Γιατί όλα τα ρολόγια δείχνουν την ίδια ώρα στις διαφημίσεις;
Τις περισσότερες φορές που κοιτάμε ένα ρολόι στα καταστήματα, αυτό που μας ενδιαφέρει να δούμε είναι η μάρκα, το χρώμα, το στυλ του, πόσο μεγάλο ή μικρό είναι και γενικότερα στοιχεία αισθητικής που θα μας κάνουν να το αγοράσουμε. Αν τα παρατηρήσουμε όμως λίγο πιο προσεκτικά, θα διαπιστώσουμε πως όλα δείχνουν μια συγκεκριμένη ώρα. Οι δείκτες θα είναι πάντα γυρισμένοι και θα δείχνουν «10.10». Αν κάνετε αναζήτηση στο διαδίκτυο και μόνο την λέξη ρολόι, δύσκολα θα βρείτε εικόνα που να δείχνει διαφορετική ώρα, κι αν την εντοπίσετε πάει να πει πως οι διαφημιστές της εταιρείας δεν έχουν κάνει καλά τη δουλειά τους.
Το ότι είναι έτσι ρυθμισμένα να δείχνουν όλα την ίδια ώρα δεν είναι τυχαίο, αντιθέτως σε όλα τα ρολόγια λίγο πιο πάνω από το κέντρο τους είναι αναγραμμένο το brand της εταιρείας που εκπροσωπούν. Για τον λόγο αυτό εξηγεί η διευθύντρια διαφήμισης Susanne Hurni της εταιρείας Ulysse Nardin, οι δείκτες πρέπει να δείχνουν μια ώρα που να μην καλύπτει ποτέ το όνομα την εταιρείας. Το σχήμα που δημιουργεί η ώρα 10:10 θυμίζει χαμόγελο και ταυτόχρονα τονίζει περισσότερο το brand. Με βάση το δημοσίευμα της Independent, ο Andrew Block, πρόεδρος της εταιρείας διανομής ρολογιών Tourneau, δηλώνει πως αυτή η συγκεκριμένη ώρα λειτουργεί ως «κορνίζα του ονόματος και του logo». Υπάρχουν όντως εταιρείες που δοκίμασαν να ρυθμίσουν τους δείκτες στις 12:05 ή στη 1.20, καλύπτοντας όμως το όνομα και χαλώντας ταυτόχρονα την εικόνα που έπρεπε να δίνει το προϊόν τους.
Σε μερικούς άλλους τύπους ρολογιών οι διαφημιστικές είναι ακόμα πιο σχολαστικές. Τα ηλεκτρονικά ρολόγια της Timex για παράδειγμα θα τα βρούμε πάντα ρυθμισμένα να διαβάζουν την ώρα 10.09.36, αφήνοντας ελεύθερο μεγάλο πεδίο στο φόντο τους προκειμένου να μην φορτώνεται υπερβολικά η οθόνη κρύβοντας το logo ή το όνομα της εταιρείας. Την επόμενη φορά λοιπόν που θα διαλέξετε να πουλήσετε ένα ρολόι μη ξεχάσετε να ρυθμίσετε σωστά την ώρα που θα δείχνουν οι δείκτες του.