ΟΗΕ: Τα 2/3 των παιδιών σχολικής ηλικίας παγκοσμίως δεν έχουν πρόσβαση στο ίντερνετ
Τα δύο τρίτα των παιδιών σχολικής ηλικίας παγκοσμίως δεν έχουν πρόσβαση στο ίντερνετ στο σπίτι τους την ώρα που η πανδημία του κορονοϊού έχει καταστήσει την τηλεκπαίδευση σχεδόν τον μόνο τρόπο πρόσβασης στην εκπαίδευση, υπογράμμισε ο ΟΗΕ σήμερα.
Συνολικά 1,3 δισεκατομμύριο παιδιά ηλικίας 3 με 17 ετών δεν έχουν σύνδεση στο ίντερνετ στο σπίτι τους, διευκρινίζεται σε κοινή έκθεση της Unicef και της Διεθνούς Ένωσης Τηλεπικοινωνιών (UIT). Στην ηλικιακή ομάδα 15-24 ετών, το ποσοστό αυτών που δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο από το σπίτι τους είναι 63%.
“Το γεγονός ότι τόσα παιδιά δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο από το σπίτι τους δεν αποτελεί ένα ψηφιακό χάσμα, αλλά ένα χάος”, δήλωσε η Ενριέτα Φόρε επικεφαλής της Unicef.
Το να μην μπορούν να συνδεθούν στο διαδίκτυο στερεί από τους νέους αυτούς τα μέσα “για να ανταγωνίζονται στη σύγχρονη οικονομία. Τους απομονώνει από τον κόσμο”, πρόσθεσε.
Η κατάσταση αυτή είναι ιδιαίτερα σοβαρή αυτή την περίοδο που η πανδημία της covid-19 έχει αναγκάσει πολλές χώρες να κλείσουν τα σχολεία και να μεταφέρουν τα μαθήματα στο διαδίκτυο.
“Για να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους: η έλλειψη πρόσβασης στο ίντερνετ στερεί από τις επόμενες γενιές το μέλλον τους”, τόνισε η Φόρε.
Η έκθεση υπογραμμίζει ότι πριν από την πανδημία, το ψηφιακό χάσμα συνέβαλλε στην αύξηση των ανισοτήτων, με τα παιδιά που δεν είχαν ίντερνετ να δυσκολεύονται να καλύψουν το κενό.
Σύμφωνα με τον ΟΗΕ, στις χώρες με χαμηλό εισόδημα ένα παιδί στα 20 σε σχολική ηλικία έχει πρόσβαση στο ίντερνετ από το σπίτι του, έναντι 9 στα 10 στις πλούσιες χώρες.
Οι χώρες που βρίσκονται στη χειρότερη θέση είναι αυτές της υποσαχάριας Αφρικής και της νότιας Ασίας, όπου μόλις το 10% των παιδιών έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο από το σπίτι τους.
(ΑΠΕ-ΜΠΕ)