Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Γιάννης Μπουτάρης: «Τον Μητσοτάκη τον παραπληροφόρησαν. Να έχει τη γενναιότητα τώρα να πει «λυπάμαι». Η Μενδώνη λέει ψέματα».

Η απόσπαση των βυζαντινών αρχαιοτήτων από τον σταθμό Βενιζέλου της Θεσσαλονίκης, που ξεκινά άμεσα, θα μας κάνει διεθνώς ρεζίλι σύμφωνα με τον πρώην δήμαρχο, που θεωρεί δεδομένο ότι νέες προσφυγές θα καθυστερήσουν την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ακόμη περισσότερο.

«Η κυρία Μενδώνη, προ του 2010, υπερασπιζόταν σε συνέδριο την παραμονή in situ των αρχαιοτήτων σε ανάλογες περιπτώσεις, όπως αυτή του σταθμού Βενιζέλου. Γιατί άλλαξε 180 μοίρες; Δεν μπορώ να καταλάβω. Μόνο η ίδια το ξέρει!», διαπιστώνει ο χειμαρρώδης πρώην δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, που εξαρχής υπερασπίστηκε την επί τόπου παραμονή των αρχαιοτήτων στον κεντρικό σταθμό της Θεσσαλονίκης, κάτι που είχε εγκριθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση για να αναιρεθεί από τη νυν υπουργό Πολιτισμού «πραξικοπηματικά», όπως μας λέει.

«Τον Μητσοτάκη προφανώς τον παραπληροφόρησαν όταν έκανε τις ανακοινώσεις για την απόσπαση στη ΔΕΘ πέρσι και μείναμε όλοι ξεροί. Διότι το έργο προχωρούσε!», προσθέτει ο κ. Μπουτάρης, κάνοντας τη δυσοίωνη πρόβλεψη: «Θα ξεφτιλιστούμε. Θα χάσουμε οποιαδήποτε αξιοπρέπεια έχουμε διεθνώς» με την απόφαση της αποκόλλησης των αρχαιοτήτων, τις οποίες ειδικοί έχουν χαρακτηρίσει ως τη «Βυζαντινή Πομπηία».

«Είναι μια προσβολή για όλη τη Θεσσαλονίκη. Και προωπικά έχω υποστεί άπειρους εξευτελισμούς και τέτοια ταλαιπωρία από ψέματα, συκοφαντίες και εκβιασμούς γι’ αυτό το θέμα που ό,τι και να σας πω πραγματικά είναι λίγο!», μας αποκαλύπτει ο συνομιλητής μας κάποια στιγμή. «Πρέπει να έχει τη γενναιότητα τώρα ο Μητσοτάκης να πει «λυπάμαι». Να πει «στοπ στην αποκόλληση κι απόσπαση»», συμπεραίνει ο συνομιλητής μας, σε μια συζήτηση που αφορά αποκλειστικά στην απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου να αποσπαστούν τα ευρήματα, που κατόπιν θα ξανατοποθετηθούν στη θέση τους, την ώρα που το έργο του ΜΕΤΡΟ συνεχιζόταν κανονικά με τη λύση της παραμονής τους στη θέση τους.

«Η Ελλάδα «αδειάζει» τα μνημεία της. Το σκάνδαλο του Μετρό της Θεσσαλονίκης» ήταν χαρακτηριστικά και το ρεπορτάζ της Frankfurter Allgemeine για την αιφνιδιαστική απόφαση της κυβέρνησης Μητσοτάκη, για την οποία αντέδρασε αμέσως η Europa Nostra, η Ένωση για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς, καθώς και περισσότεροι από 200 ιδιαίτερα επιφανείς Βυζαντινολόγοι, αρχαιολόγοι, ιστορικοί και αρχιτέκτονες, μεταξύ αυτών ο Peter Brown, εισηγητής του όρου «ύστερη αρχαιότητα», ο Hermann Parzinger, πρόεδρος της Europa Nostra, η Dame Averil Cameron, καθηγήτρια Βυζαντινής Ιστορίας στην Οξφόρδη, ο ιστορικός Mark Mazower, και ο αρχιτέκτονας του Harvard Rafael Moneo, που φέτος του απονεμήθηκε ο Χρυσός Λέοντας της Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής. Σε μια ανοιχτή επιστολή τους προς τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας, στις 13 Μαίου 2021, συνέκριναν την πιθανή καταστροφή του μνημειακού συνόλου με τον βομβαρδισμό του Παρθενώνα από τον Μοροζίνι το 1687. 

Το σχέδιο της απόσπασης, που εγκρίθηκε από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) τα μέλη του οποίου είναι διορισμένα από την κυβέρνηση, είναι αναλυτικό μόνο ως προς την αποδόμηση και την μεταφορά του μνημειακού συνόλου, μας διευκρινίζει ο κ. Μπουτάρης. «Για το πώς θα επανατοποθετηθεί και πόσο θα κοστίσει αυτό, δεν το γνωρίζει κανείς. Το 2012, σε εφαρμογή ενός παρόμοιου σχεδίου, αποσπάστηκε τμήμα της ίδιας κεντρικής οδού περίπου 40 μ., που είχε ανασκαφεί σε γειτονικό σταθμό. Η επανατοποθέτησή του κρίθηκε τελικά αδύνατη. Η υποψία είναι προφανής: ακόμη κι αν το μνημειακό σύνολο «αντέξει» την αποδόμησή του, η επανατοποθέτησή του μπορεί να ακυρωθεί από διάφορες αιτίες (κόστος, ασφάλεια, διακοπή της λειτουργίας του Μετρό κ.λπ.). Κι αν είναι εφικτή η μερική επανατοποθέτηση, θα έχει απωλέσει για πάντα την αυθεντικότητα που απαιτείται για έναν αρχαιολογικό χώρο της UNESCO», σημειώνει η Frankfurter Allgemeine ρωτώντας το ίδιο ερώτημα που θέτει ρητορικά στη συζήτησή μας και ο πρώην δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης: «Γιατί επιμένει στην απόφασή της η κυβέρνηση;», καταλήγοντας σε κοινό συμπέρασμα: «Η αξιοπιστία της Ελληνικής Πολιτείας ως προστάτη της πολιτιστικής Κληρονομιάς θα κλονιστεί. Ποιος θα πάρει στα σοβαρά τις προσπάθειές της για επανένωση των γλυπτών του Παρθενώνα;».  

Ο Γιάννης Μπουτάρης εξηγεί αναλυτικά στην Ιωάννα Κλεφτόγιαννη:

«Τίτλοι τέλους» για τη «Βυζαντινή Πομπηία»! Τελικά το ΣτΕ, κύριε Μπουτάρη, ενέκρινε την νομιμότητα της απόφασης του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) να αποκολληθεί από τη στάση Βενιζέλου του ΜΕΤΡΟ στη Θεσσαλονίκη. Η υπουργός μάλιστα δεν έχασε λεπτό. Έσπευσε κι έβγαλε και την υπουργική απόφαση για την αποκόλληση, που ξεκινάει άμεσα.  Υπάρχει η μελέτη της απόσπασης και δεν υπάρχει μελέτη επανατοποθέτησης πλήρης. Υπάρχει μια πολύ πρόχειρη κατάσταση. Αυτό είναι το ένα. Το δεύτερο είναι η κρίση του ΣτΕ. Μπορεί να μην έχει σχέση με την ουσία της απόσπασης, αλλά η σχετική πλειοψηφία 13-12 έβαλε σε όλο τον κόσμο ένα ερώτημα: υπάρχει μια σοβαρότατη αμφιβολία σε ανώτατο επίπεδο. Ναι μεν οι 13 λένε ότι είναι νόμιμη η απόφαση που πήρετο ΚΑΣ , αλλά οι σχεδόν μισοί, οι 12, από τους 25, έρχονται και λένε ότι δεν ήταν νόμιμη!

Εξαιρετικά οριακή η πλειοψηφία, όντως. Αυτό δηλώνει κάτι;  Δεν δηλώνει; Δεν αποκαλύπτει ότι δεν συμφωνούν στο ΣτΕ ότι ήταν νόμιμη η απόφαση του ΚΑΣ; Ο νόμος λέει ότι όταν υπάρχει λύση δεν αποσπώνται οι αρχαιότητες, τα ευρήματα, από οπουδήποτε. Αυτός ο νόμος δεν τηρήθηκε στην απόφαση του ΚΑΣ. Ενώ λύση υπήρχε κι είχε αρχίσει να εφαρμόζεται κανονικά.

Έχει χάσει την αξιοπιστία του το ΚΑΣ;  Κοιτάξτε να δείτε, το ΚΑΣ χάνει την αξιοπιστία του εξ ορισμού, όταν όλα τα μέλη τα ορίζει ο υπουργός. Η δε υπουργός κυρία Μενδώνη έκανε μια απρέπεια. Πριν κάνει την τελική συνεδρίασή του το ΣτΕ πήγε και το επισκέφτηκε. Συνάντησε την πρόεδρο του. Αυτό είναι μεγάλη απρέπεια.

Έδωσε, πιστεύετε, τη «γραμμή»;  Προφανώς. Και πρόκειται για σκάνδαλο! Αφότου σταμάτησαν τα έργα με την απόφαση του ΚΑΣ έχει περάσει ένα χρόνος, ίσως και παραπάνω. Σε αυτό το χρόνο ο ανάδοχος νομιμοποιείται να ζητήσει αποζημίωση. Πόσα λεφτά θα ζητήσει, ξέρουμε; Εγώ πιστεύω θα ζητήσει 150 εκατομμύρια. Και το ΣτΕ δεν είναι άμοιρο των πολιτικών καταστάσεων αυτή την ώρα.

Υπάρχει κίνδυνος να διασυρθούμε ως χώρα με την απόφαση της απόσπασης των ευρημάτων;  Θα ξεφτιλιστούμε. Θα χάσουμε οποιαδήποτε αξιοπρέπεια έχουμε. Ρωτήστε να δείτε πώς θα αντιμετωπίζουν τους αρχαιολόγους μας όταν θα πηγαίνουν σε διεθνή συνέδρια στο εξής!

Είναι τελειωμένη ιστορία δηλαδή η απόσπαση; Υπάρχει κάτι που να μπορεί να την ανατρέψει; Έστω τώρα; Παρόλη την ΚΥΑ;  Ο Μητσοτάκης! Τώρα αυτό που μπορεί να γίνει ίσως είναι το να πάρει μια απόφαση ο Μητσοτάκης, γιατί από τον Μητσοτάκη εξαρτάται η ιστορία. Ο Μητσοτάκης πρέπει να έχει τη γενναιότητα και να πει «λυπάμαι, αποδεικνύεται ότι είχα λάθος όταν είπα να μεταφερθούνε, εφόσον υπάρχει λύση να παραμείνουν επί τόπου, να παραμείνουν». Επιπλέον υπέρ του να παραμείνουν είναι και το ότι αν απομακρυνθούν θα καθυστερήσουν άλλα δύο χρόνια τα έργα.

Μα η υπουργός και οι παράγοντες που είναι υπέρ της απόσπασης έχουν ως βασικό επιχείρημα ότι έτσι ο σταθμός θα ολοκληρωθεί συντομότερα. Όντως μπλόκαρε το έργο λόγω των αρχαιοτήτων;  Όχι βέβαια. Ψέμα είναι! Κοιτάχτε να δείτε! Αν σηκωθούν οι αρχαιότητες και φύγουν θα πρέπει υποχρεωτικά να γίνει κι εκεί ανασκαφή. Έχει ένα πάχος 3-4 μέτρα από εκεί που είναι τώρα τα ευρήματα μέχρι την οροφή του σταθμού, το οποίο θα πρέπει να ανασκαφεί. Δεν μπορεί να μην ανασκαφεί. Κι η ανασκαφή θα γίνει με το κουταλάκι. Γι’ αυτό λένε οι αρχαιολόγοι δύο χρόνια είναι η ελάχιστη καθυστέρηση, καθώς πρόκειται για τόσο μεγάλη έκταση, ενάμισι στρέμμα.

Αν βρεθούν νέες αρχαιότητες εκεί;  Ακριβώς! Τι θα κάνουν τότε; Επομένως, μόνο αν δεν μεταφερθούν δεν θα υπάρχει αυτή η καθυστέρηση. Πρέπει να έχει τη γενναιότητα να το κάνει ο Μητσοτάκης. Να ανακαλέσει την απόφαση του ΚΑΣ. Να πει «στοπ στην αποκόλληση κι απόσπαση». Υπάρχει μια μελέτη 70 σελίδων που περιγράφει τον τρόπο απόσπασης και μεταφοράς. Καμιά δεκαριά σελίδες είναι η μελέτη για τη μεταφορά στη θέση τους. Στον Σταθμό της Αγίας Σοφίας που μετακινήθηκαν ευρήματα δεν μπορέσαν να τα ξαναβάλουν πίσω. Δεν υπήρχε μόνο μελέτη για την επί τόπου παραμονή στο σταθμό Βενιζέλου. Είχε ξεκινήσει και η εφαρμογή της. Είναι τρία τα στάδια ΙΟΜ1, ΙΟΜ2, ΙΟΜ3. Η ΙΟΜ1 ήταν μια από τις μελέτες για να προχωρήσει η ιστορία, που την υποβάλλει ο ανάδοχος στη Αττικό Μετρό. Η Αττικό Μετρό κάνει τις παρατηρήσεις της και τις γυρνάει πίσω. Διορθώνονται. Και προχωρά η εφαρμογή, και η μελέτη ΙΟΜ2. Και ακολουθείται η ίδια διαδικασία και σ’ αυτή. Στην προκειμένη περίπτωση η μελέτη ΙΟΜ1 έχει προχωρήσει. Είχε αρχίσει η εφαρμογή της. Η ΙΟΜ2 έχει φύγει από τον ανάδοχο στην Αττικό Μετρό, η οποία έκανε τις παρατηρήσεις της αλλά δεν τις έστειλε πίσω στον ανάδοχο. Τις κράτησε. Αυτά γίναν τον Αύγουστο του 2019. Ήδη από τον Ιανουάριο είχε αρχίσει το έργο να βραδυπορεί. Την άνοιξη του ’19 ζητήθηκε αποζημίωση από τον ανάδοχο 50 εκατομμύρια για καθυστερήσεις, που πήρε ο ανάδοχος που είχε αρχίσει να μειώνει το προσωπικό του. Τον Μάιο-Ιούνιο του ’19 το προσωπικό ήταν ελάχιστο, ενώ προηγουμένως δούλευε πολύς κόσμος. Κι εμφανίζεται ο Μητσοτάκης στη ΔΕΘ και ανακοινώνει ότι τα αρχαία θα μετακινηθούν!

Γιατί λοιπόν έγινε αυτή η ανατροπή; Υπάρχουν συμφέροντα, κύριε Μπουτάρη, που υπέβαλλαν την αλλαγή 180 μοιρών;  Όλοι αυτό αναρωτιόνται, γιατί άλλαξε γνώμη ο Μητσοτάκης. Ο οποίος δεν άλλαξε επειδή ήξερε το θέμα, ποιος και τι, άλλαξε βάσει κάποιων εισηγήσεων. Ποιος του τις έδωσε; Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, το Υπουργείο Πολιτισμού, το Υπουργείο Υποδομών; Για ποιο λόγο; Ποτέ δεν είπανε γιατί! ‘Οχι μόνο δεν είπανε ποτέ γιατί, ποτέ δεν αξιολογήσανε την μελέτη που ήταν να  παραμείνουν τα αρχαία επί τόπου. Ο Βέττας που έκανε τη μελέτη για λογαριασμό του ΑΚΤΩΡΑ που δούλευε στο έργο, παγκοσμίου φήμης μηχανικός, μας παρουσίασε την λύση αυτή. Εφαρμόστηκε όχι μόνο στο Μοναστηράκι στην Αθήνα αλλά και στη Ρώμη, στη Σόφια, στο Μιλάνο, στη Νάπολη. Δείτε τι έγινε στην Κωνσταντινούπολη για να διασωθούν υποθαλάσσια ευρήματα. Ακούστε τις κραυγές από βυζαντινολόγους από όλο τον κόσμο! Δεν είναι δυνατό να βγαίνει τώρα το ΚΑΣ και να λέει ότι μετακινήθηκε το Αμπού Σιμπέλ. Μα είναι τεράστιοι οι όγκοι, δεν είχε πρόβλημα να μετακινηθούν. Πώς θα κόψουν στη μέση τα βυζαντινά οικήματα; Θα καταστραφούν!

Η κυρία Μενδώνη έχει σαφή άποψη, ότι πρέπει να αποσπαστούν και αυτό είναι απολύτως ασφαλές. Υποστηρίζει δε ότι δεν υπάρχει σχέδιο για την isitu παραμονή των αρχαιοτήτων.  Λέει ψέματα. Υπάρχει. Αφού μας το παρουσίασε ο Βέττας. Σε κάθε μελέτη εφαρμογής γίνονται τροποποιήσεις. Ξέρουμε τα τεχνικά έργα. Εδώ μιλάμε για κάτι άλλο! Υπήρχε όλο το σχέδιο για in situ συνύπαρξη, που είχε αρχίσει να εφαρμόζεται. Το ότι πρέπει να αποσπαστούν είναι άποψη της Μενδώνη και δεν σημαίνει ότι είναι η πιο σωστή. Όταν έχουμε 500 βυζαντινολόγους και αρχαιολόγους και μηχανικούς από όλο τον κόσμο που λένε ότι δεν πρέπει να μεταφερθούνε γιατί υπάρχει λύση, τότε τι; Η κυρία Μενδώνη προ του 2010 σε ένα συνέδριο υπερασπιζόταν την παραμονή in situ σε ανάλογες περιπτώσεις. Γιατί άλλαξε 180 μοίρες δεν μπορώ να καταλάβω. Μόνο η ίδια το ξέρει! Τον Μητσοτάκη προφανώς τον παραπληροφόρησαν όταν έκανε τις ανακοινώσεις για την απόσπαση στη ΔΕΘ πέρσι και μείναμε όλοι ξεροί. Διότι το έργο προχωρούσε! Οποιαδήποτε καθυστέρηση σε οποιοδήποτε δημόσιο έργο προκύπτει πάντοτε από συμφέροντα. Η προηγούμενη ανάδοχος εταιρεία που είχε η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, και η οποία δεν προχώρησε δύο χρόνια γιατί είχε χρεοκοπήσει, για τις καθυστερήσεις ζητούσε πάνω από 700 εκατομμύρια αποζημίωση! Τελικά πήρε 180 εκατομμύρια. Αυτά συμφέροντα δεν είναι; Δεν ξέρω τι θα κάνει ο ΑΚΤΩΡ τώρα που είναι ο νέος ανάδοχος.

Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ γιατί δεν θέλει να παραμείνουν οι αρχαιότητες επί τόπου άθικτες;  Γιατί δεν είναι αυτόβουλη, εκτελεί εντολές.

Υπάρχει άλλο «όπλο» για τη διάσωση ενός αρχαιολογικού θησαυρού της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς, πέρα από την αλλαγή της γνώμης του πρωθυπουργού;  Υπάρχουν. Δικαστικοί.

Πρέπει  δηλαδή να συνεχιστεί ο δικαστικός αγώνας κατά της απόσπασης των βυζαντινών αρχαιοτήτων, σε περίπτωση που δεν κάνει την ανατροπή ο πρωθυπουργός;  Εγώ ξέρω ότι θα συνεχιστεί ο δικαστικός αγώνας, θα συνεχιστούν οι προσφυγές. Κι αυτό ας το έχουν υπόψη όσοι υποστηρίζουνε να μετακινηθούνε! Ο δικαστικός αγώνας θα είναι μακρύς.

Επομένως, το έργο θα μπλοκάρει;  Προφανώς. Παρόλο που εμείς, ως ομάδα, που δεν θέλουμε να αποκολληθούν τα ευρήματα, λέμε ότι υπάρχει και μια λύση ενδιάμεση.

Ποια είναι;  Να παρακαμφθεί ο σταθμός Βενιζέλου προς το παρόν, να λειτουργήσει όλη η γραμμή του Μετρό χωρίς τον συγκεκριμένο σταθμό και κάποια στιγμή, όταν συμφωνηθεί ποια θα είναι η καλύτερη λύση, τότε να γίνει και ο σταθμός.

Οι Θεσσαλονικείς υποστηρίζουν ότι είναι επείγουσα ανάγκη η δημιουργία του συγκεκριμένου σταθμού για την εύρυθμη καθημερινότητα της πόλης.  Οι Θεσσαλονικείς ωρύονται γενικώς. Αν ακούσεις τις σαχλαμάρες που λένε από εδώ και από εκεί, επόμενο είναι!

Οι προσφυγές, κύριε Μπουτάρη, θα συνεχιστούν από ομάδες πολιτών;  Εγώ δεν έχω σχέση με τον Σύλλογο, την Πρωτοβουλία Πολιτών. Ξέρω ανθρώπους πέρα από την Ενωση Πολιτών, ιδιώτες, που θα προσφύγουν. Όχι στο ΣτΕ. Σε άλλα δικαστήρια.

Ευρωπαϊκά;  Όχι, ελληνικά. Δεν είμαι νομικός να σας πω πού ακριβώς.

Μια ακόμη «βόμβα» που έχει σκάσει είναι ότι σε περίπτωση απόσπασης των βυζαντινών αρχαιοτήτων χάνεται η δυνατότητα ένταξής τους στον κατάλογο της UNESCO, διότι με την αποκόλληση αυτομάτως χάνεται οριστικά η αυθεντικότητά τους.  Κι αυτό για τη Θεσσαλονίκη είναι τρομακτικό πλήγμα. Διότι αποκτώντας ένα τέτοιο μνημείο ξεκάθαρα και απολύτως γίνεται ένα από τα κύρια κέντρα του Βυζαντινού Πολιτισμού. Υπάρχει κάποιο συμφέρον πίσω από την αλλαγή πλεύσης που οδηγεί στην αδικαιολόγητη απόσπαση. Δεν εξηγείται αλλιώς. Αν δεν υπήρχε η λύση θα έλεγα κι εγώ «εντάξει».

Έχετε κατεβεί στις αρχαιότητες για αυτοψία;  Εκατό φορές!

Ισχύει ότι είναι η «Πομπηία του Βυζαντίου»;  Απολύτως ισχύει. Δεν είναι μόνο ο δρόμος, με τις αποχετεύσεις, τα νερά, όλα. Είναι τα κτήρια που υπάρχουν ακόμα στη θέση τους, που ήταν καταστήματα, εργαστήρια! Είναι ο πολεοδομικός ιστός ο οποίος με τη ίδια λογική υπάρχει και σήμερα στο ίδιο ακριβώς σημείο. Αυτό μαρτυράει την ιστορία της πόλης. Όλη η ιστορία ξεκίνησε όταν ήμουνα δήμαρχος και μια ομάδα ανάξιων κι αποτυχημένων πολιτευτών της ΝΔ στη Θεσσαλονίκη αρχίσαν να λένε ο «Μπουτάρης καθυστερεί το Μετρό». Το Μετρό είχε καθυστερήσει ήδη τρία χρόνια, γιατί η προηγούμενη κοινοπραξία είχε φαληρίσει. Κι όχι μόνο είχε φαληρίσει. Ζητούσε και τα 700 εκ. αποζημιώσεις. Σταμάτησαν το έργο και ζητούσαν αποζημιώσεις, υποτίθεται λόγω των ανασκαφών. Δεν είναι όμως έτσι. Το έργο σταμάτησε επειδή σταμάτησε ο ανάδοχος τότε. Διότι όλη η καθυστέρηση οφειλόταν σε ανικανότητα της κοινοπραξίας να τελειώσει το έργο. Ο νέος ανάδοχος, ο ΑΚΤΩΡ, ζήτησε 50 εκ. τον Μάιο του ’19. Τώρα ζητά 150 εκ. για τις καθυστερήσεις. Το θέμα είναι καθαρά πολιτικό, πέραν της τερατώδους απρέπειας της κας Μενδώνη που πήγε κι είδε την πρόεδρο του Συμβουλίου Επικρατείας μια βδομάδα προτού ξεκινήσει η συνεδρίαση. Γιατί πήγε; Για να πιούνε καφέ; Να πούνε τι θα φορέσουν το βράδυ; Δεν κατάλαβα!

Μιλάτε για επηρεασμό των δικαστικών; Ασκήθηκαν πιέσεις;  Απολύτως, ξεκάθαρα!

Συμμετείχατε όντως στο ΚΑΣ που γνωμοδότησε υπέρ της απόσπασης;  Ήμουνα στο τελευταίο ΚΑΣ. Στο οποίο όχι μόνο μας συμπεριφέρθηκαν βάναυσα…

Βάναυσα;  Ναι! Ζητήσαμε την εξαίρεση του κυρίου Κορρέ.

Του Μανώλη Κορρέ; Για ποιο λόγο;  Είναι στο συμβούλιο του ΚΑΣ, την ώρα που ο αδελφός του, ο Δημήτρης Κορρές, εκπόνησε τη μελέτη της απόσπασης. Και δεν την δεχτήκανε την εξαίρεσή του. Καταλαβαίνετε τι σημαίνει αυτό;

Γενικώς, όποιος διαφωνούσε με την απόσπαση ξαφνικά «εξαφανιζόταν» από την υπηρεσία του Υπουργείου Πολιτισμού που εργαζόταν!  Ακριβώς αυτό! Το έχουνε παραξηλώσει. Και να σας πω και κάτι άλλο; Δεν είναι δυνατόν ευρήματα σε όλη την Ελλάδα εξαιρετικού ενδιαφέροντος να τους δίνουν τόση σημασία και σε ένα τόσο μοναδικό εύρημα, δεν ξέρω πώς να το περιγράψω, είναι η ρωμαϊκή κυριαρχία και η βυζαντινή στην Θεσσαλονίκη ολοπρόσωπη, να κάνουν ό,τι κάνουν! Δεν καταλαβαίνω! Είναι μια προσβολή για την πόλη της Θεσσαλονίκης. Εγώ έχω υποστεί άπειρους εξευτελισμούς. Λένε ότι αντιδρώ γιατί έχω ιδιοτροπίες, ότι θέλω να προβάλω τον εαυτό μου. Εγώ να προβάλω μέσω του Μετρό τον εαυτό μου; Για ποιο λόγο; Δεν κατάλαβα! Εγώ δεν είμαι πολιτικός. Αν ήμουνα θα συνέχιζα να βάζω υποψηφιότητα για δήμαρχος. Είπα εξαρχής, οι θητείες του δημάρχου δεν είναι επάγγελμα. Είναι μια προσφορά υπηρεσίας στην πόλη. Αφού ολοκλήρωσα κάποιους κύκλους στη ζωή μου θεώρησα ότι μπορώ να προσφέρω στην πόλη.

Ο νυν δήμαρχος Θεσσαλονίκης ποια στάση τηρεί στο ζήτημα;  Κοιτάξτε. Δεν θέλω να σχολιάσω πολύ το θέμα. Απλά θέλω να σας πω ότι ο νυν δήμαρχος ήταν στο συμβούλιο της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ όσο ήταν στην παράταξή μας. Εγώ τον είχα βάλει στην παράταξη και τον είχα και αντιδήμαρχο Πρασίνου. Αυτός έλεγε συνέχεια ότι θα πρέπει να φύγουν οι βυζαντινές αρχαιότητες. Βρε Κωνσταντίνε, του έλεγα, μην μιλάς, είσαι στην Πρωτοβουλία, στην παράταξη. Του είπαν στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ή πρέπει να παραιτηθείς ή να μην μιλάς. Πρωτοφανείς καταστάσεις. Να σας πω και κάτι άλλο; Στη Θεσσαλονίκη έχουνε κάνει δημοσκοπήσεις για τις αρχαιότητες αυτές στο Μετρό. Ζήτημα αν ήταν ένα 25-30% όσοι έλεγαν να παραμείνουν τα αρχαία στη θέση τους.

Αυτό έχει αλλάξει στο μεταξύ;  Οι τελευταίες δημοσκοπήσεις του καλοκαιριού του ‘19 εμφανίζουν το 55% υπέρ της παραμονής των αρχαίων! Ξέρετε, από όλη την ιστορία, προσωπικά αυτό που με ενόχλησε περισσότερο από όλα είναι η απρεπής επίσκεψη της κυρίας Μενδώνη στην πρόεδρο του ΣτΕ. Που σημαίνει ότι είχε αγωνία η κυρία Μενδώνη μην τυχόν και το ΣτΕ έβγαζε μια απόφαση που θα τίναζε στον αέρα την αποκόλληση. Δεν ντρέπονται καθόλου. Έχω υποστεί κι εγώ τέτοια ταλαιπωρία από ψέματα, συκοφαντίες και εκβιασμούς γι’ αυτό το θέμα που ό,τι και να σας πω πραγματικά είναι λίγο!

POP TODAY
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2021 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.