Categories: ΠΡΟΦΙΛFeatured

Νέα πρόσωπα που έρχονται για να μείνουν #1

ΕΙΚΑΣΤΙΚA / Στο Γιώργο Γυπαράκη αρέσει ένας ιδιαίτερος καλλιτέχνης:

Φίλιππος Βασιλείου

Ο Φίλιππος Βασιλείου έχει έναν ιδιαίτερο προσωπικό τρόπο να μετουσιώνει το τώρα σε αφήγηση. Έναν τρόπο που δεν πηγάζει από κάποιο τέχνασμα, αλλά από τα ίδια στοιχεία της προσωπικότητας και του χαρακτήρα του, που γίνονται “εργαλεία” της δουλειάς του. Στον Φίλιππο αρέσει α δοκιμάζει τα όρια του σώματός του, τις φυσικές του αντοχές μέσα από διάφορες μορφές χορού, αυτοσχεδιασμού και σωματικών ασκήσεων. Στο έργο του κυριαρχεί η σωματική συμμετοχή. Το έργο Chicken Man είνια μία εφήμερη παρέμβαση στο δημόσιο χώρο. Μία γλυπτική περφόρμανς. Ο Chicken Man είναι ένας χαρακτήρας – μια αλλόκοτη περσόνα που διασχίζει την πόλη ξυπόλητος και περπατά κουκουβίζοντας, του αρέσει να πειράζει τους περαστικούς και εμπλέκεται σε μία σειρά από τυχαίες καταστάσεις. Αγγίζοντας πότε τα όρια του γέλιου και πότε της λύπησης, όλη η περιπλάνησή του εξελίσσεται στην αιχμή της κωμωδίας και του δράματος. Εξάλλου και η θέση της Τέχνης είναι στο μεταίχμιο. (Ο Φίλιππος Βασιλείου γεννήθηκε το 1986 και αποφοίτησε με έπαινο από τη Σχολή Καλών Τεχνών.)

*Ο Γιώργος Γυπαράκης είναι εικαστικός, επίκουρος καθηγητής στην Αρχιτεκτονική Σχολή του ΕΜΠ και ιδρυτικό μέλος της ομάδας RADAR.

ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΗ / Ο Γιάννης Καρλόπουλος δίνει το χρυσό μολύβι στους…

…Bob Studio

Πέρυσι τον Φεβρουάριο στους χώρους της σχολής Βακαλό όπου μαζεύτηκε η κριτική επιτροπή των Ελληνικών Βραβείων Γραφιστικής και Εικονογράφησης (ΕΒΓΕ), στις επιφάνειες των μεγάλων τραπεζιών στρωνόταν ένα μωσαϊκό της ελληνκής γραφιστικής παραγωγής. Οι κατηγορίες πολλές (αφίσα, λογότυπο, εκδόσεις, συσκευασία, κ.α.), η διαδικασία ψηφοφορίας απαιτητική (και κάπως χρονοβόρα). Το συμπέρασμα από αυτό το διήμερο ενθαρρυντικό. Η κοινότητα του design δείχνει να βρίσκει έναν δρόμο, μια οπτική στην επικοινωνία της  με πιο σαφή χαρακτηριστικά. Η περίπτωση του Bob Studio όμως ξεχώρισε (αν και δεν κατέκτησε -είναι ζήτημα χρόνου- το Μέγα ΕΒΓΕ). Το πνεύμα της  δουλειάς τους διαπερνά και την συσκευασία και τις εκδόσεις και την αφίσα και την εταιρική ταυτότητα (και μάλλον και ευτυχισμένους πελάτες). Προσφέρει με το χιούμορ, με την καθαρή, ενίοτε vintage (και όχι ρετρό) εικονογράφηση, με την ευρηματικότητα τους μια γλώσσα με διεθνή χαρακτηριστικά αλλά με ελληνικό λεξιλόγιο. Συνεργάζονται με τύπους που οδηγούν φιξάκια, ακούνε και παίζουν βινύλια σε πάρτι ασύρματα (αυτό το υποθέτω), τυπώνουν αυτοσχέδιες μεταξοτυπικές αφίσες με μελάνια όπου κολλάνε πάνω τους χρωματιστά τρουφάκια (και τρώγονται!- είναι γεγονός), δεν έχουν αφήσει καλογερικά χιπστερικά μούσια, ο Άρης (αριστερά) δηλώνει ευτυχισμένος οικογενειάρχης  ενώ ο Ανδρέας (δεξιά) διαθέτει έναν προσηνή (κα λιγομίλητο) χαρακτήρα. Στο σχήμα συμμετέχει δικτυωμένος και ο Miguel Rodrigues μέσω Λονδίνου.

Bob Studio και κάτι Από τα περυσινά ΕΒΓΕ

* O Γιάννης Καρλόπουλος είναι γραφίστας, art director του Popaganda.gr, πρόεδρος της κριτικής επιτροπής των βραβείων ΕΒΓΕ 2013.

ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ / Η Ελένη Ψυχούλη αγαπάει δύο Σεφ

Ανδρέας Λαγός

Βασίλης Καλλίδης

Πολλοί έχουν ταυτίσει τον Βασίλη Καλλίδη και τον Ανδρέα Λαγό με την προσωπική σχέση που με ενώνει μαζί τους. Και όντως, σε απλά ελληνικά ο Βασίλης είναι η συζυγική γαστρονομική μου σχέση, ο Ανδρέας πάλι, ο εραστής. Ωστόσο, αυτή η σχέση δεν ξεκινά από προσωπικά κριτίρια-τα οποία με αφήνουν παντελώς αδιάφορη. Γεννήθηκε, μεγάλωσε και ωριμάζει καθημερινά μέσα από την επαγγελματική εκτίμηση και την εξ’αρχής πεποίθηση ότι αυτοί οι δυό θα πάνε πολύ μπροστά. Δεν ξέρω κι ούτε έχει σημασία αν θα πάνε στο εξωτερικό κι αν θα τους μάθει με το μικρό τους όνομα το Μανχάταν. Είμαι βέβαιη, όμως, πως μετά από αυτούς τρώμε ένα αλλιώτικο ελληνικό φαγητό, εντελώς απελευθερωμένο από τις τεχνικές των έξω από δω, σκεφτόμαστε αλλιώς για τον τραχανά, κοιτάμε με άλλο-μοντέρνο-μάτι την κουζίνα της μαμάς, σχολιάζουμε με καινούριες λέξεις τη νοστιμιά της ελληνικότητας. Πολλοί τους μπερδεύουν στον δρόμο, άλλοι θεωρούν σοκαριστική την ομοιότητά τους. Εγώ ξέρω ότι ο Βασίλης ξεχωρίζει γιατί βαριέται να μαγειρέψει το ίδιο φαγητό δυό φορές, γιατί κατεβάζει τις συνταγές πιο γρήγορα κι από το γρηγορότερο internet, γιατί είναι ορμητικός σαν σίφουνας, γιατί έχει τον αμάζευτο, γιατί μισεί την πειθαρχία. Κι ο Ανδρέας γιατί βάζει συναίσθημα ακόμη και στο ψιλοκομμένο κρεμμύδι, γιατί στην κατσαρόλα του κατοικεί ένα ολοκληρωμένο ελληνοπρεπές σύστημα, γιατί ξέρει να αγαπά, να τιμά και να εκτιμά. Κι οι δυό μαζί, γιατί δουλεύουν ακόμη και στον ύπνο τους.

*Η Ελένη Ψυχούλη είναι παρουσιάστρια εκπομπών μαγειρικής και γαστρονομικός συντάκτης.

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ -ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ / Μερικές σκέψεις του Στάθη Χαϊκάλη, ιδρυτή της Communication Effect:

Όχι άλλες περιπτώσεις Νίνη και Φετφατζίδη. Η χώρα έχει ζήσει πολλούς Νίνηδες και Φετφατζίδηδες, δηλ ταλαντούχα παιδιά, που επειδή οι παλιότεροι, οι ʽπαράγοντεςʼ, έβαλαν πολύ μεγάλη πίεση στην πλάτη τους, τελικά αυτά δεν ξεπέρασαν ποτέ τη φάση του ταλέντου. Είμαι πολύ τυχερός  καθώς έχω γνωρίσει δεκάδες παιδιά που έχουν ταλέντο, προσόντα, ακόμα και άστρο και είναι πιθανόν να διαπρέψουν στον τομέα. Είναι πιθανόν, αλλά δεν είναι σίγουρο. Ετσι είναι η ζωή. Όποιοι ʽπαλιότεροιʼ θέλουμε να βοηθηθούν αυτά τα παιδιά χωρίς να καούν και δεν τα θεωρούμε ευκαιρία να αποτινάξουμε τις τύψεις μας για την Ελλάδα που ʽχτίσαμεʼ την περίοδο 1974-2009, μπορούμε να συμβάλουμε κάπως έτσι:

-να επαινούμε δημοσίως τα ταλεντα, χωρίς υπερβολές. Έχουν και αυτοί οι νέοι το δικαίωμα στην αποτυχία. Θα είμαστε σωστοί αν συντρέξουμε αυτούς που δεν θα τα καταφέρουν και δεν θα ασχοληθούμε μόνο με το να βγάζουμε φωτογραφίες με τους νικητές

-να είμαστε συνεχώς δίπλα τους, ώστε να βελτιωθούν οι ελλειπείς υποδομές της χώρας, που υπονομεύουν τις νεανικές προσπάθειες.  Το να δοξάζουμε μια δραστήρια νέα επιχειρηματία, αλλά να διατηρούμε ένα καθεστώς που κάποιος θέλει 100 χαρτιά και 20 ʽγρηγορόσημαʼ για να κάνει μια επιχείρηση, δεν είναι συνεπές

-να κάνουμε στην άκρη, για να παίρνουν τις θέσεις μας στο τιμόνι Οργανισμών, επιχειρήσεων, δημοσίων υποθέσεων. Αν θέλουμε τους νέους ʽβαστάζουςʼ της δικιάς μας ʽεπαμφοτερίζουσαςʼ πρωτοκαθεδρίας, τότε ο θαυμασμός μας προς τους νέους είναι υστερόβουλος και υποκριτικός.

Το σημείωμα αυτό είναι αφιερωμένο σε κάποιους νέες/νέους που στοιχηματίζω ότι θα επιτύχουν, θα κατακτήσουν ηγετική θέση τον τομέα τους και θα χτίσουν μια νέα κατάσταση στη χώρα. Στον Γ.Δ., τη Μ.Μ.,  τον Δ.Κ., τον Κ.Π., τον Λ.Π., την Φ.Κ. , την Κ.Ζ., τον Τ.Χ.  Και αν δεν επιτύχουν με τα κριτήρια ενός πολύ ανταγωνιστικού συστήματος, καλώ να θεωρήσουμε επιτυχία το ότι θα αναδειχθούν σε κάθε περίπτωση δημιουργικοί άνθρωποι, που θα συμβάλουν στο κοινό καλό ακόμα και αν δεν γίνουν ʽεπώνυμοιʼ και ευκατάστατοι. Με την ευχή ανάμεσα στο κυνήγι της ευτυχίας και την αναζήτηση του νοήματος της ζωής, να διαλέξουν κάτι σαν αυτό εδώ.

Ο Στάθης Χαϊκάλης είναι ιδρυτής της Communication Effect που ασχολείται με στρατηγικές Δημόσιες Σχέσεις και της AvantBrand στο χώρο της Ψηφιακής Επικοινωνίας 

Page: 1 2 3 4 5

Ελένη Κυριακίδου