Anakataskeyazontas

ΤΟΠΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ: ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Η ελληνική συμμετοχή στη 14η Βiennale Αρχιτεκτονικής της Βενετίας, που τιτλοφορείται «Τοπία Τουρισμού: Ανακατασκευάζοντας την Ελλάδα»,  παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο Μουσείο της Ακρόπολης. Η έκθεση που διοργανώνεται από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής υπό την επιμέλεια του Εθνικού Επιτρόπου Γιάννη Αισώπου εγκαινιάστηκε στις 26 Μαρτίου και θα διαρκέσει μέχρι τις 11 Απριλίου.

Πρόκειται για μία αναδρομή στην ιστορία της αρχιτεκτονικής του ελληνικού τουρισμού έτσι όπως αυτή διαμορφώνεται από το 1914 (έτος ιδρύσεως του ΕΟΤ) μέχρι το 2014.  Η έκθεση αποτελείται από δύο τμήματα. Στο πρώτο με τίτλο «Αρχείο 1914-2014» παρουσιάζονται σε δισδιάστατους πίνακες με χρονολογική σειρά τοπία τουρισμού των τελευταίων 100 χρόνων: αρχαιολογικοί χώροι, μουσεία, δημόσιοι χώροι, παραλίες, ξενοδοχεία, θέρετρα, τουριστικοί παραδοσιακοί οικισμοί και υποδομές. Συμμετέχουν αρχιτεκτονικές εργασίες από τους: Δημήτρη και Σουζάνα Αντωνακάκη, Νίκο Βαλσαμάκη, RemKoolhaas/OMA, Kλέων Κραντονέλλη, Άρη Κωνσταντινίδη, Μplusm, Παύλο Μυλωνά, Νικηφορίδη/Cuomo, Γιώργο Νικολετόπουλο, Θύμιο Παπαγιάννη.

To δεύτερο τμήμα με τίτλο «Νέα Έργα/Τουριστική Κατοίκηση μετά-την-κρίση» αποτελείται από 15 έργα Ελλήνων και ξένων αρχιτεκτόνων με βασική θεματική μία παραθαλάσσια τουριστική κατοίκηση στο Αιγαίο ή το Ιόνιο. Πρόκειται για προτάσεις που αναζητούν ένα νέο παράδειγμα για την αρχιτεκτονική του τουρισμού στην μετά-την-κρίση εποχή, η οποία χαρακτηρίζεται από μια σαφή τάση προς τον μινιμαλισμό. Μεταξύ άλλων λαμβάνουν μέρος οι εξής αρχιτέκτονες: Amid.Cero9  (Μαδρίτη), Studio Angelidakis, Alejandro Zaera Polo & Maider Llaguno, Princeton, Χριστίνα Λουκοπούλου. 

Tourism Landscapes : Remaking Greece / Τοπία Τουρισμού: Ανακατασκευάζοντας την Ελλάδα
Moυσείο Ακρόπολης, Διονυσίου Αεροπαγείτου 15, τηλ: 210900900-1 // Ώρες λειτουργίας: Πέμ., Δευτ. – Τρ. 9 π.μ.-5 μ.μ., Τετ. 8 π.μ.-8 μ.μ., Παρ. 9 π.μ.-10 μ.μ, Σάβ. Κυρ. 9 π.μ-8 μ.μ

line-630

 

El Greco's El Expolio painting is seen in the sacristy of the Cathedral of Toledo following its restoration

ENA ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ. ΜΝΗΜΕΙΑΚΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΓΚΡΕΚΟ ΣΤΟ ΤΟΛΕΔΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΣΚΟΡΙΑΛ

Η Εθνική Πινακοθήκη παρουσιάζει ένα μοναδικό αφιέρωμα στον Γκρέκο (1541-1614), «μεταφέροντας» στην Αθήνα τα πιο σημαντικά μνημειακά έργα του, που δεν μπορούν να ταξιδέψουν είτε λόγω μεγέθους είτε γιατί βρίσκονται σε ναούς και θρησκευτικά ιδρύματα. Με τη βοήθεια της πιο εξελιγμένης ψηφιακής τεχνολογίας, ανασυντίθενται σύνολα (εικονοστάσια, παρεκκλήσια κ.ά.), που έργα τους είναι σήμερα διασκορπισμένα σε μουσεία και συλλογές ανά τον κόσμο. Με φωτογραφικό υλικό που παραγγέλθηκε ειδικά για το πρόγραμμα, ώστε να διαθέτει την υψηλότερη δυνατή ανάλυση, ο θεατής απολαμβάνει μια οπτικοακουστική περιπλάνηση στα έργα, που τον εισάγει στο ίδιο το γίγνεσθαι της δημιουργίας τους. Απίστευτες λεπτομέρειες μας επιτρέπουν να εκτιμήσουμε τον δημιουργικό οίστρο, τη ζωγραφική χειρονομία, τη σιγουριά και τον  χρωματικό πλούτο του μεγάλου καλλιτέχνη.

Τα έργα προβάλλονται σε οθόνη διαστάσεων 4 x 6 μ., που επιτρέπει να τα δούμε στις φυσικές τους διαστάσεις. Η επεξεργασία της ψηφιακής εικόνας ζωντανεύει την απλή και γλαφυρή αφήγηση. Τα έργα αναλύονται και τοποθετούνται στο καλλιτεχνικό, ιστορικό, κοινωνικό και ιδεολογικό τους πλαίσιο με πλήθος από εικόνες, που συνοδεύουν τα σχόλια. 

Η παρουσίαση επενδύεται με τη μουσική του Βαγγέλη Παπαθανασίου για τον Ελ Γκρέκο, που παραχωρήθηκε ευγενικά από τον συνθέτη, και με λειτουργική ισπανική μουσική της εποχής.

Παράλληλα με την έκθεση διοργανώνονται πολύ ενδιαφέρουσες δράσεις όπως το Ημερολόγιο 2015 στο οποίο υπάρχει αναλυτικό εισαγωγικό κείμενο της Διευθύντριας της Εθνικής Πινακοθήκης, καθηγήτριας Μαρίνας Λαμπράκη Πλάκα, για τη ζωή και το έργο του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου. Συνοδεύεται από πλούσια εικονογράφηση με τα πιο σημαντικά έργα του Γκρέκο, με λαμπρή και ακριβή απόδοση των χρωμάτων.

Επίσης, η Εθνική Πινακοθήκη εξέδωσε ένα πολυτελές επετειακό λεύκωμα σε 500 αριθμημένα αντίτυπα. Αποτελείται από ένα κουτί, διαστάσεων 50 x 35 εκ., επενδυμένο με κόκκινο μεταξωτό ύφασμα με την υπογραφή του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου σε χρυσοτυπία. Περιέχει 12 μνημειακά έργα του, τυπωμένα σε χωριστά φύλλα, στις διαστάσεις του λευκώματος, σε εκλεκτής ποιότητας χαρτί, που μπορούν να πλαισιωθούν. Περιλαμβάνει, επίσης, ένα δίγλωσσο βιβλίο για τον Γκρέκο με πλούσια εικονογράφηση, με κείμενα και επιμέλεια Μαρίνας Λαμπράκη Πλάκα. Ο αναγνώστης μπορεί να βρει στο βιβλίο ένα εισαγωγικό κείμενο για τη ζωή και το έργο του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου, καθώς και εκτενείς αναλύσεις των έργων του λευκώματος. 

Τέλος, ένας τοίχος μήκους 70 μ. και ύψους 2,60 μ. με εξαιρετικές εκτυπώσεις των πιο σημαντικών έργων του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου περιβάλλει από τις παραμονές των Χριστουγέννων του 2014 το εργοτάξιο της επέκτασης του κεντρικού κτιρίου της Εθνικής Πινακοθήκης. Χάρη σε φωτογράφηση που παραγγέλθηκε ειδικώς για τη δράση αυτή, το ευρύ κοινό έχει τη δυνατότητα να απολαύσει τα έργα του Γκρέκο σε τέλεια ποιότητα αναπαραγωγής.

Ένα φανταστικό ψηφιακό μουσείο. Μνημειακά έργα του Γκρέκο στο Τολέδο και στο Εσκοριάλ.
Εθνική Γλυπτοθήκη, Πάρκο Στρατού, Γουδή, είσοδος από Λεωφ.Κατεχάκη, τηλ.2107709855 // Εγκαίνια: 31/3,  Είσ.: € 5, μειωμένο € 3. 

line-630

 

 

Γρηγοριάδης Γιάννης-The Knysh project

H ΑΝΤΑΝΑΚΛΑΣΗ ΤΟΥ ΠΙΑΤΟΥ

Βασικό άξονα της έκθεσης αποτελεί η ανάγνωση του σύγχρονου πολιτισμού ως υβριδίου μέσα από την αντανάκλαση του σύγχρονου φαγητού σε αυτόν. Η σχέση των διατροφικών συνηθειών με τον εκάστοτε πολιτισμό από τους προϊστορικούς χρόνους μέχρι και σήμερα, αναδεικνύει τη διατροφή και τις συνήθειές της, ως το σημαντικότερο πολιτισμικό χαρακτηριστικό. Έτσι, από τυχαία συνθήκη, στα αρχαία ελληνικά συμπόσια και στην υποκειμενική ηθική και ανηθικότητα του μεσαίωνα, έγινε ιδεολογία με τη βιομηχανική επανάσταση, εικαστική πρακτική τη δεκαετία του 80’ και μετουσιώθηκε σε τεχνολογία με την εξέλιξη της τεχνολογίας τροφίμων, τις διαφημίσεις και τις σύγχρονες τηλεοπτικές εκπομπές.

Η έκθεση συγκεντρώνει έργα 12 σύγχρονων καλλιτεχνών, που με την πρακτική τους, διερευνούν τα χαρακτηριστικά του σύγχρονου πολιτισμού με κύριο εργαλείο τους το φαγητό. Μέσα στο πλαίσιο αυτής της σύγχρονης πολιτισμικής συνθήκης, καλούνται να διαχειριστούν έννοιες όπως το πιάτο, η πρώτη ύλη, κανόνες συμπεριφοράς γύρω από το φαγητό κ.ά., παράγοντας ένα εκθεσιακό έργο τέχνης, που θα παρουσιαστεί στον χώρο του μουσείου, ένα πολλαπλό εμπορικό αντικείμενο για το art shop του μουσείου και μια νέα συνταγή, που θα μπορεί να δοκιμάσει ο επισκέπτης στο εστιατόριο του μουσείου. Με αυτό το τριπλό έργο τους τίθεται το ερώτημα: «Τι προτείνουμε; Τι παράγουμε; Καταναλώνουμε αυτό που παράγουμε;»., ερώτημα που αφορά τον ρόλο όλων μας στον σύγχρονο κόσμο.

 Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες: Κατερίνα Βέλλιου, Γιάννης Γρηγοριάδης, Γιώργος Γυπαράκης, Θεόδωρος Ζαφειρόπουλος / Κατερίνα Ζαφειροπούλου, Κώστας Ιωαννίδης, Γιάννης Καπέλλος, Δώρα Κύργια, Οι Αρχιτέκτονες της Φάλαινας, Απόστολος Ντελάκος, Δημήτρης Φουτρής, Ελένη Χασαλεύρη, Αλέξανδρος Ψυχούλης

Η αντανάκλαση του πιάτου
Μουσείο Ελληνικής Γαστρονομίας, Αγ. Δημητρίου 13, Ψυρρή, τηλ. 2103211311
 // Εγκαίνια: 30/3 21.00 – 23.00 μ.μ, Ώρες λειτουργίας: Τρ. – Κυρ. 10:00π.μ – 11.00μ.μ., Διάρκεια έκθεσης: 30/3/2015 – 30/9/2015

 

line-630

Down by the water by Nikos Rakkas

Down by the water by Nikos Rakkas

 

IT’S ALL, OH  SO SOUVENIR TO ME! VOL.3!

Η έκθεση It’s all, oh so souvenir to me! Vol.3!  γίνεται μέρος του Πωλητηρίου του Μουσείου Μπενάκη, στο κτήριο της οδού Πειραιώς, με νέες, μοναδικές ιδέες, νέες συμμετοχές και νέα, ευφάνταστα και απρόβλεπτα σουβενίρ. Η τρίτη κατά σειρά διοργάνωση της γνωστής έκθεσης προσδιορίζει εκ νέου το ενθύμιο, ως αντικείμενο υψηλής αισθητικής, ανατρέποντας τα φολκλόρ στερεότυπα και εισάγοντας μια νέα ελληνική ταυτότητα. 

Περισσότεροι από 50 Έλληνες σχεδιαστές θα παρουσιάσουν νέα αντικείμενα εμπνευσμένα είτε από την προσωπική τους «μυθολογία», είτε από τα μοναδικά εκθέματα των μόνιμων συλλογών του Μουσείου Μπενάκη. Το αποτέλεσμα φιλοδοξεί να αλλάξει τελείως την εικόνα που μας έρχεται στο νου όταν ακούμε την λέξη «σουβενίρ». 

Συμμετέχουν (με αλφαβητική σειρά) οι σχεδιαστές: A Future Perfect, Anima Theca, Σκεύη Αφαντίτη, B612, Σοφία και Δήμητρα Βάμιαλη, Costas Bissas, Blanc, Χρίστος Βλιώρας, Bomba Design, Busy Bee, Xenia Deimezi, Νίκη Δημοπούλου, Spyros Drakos, Evol Eyes by Angeliki Tsotsoni, EDO by Evaggelos Kaimakis, IDISTI, Αργυρή Ζέλκα, Jazzt Design, Λίνα Καρανικολάου, Zorbas–is–missing (Γιάννης Καρλόπουλος κ’ Συνεργάτες), Spyros Kizis, Ειρήνη Κλοκκαρή, Koukoutsi, la trap – psarokokalo creative studio, Σοφία Λαμπροπούλου, Less is More Design, Λούλα Λεβέντη, Metoo & Stella Sotiropoulou, Matalou at home, Meet the Cat, Anna Moraitou, Mydesign by Vassilis Mylonadis, Fofi Nicolaides, papercuts by Alexandros Papadopoulos, Ploos Design, Πριγκιπώ, Νikos Rakkas, Rdesign by Ritsa Anastasiadou, Dimosthenis Serketzis, Sugar Line Productions, Βασιλική Σύρμα, THEIA, thegreekbag by K. Rotsou, Λίλη Τσεσματζόγλου, The Three Dots, Trouve mon Βouton, Twelve Collectives, Χαρτοβασίλειον – Paperkingdom, We Design, When in Greece, Which Cat.

It’s all, oh so souvenir to me! Vol.3! 
Μουσείο Μπενάκη, Πειραιώς 138 & Ανδρονίκου, Aθήνα, τηλ. 210 345 3111 // Ώρες λειτουργίας: Πέμ., Κυρ. 10π.μ – 6μ.μ., Παρ.-Σάβ. 10 π.μ. – 10 μ.μ., Διάρκεια έκθεσης: 26/3/2015 – 10/5/2015

line-630
 

kostas-saxpazis

ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΧΠΑΖΗΣ “ΟLD-EYED PREMIERE”

Πρόκειται για την πρώτη έκθεση τoυ ινστιτούτου σύγχρονης εικαστικής κουλτούρας Radio Athenes. Ο ανεξάρτητος αυτός μη κερδοσκοπικός οργανισμός, που ιδρύθηκε τον Δεκέμβριο στην Αθήνα και διευθύνεται από την ιστορικό τέχνης Έλενα Παπαδοπούλου, αποσκοπεί στο να εισαγάγει ένα νέο πολιτιστικό μοντέλο με έμφαση στην διεθνή διάσταση της σύγχρονης εικαστικής κουλτούρας. 

Ο Κώστας Σαχπάζης, ο οποίος ήταν ο αποδέκτης του Βραβείου ΔΕΣΤΕ το 2013, συνεχίζει τις υλικές ονειροπολήσεις του µε µια έκθεση νέων γλυπτικών έργων που βρίσκουν την θέση τους στους χώρους ενός πρώην γραφείου σε ένα ξεχωριστό νεοκλασικό κτήριο στην οδό Απόλλωνος 14 στην Πλάκα. Στην πρώτη ατοµική του έκθεση Gift of Screws στην Αθήνα το 2012, το ποίηµα Αιθέρια Έλαια της Έµιλυ Ντίκινσον ήταν η αφετηρία του. Στην παρουσίαση “What A Tailor Can Do” στα Statements της Art Basel τον Ιούνιο του 2013, έναυσµα ήταν η οµώνυµη χαλκογραφία του Γκόγια “Lo, que un Puede sastre!», η 52η πλάκα των Los Caprichos. Στην έκθεση αυτή, ο καλλιτέχνης διευρευνούσε την σχέση του δηµιουργού και του µοντέλου, την κατασκευή µιας µορφής που αποτελείται από εντελώς ασταθή, µεταβλητά µέρη που στο τέλος συγκροτείται στο φαντασιωτικό.

Στην οδό Απόλλωνος ακολουθεί τις συνθήκες του χώρου -τα αντικείµενα τοποθετούνται εκεί όπου υπήρξαν φθορές, ακολουθώντας την λογική ατυχηµάτων που λαµβάνουν χώρα µε µεγαλύτερη ευκολία στο ίδιο σηµείο όπου έχει συµβεί ένα προηγούµενο. Στην έκθεση “Old-Eyed Première”, η οποία εγκαινιάστηκε σήμερα το μεσημέρι,  ο Κώστας Σαχπάζης περιστρέφεται γύρω από τις ιδέες της επανάληψης, της κίνησης και του instantané, χρησιµοποιώντας µια εικόνα από το ποίηµα της Gwendolyn Brooks, Boy Breaking Glass (1987) σαν σηµείο αναφοράς. 

Κώστας Σαχπάζης Old-Eyed Première
Απόλλωνος 14 (κοντά στην Πλάκα), τηλ. 6946687907 // Ώρες λειτουργίας: Σάβ. – Κυρ. 11.π.μ – 5 μ.μ,  Διάρκεια έκθεσης: 28/3/2015 – 10/5/2015

Dancer painting Canvas Martin Creed Exhibition

 MΑRΤΙΝ CREED  “LIKE WATER AT A BUFFET”

Στις 27 Μαρτίου στο Kappatos Athens Art Residency πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια του δεύτερου κύκλου του Προγράμματος Φιλοξενίας Καλλιτεχνών και Προσωπικοτήτων της Τέχνης στην Αθήνα στα πλαίσια του ΕΣΠΑ του Ε.Π.«Αττική» υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού. Αυτή είναι η  πρώτη ατομική έκθεση στην Ελλάδα του Σκωτσέζου καλλιτέχνη Martin Creed και τιτλοφορείται “Like Water On A Buffet”. Την επιμέλεια έχουν αναλάβει η καλλιτεχνική διευθύντρια του προγράμματοσ Δρ Σωζήτα Γκουντούνα και η ανεξάρτητη επιμελήτρια Νεφέλη Σκαρμέα.

Βραβευμένος με το Turner Prize, τη σημαντικότερη διάκριση για τα εικαστικά στη Βρετανία, και αναγνωρισμένος για την προσωπική του αντίληψη και εννοιολογική προσέγγιση στη γλυπτική, τη ζωγραφική, τη μόδα και στα διαφορετικά υλικά που χρησιμοποιεί στο έργο του, o Creed διερευνά τους τρόπους με τους οποίους η αναπαράσταση μιας δομής, που αποτελείται αρχικά σε ένα μέσο (σχέδιο, ζωγραφική, γλυπτική), χαρτογραφείται σε μια άλλη δομή, σε ένα άλλο μέσο (χορός) και το αντίστροφο.

Οι συσχετισμοί μεταξύ του σχεδίου, της γλυπτικής, του χορού και της μουσικής αποτυπώνονται στην κίνηση και τη δράση του ανθρωπίνου σώματος, όπως το κατευθύνει και το χορογραφεί ο καλλιτέχνης κατά τη διάρκεια δημιουργίας νέων έργων ζωγραφικής και κοστουμιών. Ο Creed σχεδιάζει ειδικές φορεσιές από καμβά και κατευθύνει με ιδιότυπη μεθοδολογία και οδηγίες τρεις χορεύτριες που δημιουργούν πίνακες και σχέδια στον τοίχο με τα άκρα τους. Τοποθετώντας ένα πινέλο στα δάκτυλα των ποδιών οι χορεύτριες δημιουργούν σχήματα στον καμβά και έπειτα αναπαριστούν τη δομή των σχεδίων τους  με κινήσεις του σώματος.

 Παράλληλα, ο Creed ανατρέπει την προσέγγιση του κοινού για το μπαλέτο ως ένα είδος μόνο υψηλών τεχνικών απαιτήσεων. Χορογραφεί τις κινήσεις των περφόρμερ χρησιμοποιώντας τη δομική σύσταση του μπαλέτου (τα βήματα και τις κινήσεις του), αλλά ως μέρος μιας μινιμαλιστικής κινησιολογικής διεργασίας κατά τη διάρκεια της οποίας οι χορεύτριες καλούνται να εκτελέσουν τεχνικές, που περιλαμβάνουν την κατακόρυφη κίνηση στηριζόμενη στα δάκτυλα του ποδιού (en pointe) και άλλες κλασικές ποζισιόν (θέσεις)  όπως το πλιέ (plié).

Ο καλλιτέχνης διερευνά την έννοια της κίνησης ως μετάβαση από τη δυνατότητα στην πραγματικότητα και η χορογραφία του εστιάζει στη διαλεκτική μεταξύ του ελέγχου και του μη-ελέγχου των κινήσεων του σώματος, της στάσης και της ευθυγράμμισης. Η χορογραφική διδασκαλία αρκείται στη μινιμαλιστική κίνηση: “Ένα βήμα μπροστά, δύο βήματα πίσω,” με τη μουσική συνοδεία του τραγουδιού σε δικούς του στίχους: “One step forwards, Two steps backwards, Laugh once, Cry twice.”

Στην ατομική έκθεση θα παρουσιαστούν και προσωπογραφίες που περιλαμβάνουν επιφανείς προσωπικότητες της Ελλάδας όπως οι: Μαρία Κάλλας, Μελίνα Μερκούρη, Ντέμης Ρούσσος και η Αλίκη Βουγιουκλάκη. Η απεικόνιση αυτών των καλλιτεχνών βασίστηκε σε ένα παιχνίδι μεταξύ του Creed και του συνεργάτη του και ο εικαστικός ζωγράφισε τα τρία πρόσωπα χωρίς να τα έχει κοιτάξει, δηλαδή, μόνο από την προφορική περιγραφή των χαρακτηριστικών των πρόσωπων από τον Rob Eagle.

Martin Creed “Like Water At A Buffet”
Κappatos Athens Art Residency Αθηνάς 12, Μοναστηράκι, τηλ. 2103217931 //  Ώρες λειτουργίας:Τρ. – Παρ. 12 μ.μ – 8 μ.μ, Σάβ. 12 μ.μ. – 4 μ.μ., Διάρκεια Έκθεσης: 27/3/2015 – 16/5/ 2015

 

denkikan-takasaki-electric-night-13

 ELECTRIC NIGHT VOL.3, ENA AΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΙΣ “ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ” ΑΘΗΝΑ-ΤΟΚΙΟ

Το BETON7 και το Palais de paris του Tokyo, σε συνεργασία με το Contemporary Art Showcase Athens, στήνει μια γέφυρα ηλεκτρισμού ανάμεσα στην Αθήνα και το Tokyo. Η εκδήλωση ‘‘Electric Night’’ θα πραγματοποιηθεί για πρώτη φορά παράλληλα στο Tokyo της Ιαπωνίας και στο ΒΕΤΟΝ7 στον Βοτανικό. Στo πλαίσιo του ‘‘Electric Night #3’’, πραγματοποιείται η παρουσίαση του βιβλίου “N,AI” του διεθνούς Έλληνα ποιητή και εικαστικού των διαμέσων Δημοσθένη Αγραφιώτη, σε δίγλωσση Ιαπωνική / Αγγλική έκδοση, από την Estepa Press Editions, με σχέδια του θρυλικού Ιάπωνα εικαστικού και μέλους του κινήματος Gutai της Osaka, Takesada Matsutani.

Στο ‘‘Electric Night #3’’ συμμετέχουν έξι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες, εκθέτοντας έργα video-τέχνης σε Ιαπωνία και Αθήνα, σε μια εκδήλωση που παίρνει την μορφή δύο παράλληλων συμβάντων, που γεφυρώνονται χωροχρονικά, ηλεκτρικά.

Το “Electric Night” πρόκειται για μια σειρά εκδηλώσεων παρεμβατικού χαρακτήρα, που πραγματοποιούνται δίνοντας νέα ζωή σε διάφορους χώρους του Tokyo της Ιαπωνίας, με εστίαση στον πειραματισμό πάνω στις ‘‘Ηλεκτρικές Τέχνες’’. Αποφεύγοντας τις ταξινομήσεις (video-art, sound-art, ψηφιακή τέχνη), οι εκδηλώσεις του ‘‘Electric Night’’, με επιμέλεια του οργανωτή του Palais de paris, Frederic Weigel, εξερευνούν το ευρύ φάσμα της τέχνης που βασίζεται, είτε άμεσα, είτε συμβολικά, στην σημαντικότερη μορφοποιητική δύναμη του αιώνα μας, την ηλεκτρική ενέργεια. Το “Electric Night #1’’ πραγματοποιήθηκε στο Denkinkan (κυριολεκτική μετάφραση: το σπίτι της ηλεκτρικής ενέργειας), το αρχαιότερο θέατρο της περιοχής του Takasaki, σε συνεργασία του Palais de paris με την Ταινιοθήκη Takasaki. Το Palais de paris είναι ένας θεσμός που γεφυρώνει πολλούς παράγοντες της σύγχρονης τέχνης στη Γαλλία και την Ιαπωνία, όπως είναι η Σχολή Καλών Τεχνών της Besanson, το Γαλλικό Ινστιτούτο της Ιαπωνίας, το Atelier Vortex, και η Jeune Création.

Electric Night Vol.3 | Ένα αφιέρωμα στις ‘’Ηλεκτρικές Τέχνες’’ Αθήνα – Tokyo
 BETON7 Πύδνας 7, Βοτανικός,  τηλ. 2107512625 // Εγκαίνια:  29/3 στις 8 μ.μ., Ώρες λειτουργίας: Δευτ.-Παρ. 2 μ.μ. – 8.30 μ.μ., Σάβ. 2 μ.μ. – 6 μ.μ., Κυριακές κλειστά, Διάρκεια έκθεσης : 29/3 /2015 – 5/4/2015

 

 

 

line-630

patsios

ΠΑΤΣΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ “ΤΗΕ ΤWISTED ODYSSEY”

 H Blender Gallery εγκαινίασε χθες την ατομική έκθεση «The Twisted Odyssey» με τα νέα έργα του Κωνσταντίνου Πάτσιου η οποία μετά την Αθήνα, θα φιλοξενηθεί στην γκαλερί «Underdog» στο Λονδίνο, υπό την επιμέλεια της Μικαέλας Βεργώτη.

 Στη σειρά με τίτλο “The Twisted Odyssey”, το ομηρικό έπος αποτελεί την αφετηρία για τη δημιουργία 24 έργων, ισάριθμα με τις ραψωδίες, που ξεφεύγουν από τα συμβατικά όρια  και επανανοηματοδοτούν τις οδυσσειακές καταστάσεις. Ο καλλιτέχνης «διαβάζει» αναχρονιστικά την Οδύσσεια και την εντάσσει σε ένα ζωγραφικό πλαίσιο που δεν υπάρχουν προφανείς ομοιότητες. Αντιθέτως, καλείται ο θεατής σύμφωνα με την προσωπική του «έξη*», να αναγνωρίσει, να αποκρυπτογραφήσει και τελικά να συσχετίσει τους συμβολισμούς τόσο με το πρωτότυπο όσο και -σαν ένας σύγχρονος Οδυσσέας- με το δικό του ταξίδι. Η τέχνη του Πάτσιου θέτει υπό αμφισβήτηση το σύγχρονο πολιτικό και κοινωνικό γίγνεσθαι και ως ένα εικαστικό μανιφέστο, καταδεικνύει τις αγωνιώδεις σκέψεις του για το σήμερα.

Η βαθιά κατανόηση της ιστορίας της τέχνης και οι επιρροές του καλλιτέχνη από τα κινήματα του εξπρεσιονισμού και του  αυτοματισμού, την εννοιολογική τέχνη και την  «pop» κουλτούρα φιλτράρονται και εξωτερικεύονται μέσα από την μεικτή τεχνική τόσο στα ζωγραφικά έργα όσο και στα γλυπτά.

 Η τεχνική του Πατσιου περιλαμβάνει την εξαιρετική χρήση της γραμμής την οποία διαγράφει με άνεση και δυναμισμό ανεξάρτητα από το θέμα. Η μεταχείριση του χρώματος, το οποίο εφαρμόζει σε διαφορετικές πυκνότητες και η αυθόρμητη ένταξη φαινομενικά αταίριαστων υλικών στη σύνθεση, διαμορφώνουν έργα – υβρίδια. Με αυτόν τον τρόπο και μέσω των λεκτικών όρων και των συμβολικών μορφών, δύναται να συμπεριλάβει σε έναν πίνακα πολλές αλληγορίες που μεταφέρουν τα υποθάλποντα νοήματα και δημιουργούν τις ηθικές και πνευματικές έννοιες που ο Πάτσιος επιθυμεί να μεταδώσει. Η χιουμοριστική- κυνική ματιά αποτελεί το «soft weapon» του δημιουργού που θέτει διαρκώς στα έργα του το ζήτημα της κοινωνικής κρίσης.

 Η δουλειά του Πάτσιου περιέχει αναφορές από τα σύνθετα «Ready mades»του Marchel Duchamp μέχρι τα κολάζ του Franz West. «Δεν έχει σημασία πως μοιάζει η τέχνη, αλλά ποια είναι η χρησιμότητά της», είχε αναφέρει κάποτε ο West, κι αυτή είναι η προσδοκία του καλλιτέχνη: Να αφεθεί ελεύθερος ο θεατής και να δει μέσα από την τέχνη τον εαυτό του. 

Πάτσιος Κωνσταντίνος “Τhe twisted Odyssey”
Τhe Blender Gallery Ζησιμοπούλου 4, Γλυφάδα, τηλ. 21302805597 // Ώρες λειτουργίας: Tετ. – Παρ. 10 π.μ. – Σάβ. 12 μ.μ. – 7 μ.μ., Διάρκεια έκθεσης : 27/3/2015 – 7/5/2015