Στον Hawrw από το Ιράκ και τον Chi από το Λάγος άρεσε το διάγγελμα Μητσοτάκη
Ένα από τα παραπολιτικά ζητήματα που κατά τον συστημικό Τύπο απασχολεί το τελευταίο διάστημα τον Κυριάκο Μητσοτάκη είναι το επικοινωνιακό του επιτελείο, και ειδικότερα, οι «συντονισμένες επιθέσεις» δεκάδων χιλιάδων οργισμένων reactions στον λογαριασμό του πρωθυπουργού στο Facebook, με αφορμή το διχαστικό τηλεοπτικό μήνυμα της περασμένης Τρίτης. Ωστόσο, διατρέχοντας τα θετικά reactions στην ανάρτηση του πρωθυπουργού διαπιστώνει κανείς πως κρύβεται μία πολύ πιο εντυπωσιακή και πρωτοφανής εικόνα.
«Αυτό που γίνεται τις τελευταίες ημέρες στα social media του πρωθυπουργού δεν έχει προηγούμενο. Μιλάμε για οργανωμένο σχέδιο “επίθεσης”. Ενώ μέχρι πρόσφατα κάθε ανάρτηση του Μητσοτάκη έφτανε περίπου τις 4.000-5.000 αντιδράσεις, εκ των οποίων οι περισσότερες θετικές, τις τελευταίες δέκα ημέρες οι αναρτήσεις ξεπερνούν τις 30.000 αντιδράσεις με τις πιο πολλές να είναι αρνητικές. Για να καταλάβετε τα μεγέθη της διαδικτυακής στοχοποίησης θα σας πω ότι υπήρχε ανάρτηση με 80.000 αντιδράσεις, εκ των οποίων 60.000 ήταν dislike! H οργανωμένη επίθεση έχει οδηγήσει το επιτελείο του να διακόψει προσώρας τις αναρτήσεις, καθώς οι λογαριασμοί του πρωθυπουργού δεν κινήθηκαν για δύο μέρες».
Τα παραπάνω αποτελούν μέρος ενυπόγραφου άρθρου στην εφημερίδα Καθημερινή. Είναι γεγονός πως εάν κάποιος επιχειρήσει να περιηγηθεί στο προφίλ του Κυριάκου Μητσοτάκη στο Facebook θα έρθει αντιμέτωπος με την εικόνα που περιγράφεται παραπάνω, ενώ χάρη στα αντανακλαστικά του επικοινωνιακού επιτελείου του πρωθυπουργού, στο κανάλι «ο Πρωθυπουργός» στο Youtube έχουν ήδη κλείσει τα σχόλια και την δυνατότητα για like/dislike στα βίντεο του Κυριάκου Μητσοτάκη. Το θέμα βρέθηκε στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος και άλλων συστημικών μέσων ενημέρωσης, με αφορμή και τις «συμβουλές» του πρωθυπουργού προς νέους πως «τα κοινωνικά δίκτυα δημιουργούν τα στεγανά», από αυτά μάλιστα που «ανατροφοδοτούν στερεότυπα τα οποία ήδη έχουν».
Το εάν η έκφραση αυτή δεκάδων χιλιάδων πολιτών είναι υποκινούμενη, ή ακόμα καλύτερα ένα «οργανωμένο σχέδιο επίθεσης» που οφείλουμε να ομολογήσουμε πως και πολύ άργησε μία τέτοια «αποκάλυψη» από συστημικό μέσο ενημέρωσης, είναι κάτι που σίγουρα θα πρέπει να αποδειχθεί. Τα κοινωνικά δίκτυα είναι πολύ πιο ελεύθερα από αυτού του είδους την αυθαίρετη ανάλυση, και σίγουρα δεν αρκούν οι δημοσκοπήσεις που δημοσιεύονται στα ΜΜΕ για την απόδειξη ενός τέτοιου ισχυρισμού. Ειδικά την στιγμή που σε αντίθεση με όσα δείχνουν οι δημοσκοπήσεις, ο κόσμος που έχει άποψη για τα πράγματα ξεπερνά κατά πολύ πλέον το κλασσικό εκλογικό σώμα του 30-40% αποχή, καθώς η πανδημία και πιο συγκεκριμένα οι πολιτικές διαχείρισής της έχουν χαρακτηριστικά επιρροής στις ζωές της συντριπτικής πλειοψηφίας των πολιτών.
Αυτά βέβαια μένει να φανούν, τόσο στις επόμενες δημοσκοπήσεις, όσο και όταν έρθει η ώρα να εκφραστούν στις κάλπες. «Ξεφυλλίζοντας» όμως τις αναρτήσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη μπορεί κανείς να παρατηρήσει πως εάν μια επίθεση δέχθηκε συντονισμένα το προφίλ του πρωθυπουργού, αυτή ήταν μία επίθεση φιλίας -και συγκεκριμένα likes- από αλλοδαπούς λογαριασμούς στο Facebook.
Το εντυπωσιακό με όλες αυτές τις θετικές αντιδράσεις χρηστών της συμπαθούς πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης είναι που η συντριπτική πλειοψηφία των προφίλ των «αλλοδαπών Likes» που κατάφερε ο πρωθυπουργός είτε έχουν κλειδωμένο προφίλ, είτε από τα προφίλ τους δεν προκύπτει κανένας δεσμός με την Ελλάδα. Επίσης, αρκετοί από αυτούς αναφέρουν μεν ως τόπο κατοικίας την Ελλάδα, χωρίς όμως κανένα άλλο ελληνικό «ίχνος» από φίλους, φωτογραφίες ή αναρτήσεις, με επίσης αρκετούς να εμφανίζονται εργαζόμενοι σε κάποιο «Application», σε κάποια εφαρμογή, του Facebook ή άλλης εταιρείας.