Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaNEWS
26.12.2024

Ναυάγιο στην Πύλο: Το BBC αμφισβητεί την εκδοχή του Λιμενικού

Το Λιμενικό απαντά στο δημοσίευμα του BBC για το πολύνεκρο ναυάγιο, σύμφωνα με το οποίο, το αλιευτικό σκάφος ήταν σχεδόν ακίνητο για τουλάχιστον επτά ώρες στο σημείο όπου τελικά βυθίστηκε.
Ναυάγιο στην Πύλο: Το BBC αμφισβητεί την εκδοχή του Λιμενικού

Στοιχεία που αμφισβητούν την εκδοχή του Λιμενικού της Ελλάδας σχετικά με το ναυάγιο στην Πύλο συνέλεξε το BBC.

Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ του βρετανικού μέσου, η ανάλυση της κίνησης άλλων πλοίων στην περιοχή δείχνει ότι το υπερπλήρες αλιευτικό σκάφος δεν κινούνταν για τουλάχιστον επτά ώρες πριν ανατραπεί πράγμα που διαψεύδει τις ανακοινώσεις της ελληνικής Ακτοφυλακής ότι το πλοίο κινούνταν κανονικά προς Ιταλία και δεν χρειαζόταν διάσωση.

Οι Έλληνες αξιωματούχοι υποστηρίζουν ότι οι επιβαίνοντες στο πλοίο είπαν ότι δεν ήθελαν βοήθεια και ότι δεν κινδύνευαν μέχρι λίγο πριν βυθιστεί το σκάφος τους. Το BBC αναδεικνύει την εικόνα εντοπισμού της MarineTraffic.

Σε αυτή τα δεδομένα δείχνουν πολύωρη δραστηριότητα επικεντρωμένη σε μια μικρή, συγκεκριμένη περιοχή όπου αργότερα βυθίστηκε το σκάφος των προσφύγων.

Όπως σημειώνει το BBC, το αλιευτικό σκάφος δεν διέθετε ανιχνευτή και έτσι δεν εμφανίζεται στον χάρτη. Ούτε τα σκάφη της ακτοφυλακής και τα στρατιωτικά σκάφη, τα οποία δεν χρειάζεται να μοιράζονται τη θέση τους.

Η Frontex, η συνοριακή δύναμη της ΕΕ, αναφέρει ότι εντόπισε για πρώτη φορά το σκάφος με τους μετανάστες γύρω στις 08:00 ώρα Ελλάδας την Τρίτη και ενημέρωσε τις ελληνικές αρχές.

Το Alarm Phone, μια τηλεφωνική γραμμή έκτακτης ανάγκης για μετανάστες που αντιμετωπίζουν πρόβλημα στη θάλασσα, αναφέρει ότι έλαβε μια κλήση στις 12:17 GMT που έλεγε ότι το σκάφος βρισκόταν σε κίνδυνο.

«Χρησιμοποιήσαμε βίντεο και φωτογραφίες που πιστοποιήθηκαν από το BBC Verify, καθώς και δικαστικά αρχεία και ναυτιλιακά ημερολόγια, για να αναλύσουμε την κίνηση των σκαφών στην περιοχή τις επόμενες ώρες», αναφέρει το ρεπορτάζ.

Ο ιδιοκτήτης του Lucky Sailor μας έδωσε το ημερολόγιό του και επιβεβαίωσε ότι του είχε ζητηθεί από την ακτοφυλακή να πλησιάσει τη βάρκα των μεταναστών και να δώσει φαγητό και νερό.

Περίπου μισή ώρα αργότερα, στις 15:35, το ελικόπτερο της ακτοφυλακής βρήκε τη βάρκα των μεταναστών. Οι αρχές συνέχισαν να υποστηρίζουν ότι εκείνη τη στιγμή βρισκόταν σε σταθερή πορεία.

Αλλά δυόμισι ώρες αργότερα, γύρω στις 18:00, ένα άλλο σκάφος, το Faithful Warrior, πέαρασε από την ίδια περιοχή και έδωσε επίσης προμήθειες στο σκάφος. Οι ιδιοκτήτες του Faithful Warrior παρέπεμψαν το BBC στις ανακριτικές αρχές.

Βίντεο που φέρεται να τραβήχτηκε από το Faithful Warrior δείχνει τις προμήθειες να παραδίδονται στο πλοίο μεταναστών μέσω ενός σχοινιού και δεν φαίνεται άλλο πλοίο στην περιοχή.

Το BBC Verify το έλεγξε και διαπίστωσε ότι το σκάφος, το οποίο δεν κινείται στο βίντεο, ταίριαζε με το σχήμα του πλοίου των προσφύγων που φαίνεται στις φωτογραφίες και οι καιρικές συνθήκες ήταν αντίστοιχες με αυτές που αναφέρθηκαν εκείνη την στιγμή.

Δεν είναι γνωστό πότε ακριβώς τραβήτηκε αυτό το βίντεο σημειώνει το BBC.

Από τις 19:40 έως τις 22:40, οι Έλληνες αξιωματούχοι ισχυρίστηκαν αρχικά ότι το σκάφος κρατούσε «σταθερή πορεία και ταχύτητα».

Στην αρχική τους δήλωση ισχυρίζοταν ότι παρατήρησαν από διακριτική απόσταση, αλλά μια κοντινή εικόνα που δημοσίευσαν αργότερα οι ίδιοι – από αυτήν τη χρονική περίοδο – υποδηλώνει ότι το σκάφος μεταναστών δεν κινείται.

Ένας κυβερνητικός εκπρόσωπος είπε αργότερα ότι η ακτοφυλακή προσπάθησε να επιβιβαστεί στο σκάφος για να εκτιμήσει τον κίνδυνο, αλλά οι επιβαίνοντες αφαίρεσαν ένα σχοινί που ήταν συνδεδεμένο και δεν ήθελαν βοήθεια.

Όλη η ναυτιλιακή δραστηριότητα των τελευταίων επτά ωρών πριν την βύθιση επικεντρώθηκε γύρω από ένα συγκεκριμένο σημείο, υποδηλώνοντας ότι το σκάφος μεταναστών δεν είχε σχεδόν μετακινηθεί.

Η κλίμακα του κινούμενου χάρτη υποδηλώνει ότι ταξίδεψε λιγότερο από μερικά ναυτικά μίλια, κάτι που μπορεί να αναμένεται από ένα σκάφος που χτυπήθηκε από τον άνεμο και τα κύματα στο βαθύτερο μέρος της Μεσογείου, όπως σημειώνει το βρετανικό μέσο.

Οι ενέργειες των ανθρώπων που βρίσκονται σε κίνδυνο, που κουνούσαν το σκάφος, θα συνέβαλαν επίσης σε οποιαδήποτε κίνηση.

Κατά τη διάρκεια αυτής της χρονικής περιόδου, οι Έλληνες αξιωματούχοι επέμειναν ότι δεν αντιμετώπιζε πρόβλημα και αντ’ αυτού βρισκόταν με ασφάλεια καθ’ οδόν προς την Ιταλία και έτσι η ακτοφυλακή δεν επιχείρησε τη διάσωση.

Έπειτα στις 23:00, το σκάφος βυθίστηκε με εκατοντάδες επιβαίνοντες και το MarineTraffic να δείχνει πολλά πλοία να κατευθύνονται προς τα εκεί για να βοηθήσουν.

Ανάμεσα σε αυτά ήταν και το Celebrity Beyond το οποίο τράβηξε πλάνα από τις συνέπειες της καταστροφής και τα έστειλε στο BBC.

Ένα πολυτελές γιοτ, το Mayan Queen, λαμβάνει στη συνέχεια εντολή να βοηθήσει να πάρουν μερικούς από τους 104 επιζώντες στην ξηρά.

Όσοι διασώθηκαν έφτασαν με ασφάλεια στο λιμάνι της Καλαμάτας, αλλά άφησαν πίσω τους μια σειρά από ανησυχητικά ερωτήματα για την εκδοχή των ελληνικών αρχών, σημειώνει κλείνοντας το BBC.

Διαψεύδει το Λιμενικό

«Με αφορμή δημοσιεύματα διεθνούς και εγχώριου, έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου, τα οποία αναπαράγονται και σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, διευκρινίζονται τα κάτωθι:

Το Α/Κ σκάφος που βυθίστηκε σε διεθνή ύδατα στη θαλάσσια περιοχή 47 ν.μ. νοτιοδυτικά Πύλου, έπλεε από την στιγμή του εντοπισμού του κατά τις πρωινές, μεσημβρινές και απογευματινές ώρες της 13ης Ιουνίου, διανύοντας συνολικά 24 ν.μ..

Εν συνεχεία απογευματινές ώρες της ίδιας ημέρας, το Α/Κ σκάφος προσεγγίστηκε από παραπλέον Δ/Ξ πλοίο προς παροχή συνδρομής, το οποίο ανέφερε ότι το Α/Κ απομακρύνεται με ίδια μέσα κάθε φορά που προσπαθεί να το προσεγγίσει. Το Α/Κ σκάφος σταμάτησε και ξεκίνησε η παροχή τροφοεφοδίων.

Επιπροσθέτως, δεύτερο παραπλέον Δ/Ξ πλοίο ανέλαβε να προσεγγίσει το Α/Κ σκάφος προς παροχή τροφοεφοδίων, αναφέροντας άρνηση του Α/Κ και κίνηση του με ίδια μέσα με δυτική πορεία. Εν τέλει, ανωτέρω Δ/Ξ ξεκίνησε τη διαδικασία παροχής τροφοεφοδίων στους επιβαίνοντες του Α/Κ σκάφους. Αφού ολοκληρώθηκε αυτή η διαδικασία, οι επιβαίνοντες του Α/Κ άρχισαν να πετούν στη θάλασσα τα εφόδια.
Η όλη διαδικασία παροχής τροφοεφοδίων προς τους επιβαίνοντες του αλιευτικού σκάφους από τα δύο (02) δεξαμενόπλοια διήρκησε συνολικά περισσότερο από τέσσερις ώρες και τριάντα λεπτά (4:30).

Ακολούθως, βραδινές ώρες της ίδιας ημέρας, αφίχθη στην περιοχή, Παράκτιο Περιπολικό Σκάφος Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. και εντόπισε το Α/Κ να κινείται αυτοδύναμα, με χαμηλή ταχύτητα.

Εκκίνησε διαδικασία προσέγγισης του με σκοπό τη διακρίβωση της υφιστάμενης κατάστασης του Α/Κ σκάφους και των επιβαινόντων. Το Α/Κ σταμάτησε εκ νέου για λίγα λεπτά κατά τη προσέγγιση του από το Π.Π.Λ.Σ. και ακολούθως συνέχισε τη πορεία του.

Από τη στιγμή που ολοκληρώθηκε η διαδικασία παροχής τροφοεφοδίων μέχρι την ακινητοποίηση του λόγω μηχανικής βλάβης, το Α/Κ σκάφος διήνυσε απόσταση περί τα 6 ν.μ.. Συνολικά το συγκεκριμένο αλιευτικό σκάφος από την ώρα του εντοπισμού του μέχρι την βύθιση του διήνυσε συνολικά περί τα 30 ν.μ..

Στοιχεία με λεπτομερή καταγραφή των ανωτέρω αποτελούν μέρος της προανάκρισης».

popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.