Denzel-Washington-Casey-Affleck-620x360

Κοντοζυγώνει η στιγμή που θα καθίσουμε αναπαυτικά στον καναπέ για να απολαύσουμε την 89η απονομή των βραβείων Oscar και φυσικά, οι συζητήσεις και τα στοιχήματα για το ποιες ταινίες και ποιοι συντελεστές θα αναδειχθούν φέτος νικητές δίνουν και παίρνουν. Ρίχνοντας μία ματιά στου φετινούς υποψήφιους για τον Α’ Ανδρικό Ρόλο, η Popaganda διαλέγει ως τους δύο επικρατέστερους τον Denzel Wahingston (Fences) και τον Cassey Affleck (Manchester By The Sea). Διαλέξτε πρωταγωνιστή.

Denzel Washingston

denzel-washington-fences

O Αφροαμερικανός ηθοποιός έχει μακρά σχέση με το θεσμό καθώς η φετινή υποψηφιότητά του για την ερμηνεία του στην ταινία Fences είναι η έβδομη της καριέρας του ενώ, αν κερδίσει φέτος το χρυσό αγαλματίδιο θα είναι το τρίτο της συλλογής τους. Σε αυτή την περίπτωση θα περάσει στην ιστορία ως ο μοναδικός Αφροαμερικανός ηθοποιός που θα το έχει πετύχει, και από τους ελάχιστους συνολικά ηθοποιούς, ασχέτως χρώματος δέρματος, με τους υπόλοιπους να είναι ο Walter Brennan, ο Jack Nicholson και ο Daniel-Day Lewis. Αξίζει να αναφέρουμε ότι στην πλευρά των γυναικών, οι πιο επιτυχημένες οσκαρικά είναι οι Μeryl Streep, η Katherin Hepburn (με τέσσερα βραβεία) και η Ingrid Bergman (με τρία).

H πρώτη οσκαρική υποψηφιότητα του Washington ήρθε το 1987 για τον B’ Αντρικό Ρόλο στην ταινία Cry Freedom αλλά το έχασε από τον Sean Connery για την ερμηνεία του στην ταινία The Untouchables. Μετά από τρία χρόνια, όμως, οι κόποι του αναταμείφθηκαν καθώς, σήκωσε το χρυσό αγαλματίδιο στην ίδια κατηγορία για την ερμηνεία του στην ταινία Glory, ενώ αφιέρωσε το βραβείο στους στρατιώτες του Εμφυλίου Πολέμου που παρουσιάζονταν στο φιλμ και όπως δήλωσε τότε «βοήθησαν αυτή τη χώρα να είναι ελεύθερη». Μετά από άλλη μία υποψηφιότητα για τον Α’ Ανδρικό Ρόλο στο Malcolm X το 1993 (έχασε από τον Al Pacino στο Scent Of A Woman), το επόμενο Οscar ήρθε το 2002 στην κατηγορία Α’ Ανδρικού Ρόλου για την ταινία Training Day.

https://www.youtube.com/watch?v=jj-ZYPVRQbc

To φετινό Fences είναι προσωπική υπόθεση για τον Denzel Washington, καθώς το έχει επίσης σκηνοθετήσει και γινόντουσαν προσπάθειες τα τελευταία 25 χρόνια να γυριστεί αλλά, ο συγγραφέας του θεατρικού έργου στο οποίο βασίζεται, August Wilson εξέφραζε την αντίθεσή του στην ανάμειξη έγχρωμων συντελεστών. Γι’ αυτό το λόγο, αλλά και για το περσινό σούσουρο γύρω από το λεγόμενο #OscarsSoWhite (το 2016 δεν υπήρχε σχεδόν κανέναν Αφροαμερικανός υποψήφιος στα Oscars, ενώ φέτος πέρα από το “Fences”, στις υποψηφιότητες φιγουράρει και το Moonlight αλλά και το Hidden Figures), αν ο Denzel Washington «το σηκώσει» για τρίτη φορα θα «βουλώσει» αρκετά στόματα.

VS

Casey Affleck

Manchester-by-The-Sea

Μπορεί αν κερδίσει ο Denzel Washington να βάλει στη συλλογή του το τρίτο του Oscar, ωστόσο, αν το χρυσό αγαλματίδιο σηκώσει ο Casey Affleck, τότε θα είναι η τρίτη του φετινή νίκη για το ρόλο του στο Manchester By The Sea, καθώς, έχει ήδη κερδίσει στα BAFTA αλλά και στις Χρυσές Σφαίρες. Ο «παρεξηγημένος» αδερφός του Ben Affleck (μεταξύ μας, η Popaganda τον θεωρεί πολύ καλύτερο ηθοποιό από τον star αδερφό του) αποτελεί την πιο αμφιλεγόμενη φετινή υποψηφιότητα και όχι για καλλιτεχνικούς λόγους, αλλά για το αν «πρέπει» να διεκδικεί ή και να κερδίσει το Oscar κάποιος που έχει κατηγορηθεί στο παρελθόν για σεξουαλική παρενόχληση.

Οι κατηγορίες πάνε πίσω στο 2008-9 και τα γυρίσματα του I’m Still Here, όπου δύο γυναίκες εμπλεκόμενες στο project ισχυρίστηκαν ανάρμοστη συμπεριφορά του Affleck απέναντί τους. Η μία, συγκεκριμένα, υποστήριξε πως ο Affleck πήγε στο κρεβάτι της ενώ αυτή κοιμόταν. Η υπόθεση κινήθηκε δικαστικά, αλλά ο πρωταγωνιστής αρνήθηκε τις κατηγορίες, ενώ πολλές λεπτομέρειες της υπόθεσης δεν έχουν αποκαλυφθεί.

https://www.youtube.com/watch?v=gsVoD0pTge0&t=1s

Γίνεται, λοιπόν, μεγάλος λόγος για το αν η Ακαδημία θα έπρεπε να αναδείξει κάποιον με σκοτεινό παρελθόν σε τέτοια ζητήματα, ωστόσο, οφείλουμε να παραδεχτούμε ότι η ισορροπημένη ερμηνεία του ως ο υδραυλικός Lee Chandler που γυρνάει στη γενέτειρά του μετά τον ξαφνικό θάνατο του αδερφού του, ερχόμενος αντιμέτωπος με την λεπτή υπόθεση της κηδεμονίας του ανηψιού του, είναι από τις καλύτερες που είδαμε φέτος στην μεγάλη οθόνη -αν όχι η καλύτερη. Τι λέτε, αξίζει τελικά να το σηκώσει;