Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaNEWS
22.11.2024

Με αυτόν τον τρόπο η κυβέρνηση του Ιράκ σχεδιάζει την ανοικοδόμηση της χώρας

Η αμερικανική εισβολή και στη συνέχεια ο πόλεμος ενάντια στους τζιχαντιστές δημιούργησαν τεράστια προβλήματα στη χώρα.
Με αυτόν τον τρόπο η κυβέρνηση του Ιράκ σχεδιάζει την ανοικοδόμηση της χώρας

Το Ιράκ επιδιώκει ξένες επενδύσεις ύψους περίπου 100 δισεκ. δολαρίων στις μεταφορές, την ενέργεια και τη γεωργία στο πλαίσιο ενός σχεδίου να ανοικοδομηθούν τμήματα της χώρας και να ενδυναμωθεί η οικονομία ύστερα από τρία χρόνια πολέμου κατά του Ισλαμικού Κράτους.

Η Εθνική Επιτροπή Επενδύσεων της κυβέρνησης δημοσίευσε μια λίστα με 157 έργα για τα οποία θα προσπαθήσει να εξασφαλίσει επενδύσεις στη Διεθνή Διάσκεψη για την Ανοικοδόμηση του Ιράκ που θα φιλοξενηθεί στο Κουβέιτ στις 12-14 Φεβρουαρίου.

Κάποια από αυτά τα έργα αφορούν την ανοικοδόμηση κατεστραμμένων εγκαταστάσεων, όπως το αεροδρόμιο της Μοσούλης, ενώ άλλες είναι επενδύσεις που έχουν στόχο να ενισχυθεί η οικονομία και να μην βασίζεται μόνο στο πετρέλαιο, δήλωσε οικονομικός σύμβουλος του πρωθυπουργού Χάιντερ αλ-Αμπάντι.

«Συνολικά, κοστίζουν περίπου 100 δισεκ. δολάρια», δήλωσε στο Reuters ο σύμβουλος Μουντχάρ Σάλεχ. Σύμφωνα με τη λίστα, 16 έργα έχουν κόστος 500 εκατ. δολάρια ή και παραπάνω.

Η ανοικοδόμηση κατοικιών, νοσοκομείων, σχολείων, οδικών δικτύων, επιχειρήσεων και τηλεπικοινωνιών θα είναι ουσιαστικής σημασίας για την παροχή θέσεων εργασίας στους νέους, προκειμένου να δοθεί τέλος στον εκτοπισμό χιλιάδων ανθρώπων και στις πολλές δεκαετίες βίας.

Η αμερικανική κυβέρνηση δεν θα προσφέρει κεφάλαια στο συνέδριο αλλά θα ενθαρρύνει τις επενδύσεις από τον ιδιωτικό τομέα και τους συμμάχους στον Αραβικό Κόλπο, δήλωσαν αξιωματούχοι από τις ΗΠΑ και τη Δύση.

Σύμφωνα με Αμερικανό αξιωματούχο στη Βαγδάτη, στο συνέδριο συμμετέχουν 100 αμερικανικές εταιρίες.

Τρία σιδηροδρομικά έργα βρίσκονται στην κορυφή της λίστας: μια γραμμή 500 χιλιομέτρων από τη Βαγδάτη στη Βασόρα στο νότιο τμήμα της χώρας με κόστος 13,7 δισεκ. δολάρια, μια γραμμή από τη Βαγδάτη στη Μοσούλη στα βόρεια με κόστος 8,65 δισεκ. δολάρια και μία γραμμή μετρό για την πρωτεύουσα, προϋπολογισμού 8 δισεκ. δολαρίων.

Το Ιράκ άνοιξε και πάλι τις πύλες του σε ξένες επενδύσεις το 2003 μετά την υπό αμερικανικές δυνάμεις επέμβαση που οδήγησε στην ανατροπή του Σαντάμ Χουσέιν, αλλά το μεγαλύτερο μέρος των δισεκατομμυρίων που επενδύθηκαν διατέθηκαν για την αύξηση της παραγωγής πετρελαίου και αερίου.

Η χώρα έχει γίνει ο δεύτερος μεγαλύτερος εξαγωγέας πετρελαίου του Οργανισμού Πετρελαιοεξαγωγικών Κρατών (ΟΠΕΚ), μετά τη Σαουδική Αραβία, με ημερήσια παραγωγή 4,4 εκατ. βαρέλια.

Ο Σάλεχ δήλωσε ότι οι επενδύσεις στον τομέα του πετρελαίου και της γεωργίας πιθανόν θα είναι πιο ελκυστικές σε σχέση με άλλους τομείς, δεδομένων των τεράστιων αποθεμάτων αργού στη χώρα και των διαθέσιμων καλλιεργήσιμων εκτάσεων. Η συνολική έκταση γης που προσφέρεται για επενδύσεις με στόχο στρατηγικού χαρακτήρα καλλιέργειες φθάνει σχεδόν τα 1.500 τετραγωνικά χιλιόμετρα.

«Πιστεύουμε ότι θα υπάρξει στήριξη για το Ιράκ από τους Αμερικανούς, τους Ευρωπαίους, τις αραβικές χώρες, τα Ηνωμένα Έθνη και τις ανθρωπιστικές οργανώσεις», δήλωσε ο Σάλεχ.

popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.