Μουσική & Ιδεολογία: Μια σχέση σε αντίστιξη
Πώς η Οκτωβριανή Επανάσταση επηρέασε τη μουσική δημιουργία και τι αλλαγές ακολούθησαν σε θεσμικό επίπεδο; Πώς η μουσική κοινότητα ανταποκρίθηκε στη νέα κοινωνική τάξη στην προσπάθειά της να δημιουργήσει μια μουσική, ιδεολογικά κατάλληλη, για τη δόμηση μιας νέας κοινωνίας; Πώς οι ίδιοι οι καλλιτέχνες αντιλαμβάνονταν το ρόλο τους στο πολιτικό, κοινωνικό και αισθητικό πλαίσιο που έδρασαν;
Με την επέτειο των 100 χρόνων της Οκτωβριανής Επανάστασης να λειτουργεί ως αφορμή για κριτική ανάγνωση του παρελθόντος, το καλλιτεχνικό-ερευνητικό δρώμενο «Μουσική & Ιδεολογία: Μια σχέση σε αντίστιξη» προσεγγίζει τη μουσική δημιουργία από τα πρώτα μετα-επαναστατικά χρόνια μέχρι και την απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής «Για την αναδιοργάνωση των λογοτεχνικών και καλλιτεχνικών οργανώσεων» (1932), η οποία οδήγησε στην κεντρικοποίηση της μουσικής παραγωγής και την ίδρυση της Ένωσης Σοβιετικών Συνθετών.
Μέσα από την παρουσίαση μουσικών έργων της περιόδου και μέσα από σύντομες ομιλίες παρακολουθούμε το πέρασμα από τον μοντερνισμό στο σοσιαλιστικό ρεαλισμό, αναλύοντας την πολύπλοκη σχέση μεταξύ μουσικής και ιδεολογίας και θέτοντας ερωτήματα για την καλλιτεχνική παραγωγή τότε και σήμερα.
Πρόγραμμα
Alexander Mosolov (1900 – 1973) String Quartet No. 1, Op. 24 (1926)
Nikolai Myaskovksy (1881 – 1950) String Quartet No. 2 in C minor, Op. 33, No. 2 (1930)
Συμμετέχουν οι μουσικοί:
Χαράλαμπος Καρασαββίδης (βιολί)
Έλλη Παπαγρηγορίου (βιολί)
Στέλιος Παπαναστάσης (βιόλα)
Γιώργος Ταμιωλάκης (βιολοντσέλο)