Ιδέες υπάρχουν. Αλλά δε φτάνουν από μόνες τους. Χρειάζονται χρηματοδότηση, τεχνογνωσία ανάπτυξης, επαφές κι εξωστρέφεια. Κυρίως χρειάζονται θάρρος. Ο Steve Adler, δήμαρχος του Όστιν, περηφανεύεται στην κάμερα για την πόλη του επειδή «είναι ένα μέρος που το να αποτύχεις δεν είναι και τόσο κακό, είναι μια πόλη που ευνοεί το να πάρεις ρίσκο και να δοκιμάσεις διαφορετικά πράγματα». Αυτό είναι ίσως το σημαντικότερο μάθημα που πήραν οι αντιπρόσωποι ελληνικων νεοφυών επιχειρήσεων που για τέταρτη χρονιά παρουσίασαν ιδέες και πρότζεκτ στο South by Southwest με την υποστήριξη της Πρεσβείας των ΗΠΑ στην Αθήνα και τη συνεργασία του Hellenic Initiative.
Όπως έχετε διαβάσει και σε άλλα σημεία του αφιερώματος στο SXSW 2017, το φεστιβάλ δεν είναι μόνο ταινίες, μουσική και διαλέξεις. Είναι (κι) ένα ατέλειωτο pitching event, στο οποίο συμμετέχουν άνθρωποι απ’ όλον τον κόσμο παρουσιάζοντας τις ιδέες τους στη Γη των Ευκαιριών. Τα ελληνικά start ups φυσικά δεν έμειναν έξω από αυτόν τον χορό. Τα ακολουθήσαμε στις παράλληλες εκδηλώσεις, όπως εκείνη του International Accelerator, και μοιραστήκαμε την αγωνία τους να παρουσιάσουν όσο καλύτερα γίνεται τους εαυτούς τους. Και φυσικά μιλήσαμε μαζί τους και για την αποκομιδή εμπειριών, ακόμα κι αν δεν κέρδισαν κάποιο βραβείο. Το περιβάλλον του SXSW ενθαρρύνει την επιχειρηματικότητα, οι μέντορες μεταδίδουν το know how τους, κάθε παρουσίαση – ακόμα κι αν πάει στραβά- είναι πολύτιμη για την επόμενη.
Από τον κάποτε βασικό σέντερ της Εθνικής, Λάζαρο Παπαδόπουλο, που «πίτσαρε» το Athlenda, μια πλατφόρμα μέσα από την οποία συστήνονται νεαροί μπασκετμπολίστες, στον Σωτήρη Μπαντά που διακρίθηκε με το Centaur (ανάλυση δεδομένων για τον αγροτικό τομέα), κι από το 100 Mentors που περνάει την κουλτούρα του mentoring και στα εκπαιδευτικά ιδρύματα προκειμένου να εκσυγχρονιστεί η διαδικασία λήψης αποφάσεων ως το ephme.com που φιλοδοξεί να κάνει την Ελλάδα απόλυτο προορισμό τέλεσης γάμων για ανθρώπους απ’ όλον τον κόσμο, τα ελληνικά start ups ήταν εκεί για τέταρτη διαδοχική χρονιά.
Όπως λέει και o Hugh Forrest, προέδρος του SXSW Interactive, αυτός είναι και ο σκόπος, «να γίνουν οι κατάλληλες γνωριμίες και να δημιουργηθούν καλές ευκαιρίες»…
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος
Συνεντεύξεις: Παναγιώτης Μένεγος
Μείξη Ήχου: Δάφνη Φαραζή
Επιμέλεια Υπότιτλων: Αλέξάνδρα Δυράνη-Μάουνη
Παραγωγή: Either/Or Productions
Στο βίντεο εμφανίζονται:
Geoffrey R. Pyatt (Πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα), Steve Adler (Δήμαρχος Όστιν), Hugh Forrest (SXSW Interactive President), Σωτήρης Μπαντάς (Πρόεδρος/ CEO Centaur Technologies), Λάζαρος Παπαδόπουλος (Ιδρυτής Athlenda), Άγγελος Αγγέλου (Ιδρυτής/ Πρόεδρος International Accelerator), Χριστόφορος Αϊβαζίδης (Ιδρυτής ephme.com), Γιώργος Νικολετάκης (Ιδρυτής/ CEO 100 Mentors).
Η Popaganda βρέθηκε στο SXSW 2017 για να καλύψει το φεστιβάλ και τις δραστηριότητες της ελληνικής αποστολής με την υποστήριξη (και ως αποκλειστικός media partner) της Πρεσβείας των ΗΠΑ στην Αθήνα.
Διαβάστε όλο το αφιέρωμα εδώ.