβασης από μία κατάσταση σε μία άλλη. Η απόσταση μεταξύ των κτηρίων εντείνει και την απόσταση Παραδείσου- Γης», μας λέει ο ίδιος ενώ εξηγεί πως αποτυπώνει την προσέγγισή του προς την κοινωνία με ιστορική διάθεση και κοινωνικοπολιτική χροιά.

Μια ιδέα που απαντάται σε διάφορες ανατυπώσεις ανά τους αιώνες και ένα χαρακτικό του προηγούμενου αιώνα τα οποία αναμόρφωσε ο καλλιτέχνης.

*Περισσότερες πληροφορίες και έργα του Μανώλη Αναστασάκου θα βρείτε εδώ