Oculus

To Rift, αυτό το περίεργο και φουτουριστικό gadget, αυτό που είναι κάτι ανάμεσα σε γυαλιά και κάσκα, ξεκίνησε με τον πλέον ανορθόδοξο τρόπο, ακόμα και για έναν ανοιχτόμυαλο τυχοδιώκτη της Σίλικον Βάλει: έψαξε χρηματοδότηση μέσω Kickstarter. Ε, λοιπόν δεν μπορείς να στοχεύεις να καθιερώσεις ως trend την εικονική πραγματικότητα (virtual reality αγγλιστί ή εν συντομία VR) και να κάνεις αυτό που κολοσσοί και κολοσσοί απέτυχαν στο παρελθόν (Nintendo, SEGA και Atari αποτελούν μερικά τρανταχτά παραδείγματα από τον χώρο του gaming) αναζητώντας 250 χιλιάρικα στο Kickstarter.

Και όμως η Oculus VR όχι απλά τα κατάφερε αλλά τίναξε τη μπάνκα στον αέρα μαζεύοντας σχεδόν 10 φορές τα χρήματα που έψαχνε ($2,44 εκατ. για την ακρίβεια)! Το Rift είχε όλα τα φόντα να εξελιχθεί σε κάτι δυνατό και αυτό ακριβώς είδε ο Mark Zuckerberg ο οποίος αφού το δοκίμασε, άναψε το πράσινο φως για την εξαγορά της Oculus από το Facebook του. Η εταιρεία που ιδρύθηκε μόλις το 2012 πέρασε στην κατοχή του δημοφιλέστερου κοινωνικού δικτύου του καιρού μας το οποίο ξηλώθηκε κανονικότατα: $400 εκατ. σε μετρητά συν 23,1 εκατ. μετοχές του Facebook αξίας $1,6 δισ. με την εξαγορά να αγγίζει σε συνολική αξία τα $2 δισ. και την όλη συμφωνία να περιλαμβάνει και έξτρα μπόνους ύψους επίτευξης στόχων $300 εκατ.

Η εξαγορά της Oculus VR από το Facebook, όσο σημαντική και αν είναι, δεν είναι αυτή που δίνει ελπίδες στο Rift να πετύχει αυτό που απέτυχαν οικτρά να κάνουν οι προκάτοχοί του. Σύμφωνοι, είναι πολύ σημαντικό ένα τέτοιο προϊόν να απολαμβάνει την ασφάλεια και τη σταθερότητα που μπορεί να του χαρίσει ένας γίγαντας του διαμετρήματος του Facebook, όμως για να υπάρξει επιτυχία, να σημειωθούν πωλήσεις και να γίνει μόδα η όλη ιστορία, εκτός από μάρκετινγκ (βασικό), χρειάζεται να υπάρχει και προϊόν (βασικότερο). Και το Rift είναι όσο πιο σέξι μπορεί να γίνει μια κάσκα εικονικής πραγματικότητας, αυτό το πράμα που μια-δυο δεκαετίες πριν αν το φορούσε κάποιος στο κεφάλι θα έμοιαζε με τουρίστα από τον Άρη.

Το Rift δεν είναι πλατφόρμα. Είναι αξεσουάρ. Όπως θα έπαιρνε κάποιος 3D γυαλιά για την οθόνη του, καινούρια τηλεόραση ή προτζέκτορα. Παίζει με όλα, οπότε αποκτά έξτρα αξία καθώς είναι σε θέση να βγάλει τα λεφτά του σε πολλές περισσότερες περιπτώσεις ενώ είναι σε θέση να αλλάξει κατά πολύ την εμπειρία gameplay που απολαμβάνει ο παίκτης. Τόσο πολύ που developers και modders έχουν δημιουργήσει τροποποιημένες εκδόσεις ορισμένων παιχνιδιών, ειδικά για προβολή τους μέσω του Oculus Rift. Τα αποτελέσματα είναι τουλάχιστον εντυπωσιακά. Με την Oculus να λανσάρει μάλιστα τη δεύτερη έκδοση του developer kit της συσκευής, οι developers θα έχουν στα χέρια τους ένα τεχνολογικά αρτιότερο σε σχέση με την πρώτη εργαλείο, προκειμένου να πειραματιστούν και να «παίξουν» μαζί του έτσι όπως εκείνοι ξέρουν καλύτερα. Η άμεση απάντηση της Sony με το περίφημο Project Morpheus είναι απλά η επιβεβαίωση των πιθανοτήτων επιτυχίας που έχει το Rift. Διότι έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί τα δεδομένα, αν κι αυτό δεν τα καταφέρει, τότε ίσως θα πρέπει να αφήσουμε το VR να αναπαυθεί εν ειρήνη.