Categories: ΟΛΑ POPA

ΟΛΑ POPA #35: 100 χρόνια από την Οκτωβριανή Επανάσταση. Ό,τι κι αν σημαίνει αυτό.

Αναστασία Βαϊτσοπούλου

 Ό,τι πιο όμορφο και ανθρώπινο έχω διαβάσει τον τελευταίο καιρό βγαίνει σε κόμικ με άριστη εικονογράφηση:

Στην δίκη της Χ.Α. η εισαγγελέας έδρας πρότεινε να γίνει δεκτή η ένσταση των δικηγόρων υπεράσπισης των χρυσαυγιτών για τους προστατευόμενους μάρτυρες, εξαναγκάζοντάς τους να μιλήσουν επώνυμα στο δικαστήριο. Η πρακτική αυτή «ανοίγει δρόμους για τα δημοκρατικά δικαιώματα και τις λαϊκές ελευθερίες γενικότερα», όπως υπογράφουν οι συνήγοροι της πολιτικής αγωγής.  


Σταύρος Διοσκουρίδης

Πολλά μπορούμε να καταλογίσουμε στον Τύπο και στο διαδίκτυο αλλά οι σπουδαίες στιγμές του είναι πολλές και παραμένουν εκεί δημιουργώντας μια σύγχρονη βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας. Για παράδειγμα εδώ θα βρείτε μια σειρά από άρθρα των New York Times για την Οκτωβριανή Επανάσταση. Κείμενα αποφορτισμένα από ιδεολογίες που περιγράφουν άγνωστες πτυχές μιας κορυφαίας στιγμής της ιστορίας. 

Vassily Kandinsky

 
Η παιδική αφέλεια μπορεί να είναι και εκνευριστική. Όταν είναι και η δικιά σου δε ακόμα πιο πολύ. Θυμήθηκα που είχαμε επισκεφθεί με το σχολείο την έκθεση της Ρώσικης Πρωτοπορίας στην Αθήνα και αντί να το βουλώσω μετά στην τάξη είχα πει κάτι του στιλ «έλα μωρέ με τα σχηματάκια». 


Βασίλης Κ. Κουρουμιχάκης

Η αντιμπεριαλιστική στροφή της ΝΔ. Με μεγάλη χαρά βλέπουμε το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης να εκφράζει τον σκεπτικισμό του για αχρείαστα οπλικά συστήματα που μοναδικό σκοπό έχουν να ενισχύσουν τα υπερκέρδη των εμπόρων του θανάτου. Παράλληλα εκφράζεται ένας προβληματισμός για την υποταγή του ΣΥΡΙΖΑ στους σχεδιασμούς της πέραν του Ατλαντικού υπερδύναμης. Αναμένουμε το επόμενο βήμα της αντιμπεριαλιστικής στροφής που πιθανολογείται ότι θα είναι η εξαγωγή θετικών συμπερασμάτων γύρω από την εισβολή της Ινδίας στο ανατολικό Πακιστάν το 1971 και την καθοριστικής σημασίας συμβολή της στη δημιουργία της Λαϊκής Δημοκρατίας του Μπανγκλαντές.

Οι αλλαγές στην κυκλοφορία ιστορικών οχημάτων. Τα τελευταία χρόνια λόγω οικονομικής κρίσης και ακριβών τελών κυκλοφορίας είχε παρατηρηθεί το φαινόμενο πολλοί ιδιοκτήτες παλιών οχημάτων να βγάζουν πινακίδες ιστορικού οχήματος αλλά να κάνουν κατάχρηση των ευεργετικών διατάξεων που αφορούν τα ιστορικά οχήματα και να τα κυκλοφορούν όποτε θέλουν ακόμα και σαν βασικό μέσο καθημερινής μετακίνησης. Το υπουργείο μεταφορών ακολούθησε τη συνήθη τακτική του «πονάει κεφάλι, κόψει κεφάλι» καταργώντας ουσιαστικά τις πινακίδες ιστορικών οχημάτων αφού τα οχήματα που θα τις φέρουν θα πρέπει να μεταφέρονται με τρέιλερ (όχι με ίδια μέσα) και να εκτίθενται στατικά ή σε κλειστούς αγώνες. Μακάρι να βρεθεί κάποια αμοιβαία επωφελής λύση ώστε και να μη γίνεται κατάχρηση από διάφορους που δεν έχουν καμία σχέση με τα ιστορικά οχήματα και ταυτόχρονα να βλέπουμε που και που σε καμία κυριακάτικη βόλτα ζωντανά οχήματα περασμένων δεκαετιών. 


Παναγιώτης Μένεγος

Το #1917LIVE, ίσως το πιο ευρηματικό πρότζεκτ από καταβολής social media. Ένα hashtag που συγκεντρώνει στο feed του τις μαρτυρίες των πρωταγωνιστών της Οκτωβριανής Επανάστασης (που έχουν δικά τους accounts ο καθένας), σε «πραγματικό χρόνο» έναν αιώνα. Η πιο φιλόδοξη προσπάθεια «ζωντανής» αναπαράστασης της Ιστορίας από τα νέα μέσα. Οι χρήστες @VLenin_1917 και @PKropotkin_1917 βρέθηκαν, πριν 13 ώρες, σε διαφωνία…

Η πρώτη επίσημη κατάληψη σχολείου καθοδηγούμενη από Χρυσαυγίτες. Στη Νεάπολη Συκεών, με αίτημα  την «υπουργική τροπολογία που έφερε στη βουλή η κυβέρνηση ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – ΑΝ.ΕΛ. για την αναγνώριση, μεταξύ άλλων, συλλόγων με αλυτρωτική και αντεθνική δράση που εγείρουν ζητήματα δήθεν ύπαρξης “τουρκικής” μειονότητας στην Ελλάδα». Το κείμενο του ανορθόγραφου ψηφίσματος είναι αυτούσια αντιγραφή από δημοσίευμα του Πρώτου Θέματος στις 18/9/2017, για να μη μένουν αμφιβολίες. Το πλήρες ρεπορτάζ στην Εφ. Συν. 


Θεοδόσης Μίχος

«Ποτέ δεν πίστεψα ότι ο μισογυνισμός και ο ρατσισμός είχαν εξαφανιστεί, αλλά νόμιζα ότι είχαν φύγει από το προσκήνιο, ότι τα είχαμε αφήσει πίσω μας, ότι τέλος πάντων τα βλέπαμε από τον καθρέφτη του αυτοκινήτου. Είναι μια πολυ ανησυχητική περίοδος η τωρινή για την Αμερική. Τώρα πια ξέρουμε ότι σχεδόν η μισή χώρα υποστηρίζει ένα πρόεδρο που είναι κραυγαλέος ρατσιστής και μισογύνης. Ακόμη και αφού πάψει να είναι πρόεδρος, και αυτή η μέρα αργά ή γρήγορα θα έρθει, αυτό είναι κάτι που δεν θα εξαφανιστεί ως δια μαγείας».

Ο George Pelecanos είναι ωραίος τύπος. Και το The Deuce είναι καταπληκτική σειρά.

Απίστευτο. Ακόμη και τα ψάρια μπορούν να πάθουν κατάθλιψη. Εννοώ τα ψάρια που έχουμε σε γυάλες και ενυδρεία. Όλες οι πληροφορίες σε αυτό το ρεπορτάζ των New York Times.
Νομίζω ότι χρειάζομαι ένα ποτό. 🙁


Λίνα Ρόκου

Ο νέος κύκλος της σειράς εκπομπών «Τα Στέκια – Ιστορίες Αγοραίου Πολιτισμού», του αγαπημένου δημιουργήματος του Νίκου Τριανταφυλλίδη που με έμπνευση και σεβασμό συνεχίζει η Μαρίνα Δανέζη και το υπόλοιπό team. Ήδη προβλήθηκε το απολαυστικό πρώτο επεισόδιο «Το στούντιο δερματοστιξίας – Το τατουατζίδικο». Ανυπομονούμε για επόμενα έντεκα. Διαβάστε εδώ τι μας περιμένει.

Τα μέλη εθνικιστικών και παραθρησκευτικών οργανώσεων που διαδηλώνουν κατά της παράστασης «Η Ώρα του Διαβόλου» στη Θεσσαλονίκη. Μαύρος, πηχτός μεσαίωνας.


Ζωή Παρασίδη

 Οι Βρυξέλλες για ένα τριήμερο: Όμορφες γειτονιές να περπατήσεις, μία κεντρική πλατεία που όσες φορές και να την δεις σε εντυπωσιάζει όπως την πρώτη, υπαίθριες αγορές και πολλές βιτρίνες με vintage θησαυρούς, καλοστημένα και ενδιαφέροντα μουσεία, καταπράσινα πάρκα που γεμίζουν με καλό καιρό, άφθονη τηγανιτή πατάτα στο δρόμο και Τεν Τεν στους τοίχους, ποικιλία σε μπύρες, παλιά ποτάδικα για να ανακαλύψεις.

 «Βεβαίως αυτοί οι δύο νέοι αντιμετωπίζουν το φάσμα της θλίψεως αφού πρέπει να εκτίσουν την ποινή που τους επεβλήθη. Ανεξαρτήτως αυτού, όμως, υπάρχει η εμπλοκή τους που εμφανίζει αντικοινωνική συμπεριφορά, γεγονός που δεν μπορεί να αναιρεθεί». Ο εισαγγελέας του Πενταμελούς Εφετείου Αναστολών ζήτησε την απόρριψη της δεύτερης αίτησης αναστολής της Ηριάννας και του Περικλή και δύο νέοι άνθρωποι παραμένουν στην φυλακή χωρίς στοιχεία. 


Τζούλια Τσιακίρη

Όταν το αίσθημα δεν εμποδίζει την ουσία  να φτάσει στο κοινό. Τότε έχουμε παραστάσεις, ζωγραφιές, βιβλία, ταινίες που ξεπερνούν το μέσο όρο και μια μέρα γίνονται ορόσημα για το δημιουργό τους και λένε όλοι  γι΄αυτά «πριν από το …» η «μετά από το…». Έτσι μου φάνηκε αυτή η παράσταση: «Ο παπαγάλλος μου» της Σοφίας Τρικούπη από την Άννα Κοκκίνου στο Θέατρο Σφενδόνη. Η φωτογραφία είναι τραβηγμένη backstage από τον σκηνογράφο της παράστασης Δημήτρη Ταμπάκη. Μαζί με την Άννα Κοκκίνου η Μαρίζα Θεοφυλακτοπούλου.

 

Που δεν αφήνουν ήσυχα τα μνημεία στη χώρα αυτή και τα πειράζουν και μηχανεύονται πως να τα χαλούν με κάθε τρόπο. Αλίευσα τη φωτογραφία ερασιτέχνη του 1898 και τα στοιχεία της στον αδαμαντοποίκιλτο «τοίχο» του Θέμη Ραγιά στο Βιβλίο των Προσώπων, alias Facebook. Από το λεύκωμα: Jérôme Louis Heldring (1917-2013),  Chapelle du Lycabette à Athènes, Grèce, Rijksmuseum, Amsterdam 2008.

POPAGANDA

Share
Published by
POPAGANDA