ΜΟΔΑΤα πουκάμισα του It’s a shirt έχουν να διηγηθούν μια καλή ιστορία

Τα πουκάμισα του It’s a shirt έχουν να διηγηθούν μια καλή ιστορία

Η Χριστίνα Χριστοδούλου σχεδιάζει με ηθικό τρόπο κομμάτια που δεν θα φορεθούν μόνο μία σεζόν, βρίσκεται πίσω από ένα brand που αναδεικνύει τον unisex τρόπο ένδυσης κι είναι κάτι παραπάνω απ' αυτό που δηλώνει.
Φωτογραφίες: Νικόλ Νικολάου

Το It’s a shirt είναι ένα ελληνικό brand που γεννήθηκε πριν από περίπου δύο χρόνια. Το όνομά του δηλώνει αυτό που πραγματικά είναι με χιουμοριστικό αλλά ειλικρινές τρόπο.

Ανεξάρτητα με το πόσα είχε κι έχει, το πουκάμισο πάντα ήταν και είναι το πρώτο ρούχο που επιλέγει η Χριστίνα Χριστοδούλου ανάμεσα σε όλα τα ρούχα. Γι’ αυτό κι αποφάσισε να δημιουργήσει ένα brand με κομμάτια που δεν θα φορεθούν μόνο μία σεζόν. «Δεν είχα ασχοληθεί ποτέ ξανά άμεσα μαζί του αλλά έμμεσα με το να ψάχνω πάντα για ένα καινούριο πουκάμισο, το “ιδανικό” . Έχω κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στη Σουηδία πάνω σε textiles που σε συνάρτηση με τις σπουδές μου στο θεωρητικό τμήμα της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών της Αθήνας επηρέασαν κατά πολύ τον χαρακτήρα του It’s a shirt». 

Το brand βασίζεται σε μία παραγωγή μόδας με ηθικό τρόπο. Σε ένα κόσμο, και κυρίως σε ένα fast fashion system που ο υπερκαταναλωτισμός διογκώνεται, το It’s a shirt επιχειρεί και προσπαθεί να δείξει πόσο σημαντικό είναι να επιλέγουμε προσεκτικά τα κομμάτια που εμπλουτίζουν τη ντουλάπα μας. «Ένα πουκάμισο που έχει παραχθεί από ένα άτομο ή από μια οικογενειακή επιχείρηση, χρησιμοποιώντας deadstock υφάσματα -κυρίως ελληνικά- τα οποία δεν είναι δέρμα ή επεξεργασμένα συνθετικά με τοξικά, που δεν φτιάχνεται με καταστροφικές βαφές για το περιβάλλον, τότε σίγουρα θα έχει μία θετική ιστορία να διηγηθεί τόσο ο παραγωγός στον καταναλωτή που το επιλέγει, όσο και το ίδιο το πουκάμισο».

Εκτός από τον τρόπο παραγωγής τους, τα πουκάμισα It’s a shirt κινούνται σε γραμμικά σχέδια, αρκετά αφαιρετικά ή λιτά που αναδεικνύουν τον unisex τρόπο ένδυσης. Η απλότητα, η διαχρονικότητα και η ποιότητα, είναι το τρίπτυχο που χαρακτηρίζει το brand, είναι και η βάση για κάθε σχέδιο της Χριστίνας Χριστοδούλου. «Το να σχεδιάζω ένα ρούχο που μπορεί να φορεθεί τόσο από μία γυναίκα όσο κι από έναν άντρα,  μειώνει τον όγκο παραγωγής αλλά ταυτόχρονα δημιουργεί ένα πουκάμισο που θα φορεθεί έπειτα από χρόνια λόγω της διαχρονικής απλότητας και ποιότητάς του».

Τα κομμάτια που έχει δημιουργήσει ως τώρα η σχεδιάστρια είναι limited «η παραγωγή είναι συνειδητά μικρή, η επέκταση πιστεύω πρέπει να γίνεται βήμα – βήμα και σε σταθερό έδαφος. Δεν θέλω σε καμία περίπτωση το brand να γίνει απρόσιτο. Ιδανικά, το It’s a shirt στο μέλλον θα έχει το δικό του χώρο και θα κάνει και custom orders πάνω σε υπάρχοντα σχέδια με τις ήδη διαθέσιμες πρώτες ύλες του. Κατά αυτό τον τρόπο ο ενδιαφερόμενος θα έχει τη δυνατότητα επιλογής αλλά παράλληλα δεν θα γίνει το προϊόν πολύ ακριβό». 

Απ’ τη γέννηση του It’s a shirt, τα ονόματα των συλλογών που απαρτίζουν το brand προσδιορίζουν μία στιγμή, μία κατάσταση, μία έντονη σκέψη, μία εμμονή σε κάποιο συγκεκριμένο χρώμα, μία σκηνή από ταινία, μία φωτογραφία, έναν ήχο, ή απλά είναι μία έμπνευση από κάποιο στίχο σε κάποιο ποίημα που διάβασε η Χριστίνα Χριστοδούλου. «Με λίγα λόγια, ένα ερέθισμα μπορεί να πυροδοτήσει την ιδέα της  επόμενης συλλογής». “Newborn”,”Refreshments”, “Here There”, “Chromophilia”, “Auroras”, “In between”, Symbiosis είναι τα ονόματα που έχει δώσει έως τώρα στις συλλογές της. «Η κάθε μία συνοδεύεται από ένα κείμενο έτσι ώστε εκείνος ή εκείνη που επιλέγει ένα πουκάμισο να γνωρίζει λίγα πράγματα για την ιστορία της συλλογής».

Πώς φαντάζεται συνδυασμένα η σχεδιάστρια του It’s a shirt τα πουκάμισα που δημιουργεί; «Θα ήταν ωραίο να συνδυάζονται τα κομμάτια -όχι μόνο χρωματικά, στιλιστικά ή αισθητικά- με ρούχα από άλλα (εγχώρια και μη) brands που έχουν ίδια κατεύθυνση, φιλοσοφία και αξίες με το It’s a shirt. Αυτό θα πει για μένα ιδανικός συνδυασμός».

Περισσότερες πληροφορίες για το It’s a shirt θα βρείτε εδώ.

ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΣΤΟ INBOX ΣΟΥ
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.