Το εντυπωσιακό με το ίντερνετ, είναι ο όγκος και το είδος των δεδομένων που μετακινούνται προς κάθε κατεύθυνση. Όταν εσείς, για παράδειγμα, ακούτε αμέριμνοι τη μουσική σας μέσα από το YouTube, αυτό γνωρίζει αρκετά πράγματα για εσάς: τον browser και το λειτουργικό που χρησιμοποιείτε, το είδος της σύνδεσής σας και, το κυριότερο, την τοποθεσία σας. Με βάση αυτό το τελευταίο λοιπόν, η «μαμά» εταιρεία του YouTube, η Google, είναι σε θέση να δημιουργεί χάρτες που απεικονίζουν τη δημοτικότητα κομματιών και καλλιτεχνών ανά τον κόσμο! Με άλλα λόγια, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τον αριθμό των αναπαραγωγών συγκεκριμένων βίντεο ανά τον κόσμο, το YouTube ξέρει σε ποιες χώρες και περιοχές μεμονωμένα τραγούδια, άλμπουμ, καλλιτέχνες και είδη μουσικής έχουν τη μεγαλύτερη πέραση!
Αυτός ακριβώς είναι και ο ρόλος του Music Insights, του νέου εργαλείου που εγκαινίασε η Google και αποτελεί μέρος του προγράμματος YouTube for Artists. Μέσα απ’ αυτό παρουσιάζονται σε έναν καλλιτέχνη οι πόλεις στις οποίες είναι δημοφιλής και τα κομμάτια του που ακούγονται περισσότερο –και μάλιστα όχι μόνο βάσει των “official” uploads τους αλλά και των εκδοχών τους που έχουν «ανέβει» από απλούς χρήστες (τα “unofficial” δηλαδή) χάρη στην τεχνολογία Content ID. Πρακτικά, με αυτόν τον τρόπο, το YouTube είναι σε θέση να συμβουλέψει εμμέσως πλην σαφώς σε ποιες περιοχές, χώρες και πόλεις ένας καλλιτέχνης θα πρέπει να εστιάσει, αν θέλει να έχει το μέγιστο δυνατό κέρδος από live εμφανίσεις του! Παρόμοια υπηρεσία διαθέτουν τόσο το Spotify (Spotify For Artists) όσο και η πλατφόρμα Pandora (Artist Marketing Platform – Pandora AMP) με τη διαφορά όμως ότι τη βάση χρηστών του YouTube δεν την έχει κανένα τους.
Πρακτικά με τον τρόπο αυτό, το YouTube κάνει ένα άνοιγμα προς τους καλλιτέχνες τους οποίους θέλει να έχει με το μέρος του, εν όψει των φημολογούμενων επί πληρωμή πακέτων που ετοιμάζει –και που σίγουρα δεν θα ακουστούν καλά στα αφτιά των δεκάδων εκατομμυρίων χρηστών του που έχουν βολευτεί στο δωρεάν. Γενικότερα πάντως τους τελευταίους μήνες το YouTube δείχνει να έχει «σκύψει» πάνω από τους καλλιτέχνες αφού πέραν των analytics, εισήγαγε τη δυνατότητα χρήσης Info Cards (μέσω των οποίων παρουσιάζονται πληροφορίες για live εμφανίσεις και αγορά merchandizing) και τη λειτουργία Fan Funding (χρηματοδότηση καλλιτεχνών κατ’ ευθείαν από τους φαν τους).
Τα νέα έρχονται να ωφελήσουν περισσότερο τους μικρομεσαίους καλλιτέχνες και συγκροτήματα που δεν έχουν από πίσω τους δισκογραφικές-κολοσσούς να φροντίζουν κάθε λεπτομέρεια. Το μεγάλο «παιχνίδι» όμως θα γίνει με τους χρήστες του YouTube κατά την ανακοίνωση των νέων πακέτων του: εκεί είναι που η Google θα μετρήσει τις δυνάμεις της…