Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaLIFE

#Womanism. Το Κίνημα του 2019 είναι η Γυναίκα. Εσύ Θα Πάρεις Μέρος;

Γιατί ήρθε η ώρα να μιλήσουμε ουσιαστικά για το γυναικείο empowerment και τι σημαίνει...

Εικονογράφηση: Κατερίνα Καραλή

Μπορεί να πρωτοεμφανίστηκε το 2017 στο μακρινό για εμάς Hollywood, όμως, το #MeTooMovement παραμένει παγκοσμίως ένα από τα πιο διαδεδομένα hashtag. Τη στιγμή που γράφεται αυτό το κείμενο, 83,7 χιλιάδες δημοσιεύσεις έχουν γίνει μόνο στο instagram σχετικά με αυτό. 

Οι γυναίκες λοιπόν αυτού του λαμπερού αλλά χιλιόμετρα μακριά κόσμου απέδειξαν ότι έχουν ισχυρή φωνή μιλώντας για την σεξουαλική παρενόχληση και μάλιστα εμπειρικά. Στην εποχή του #MeTooMovement και περίπου ενάμιση χρόνο μετά τη δημιουργία αυτού του κινήματος νέας εποχής, ίσως είναι ώρα να σκεφτούμε το πιο ουσιαστικό κομμάτι του, το #TimeIsUp. Έχει φτάσει η στιγμή να μιλήσουμε για εκείνες που γνωρίζουμε λόγω της δουλειάς τους αλλά και για όλες αυτές που μπορεί να μην έχουν διαρκώς στραμμένους τους προβολείς πάνω τους, για όσες έρχονται καθημερινά αντιμέτωπες με πολλαπλούς ρόλους, με τα δικά τους «θέλω» και τα κοινωνικά «πρέπει», με επιλογές τις οποίες πρέπει διαρκώς να ζυγίζουν αφού συνήθως κρίνονται γι΄αυτές.

Εδώ είναι που έρχεται ένα νέο social media challenge, το #Womanism, που φιλοδοξεί να κινητοποιήσει προς την κατεύθυνση της γυναικειας ενδυνάμωσης…

Από την πιο μικρή ηλικία, από την εφηβεία που το σώμα ενός κοριτσιού αλλάζει, μια νεαρή γυναίκα κρίνεται για το τι φοράει. Όπως επίσης οφείλει να είναι πιο σοβαρή και μετρημένη από τους συνομήλικους του άλλου φύλου στη λογική του “boys will be boys”. Εύχομαι να μην συμβαίνει ακόμα, αλλά, στη γενιά μου ένα αγόρι μπορούσε να κυκλοφορεί πιο αργά τη νύχτα, σε αντίθεση με ένα κορίτσι που είχε αισθητές πιο λίγες ώρες για έξοδο όσο ακόμα συγκατοικούσε με τους γονείς της.

Μεγαλώνοντας, πιάνοντας μια δουλειά και σπουδάζοντας, μια γυναίκα είναι πιο ανεξάρτητη απ’ ότι πριν. Βέβαια, εκεί πρέπει να επιχειρηματολογεί για τις σχέσεις της, για την σεξουαλικότητα της, εξακολουθεί να κρίνεται για το ντύσιμό της, οφείλει να είναι καθημερινά περιποιημένη και χαμογελαστή, διαφορετικά δεν είναι όσο πρέπει «θηλυκή».

Μια γυναίκα είναι έτοιμη να βγει στην αγορά εργασίας, αλλά, όσο κι αν είναι ικανή «δεν μπορεί να κάνει όλες τις δουλειές» και «κάποια πράγματα καλύτερα να τα αφήνουμε στους άντρες». Φράσεις σαν τις παραπάνω αλλά και όπως το «έχω δουλέψει με γυναίκα να διευθύνει, δεν υπάρχει χειρότερο», «όπου δουλεύουν πολλές γυναίκες μαζί δεν βγάζεις άκρη» είναι χαρακτηριστικές και έχουν αναπαραχθεί από πολλούς σε χώρους εργασίας, ακόμα και από πολλές.

Μια γυναίκα, όταν σβήνει εκείνα τα κεράκια που κάποιοι συνηθίζουν να αποκαλούν ως «ηλικία γάμου», έχει να αντιμετωπίσει σχόλια για το αν και πότε θα βρει έναν σταθερό σύντροφο, αν θέλει να κάνει παιδί, σε περίπτωση μάλιστα που δεν το επιθυμεί την κάνουν να αναρωτιέται «κι αν το μετανιώσω;».

Η γυναίκα εκείνη που φέρνει στη ζωή ένα παιδί, κρίνεται για το αν και πότε θα χάσει τα κιλά της εγκυμοσύνης  -χώρια όλα εκείνα που ακούει τόσα χρόνια για τα κιλά στα οποία «οφείλει» να είναι. Ορισμένοι τη συμβουλεύουν να μείνει δίπλα στα παιδιά της γιατί «έτσι κάνει μια καλή μητέρα» και άλλοι να επιστρέψει όσο πιο γρήγορα μπορεί στη θέση της γιατί «δεν θα κρατήσουν για πάντα τη θέση για εσένα».

Μια γυναίκα που έχει παιδιά τα οποία μεγαλώνουν πρέπει να προσέχει τον τρόπο που συμπεριφέρεται και ντύνεται, δεν γίνεται να δείχνει το ίδιο σύγχρονη με την έφηβη κόρη της για την οποία έχει έρθει η ώρα να βρεθεί με τη σειρά της αντιμέτωπη με την κριτική, με τη ζυγαριά που θα πρέπει να κουβαλάει στη ζωή της από τώρα και μετά ώστε να μετράει τις επιλογές της, προκειμένου να μην έχει να της προσάψει κανείς τίποτα.

Όμως, κόντρα σε όλα αυτά τα υπαρκτά στερεότυπα, έχει έρθει η ώρα να μιλήσουμε για τις γυναίκες που θέλουμε να είμαστε. Αυτή είναι και η ουσία του #Womanism.

Γυναίκες που έχουν πολλά ενδιαφέροντα και πολλούς ρόλους στην καθημερινότητά τους, που καλούνται να διαχειριστούν την ύπαρξη όλων αυτών των διαφορετικών ρόλων, ενώ ταυτόχρονα βρίσκουν χρόνο για τον εαυτό τους, τους ανθρώπους και τα πράγματα που αγαπούν.

Γυναίκες που είναι «ασυνήθιστες», εναλλακτικές, επιλέγουν να κάνουν ό, τι πραγματικά θέλουν χωρίς να σκέφτονται τις προσδοκίες που έχουν οι άλλοι, που μπαίνουν σε εκείνους τους χώρους οι οποίοι θεωρούνται μέχρι σήμερα ανδροκρατούμενοι.

Γυναίκες που έχουν ανακαλύψει και υποστηρίζουν το δικό τους, μοναδικό στυλ, δεν ακολουθούν ή αντιγράφουν τις τάσεις αλλά διαφοροποιούνται και είναι πραγματικά ο αληθινός τους εαυτός.  

Γυναίκες που έχουν αυτοπεποίθηση και εμπιστοσύνη στις δυνατότητες και τις δυνάμεις τους, που πέτυχαν ενώ δεν τα βρήκαν όλα ρόδινα και με το μέρος τους, που ξεπέρασαν κάθε είδους εμπόδιο και δεν ενδιαφέρονται για το τι πιστεύουν οι άλλοι για εκείνες.

Γυναίκες που έχουν αντιμετωπίσει σοβαρές προκλήσεις υγείας και κατάφεραν να το ξεπεράσουν, γυναίκες που θέλουν να φροντίζουν το σώμα τους και τον εαυτό τους παρά την  πάροδο του χρόνου κι όχι επειδή κάποιος τους το επιβάλει.

Για όλες αυτές τις γυναίκες ήρθε η ώρα να μιλήσουμε, εκείνες το κάνουν ήδη μέσω του #Womanism, ενός νέου, θεμιτού και δυναμικού challenge στα social media που μας εμπνέει και αφορά όλες τις γυναίκες της ζωής μας, όλες εμάς.

Εσύ, θα γίνεις μέρος του;

Είναι απλό. 

1. Ανέβασε τη φωτογραφία της γυναίκας που σε εμπνέει στα social media σου

2. Γράψε το λόγο που τη θαυμάζεις προσθέτοντας #womanism #challenge

3. Και κάλεσε τις/τους φίλες/φίλους σου να αποδεχτούν το #Womanism Challenge και να κάνουν το ίδιο

Η INTERSPORT στηρίζει το κίνημα για τις γυναίκες #Womanism

POP TODAY
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.