Κερδίστε προσκλήσεις για την πρεμιέρα της ταινίας Η Κατηγορούμενη (Acudada)
Ένα καθηλωτικό ψυχολογικό δράμα που ξετυλίγεται εν μέσω μιας συναρπαστικής δίκης είναι η δεύτερη ταινία μεγάλου μήκους του Αργεντίνου Γκονζάλο Τομπάλ -που κέρδισε το διεθνές ενδιαφέρον το 2012 στο Φεστιβάλ Καννών με το ντεμπούτο του “Villegas”.
Ο σκηνοθέτης χτίζει με σιγουριά μία ιστορία ανατροπών κεντρίζοντας το μυαλό του κοινού μέσα από τα μυστικά και τα κίνητρα των χαρακτήρων, που παραμένουν κρυφά μέχρι την τελευταία στιγμή. Η ταινία σχολιάζει την επίδραση των μέσων επικοινωνίας, όταν η αλήθεια μοιάζει πολλές φορές να είναι θέμα εντυπώσεων.
Η ταλαντούχα πρωταγωνίστρια Λάλι Εσπόζιτο –διάσημη ποπ τραγουδίστρια της Λατινικής Αμερικής- ερμηνεύει αινιγματικά τον ρόλο της κατηγορούμενης για φόνο, ενώ ο Γκαμπριέλ Γκαρσία Μπερνάλ κάνει μία μικρή εμφάνιση έκπληξη.
«Η Κατηγορούμενη» έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο Επίσημο Διαγωνιστικό Τμήμα του 75ου Φεστιβάλ Βενετίας.
Σύνοψη
Η πολλά υποσχόμενη ζωή της όμορφης φοιτήτριας Ντολόρες (Λάλι Εσπόζιτο) ανατρέπεται, όταν η καλύτερη της φίλη δολοφονείται άγρια και οι υποψίες στρέφονται σε βάρος της. Η νεαρή κοπέλα βρίσκεται το μάτι του κυκλώνα και όλοι έχουν άποψη για το αν είναι ένοχη ή αθώα. Δύο χρόνια μετά τη δολοφονία, η Ντολόρες περνάει τις μέρες της προετοιμαζόμενη για τη δίκη, απομονωμένη στο σπίτι της, ενώ οι γονείς της κάνουν τα πάντα για να την υπερασπιστούν. Ο καλύτερος δικηγόρος δεν τους είναι αρκετός και οι γονείς της την ελέγχουν καταπιεστικά. Όσο η δίκη βρίσκεται σε εξέλιξη, υποψίες και ένοχα οικογενειακά μυστικά έρχονται στην επιφάνεια. Στο χείλος του γκρεμού, εκεί που κάθε λάθος μπορεί να αποβεί μοιραίο, η όλο και πιο απομονωμένη Ντολόρες θέτει τη στρατηγική υπεράσπισης σε κίνδυνο.
Σημείωμα του σκηνοθέτη
Τα τελευταία χρόνια, έχω παρακολουθήσει με απορία πώς τα εγκλήματα προκαλούν μαζικά το δικό μας ενδιαφέρον και αυτό των μέσων ενημέρωσης. Μου κάνει δύο φορές εντύπωση, παρ’ όλο που γνωρίζω το φαινόμενο, ότι δεν μπορώ να ξεφύγω από την επίδραση του: με καθηλώνουν οι ίδιες οι ιστορίες καθώς και οι μηχανισμοί που τις πλαισιώνουν, τις αφηγούνται και τις βγάζουν στο προσκήνιο.
Ως θεατής αυτών των ιστοριών, νιώθω μία μόνιμη αναστάτωση για τη φύση των ανθρώπων που εμπλέκονται. Φαντάζομαι εξονυχιστικά πώς βιώνουν αυτά τα περιστατικά στο παρασκήνιο. Τι συμβαίνει σε κάποιον που περνάει μία τέτοια εμπειρία κατά την οποία οι ιδιωτικές και οι προσωπικές υποθέσεις μπλέκουν με τόση πολλή βία;
«Η Κατηγορούμενη» είναι ταυτόχρονα ένα δικαστικό δράμα και μία καταγραφή της εξωτερικής και εσωτερικής κατάστασης κάποιου που εμπλέκεται σε μία τόσο σύνθετη κατάσταση με οικογενειακές, νομικές, κοινωνικές, πολιτικές και σεξουαλικές προεκτάσεις.
Στην ταινία, προσεγγίζουμε το έγκλημα μέσα από το πρίσμα του οικογενειακού δράματος και την κοντινή σχέση αυτών που εμπλέκονται. Το κοινό πρέπει να γίνει κριτής ή κατήγορος, διαμορφώνοντας άποψη για τα περιστατικά ή για έναν χαρακτήρα μέσα από το σενάριο, αλλά και μέσα από τις χειρονομίες και τη συμπεριφορά μιας πρωταγωνίστριας στης οποίας τον εσωτερικό κόσμο δεν έχει πρόσβαση, της οποίας το πρόσωπο είναι δυσανάγνωστο. Είναι το σινεμά σε θέση να αποκαλύψει μία εύθραυστη αλήθεια που ξεφεύγει από τη λογική της Δικαιοσύνης και των επιχειρημάτων;
Τέλος, η ταινία είναι ένα πορτρέτο μιας κοινωνίας που κατακλύζεται από σύγχρονες μορφές επικοινωνίας και έκθεσης, οι οποίες επηρεάζουν τις κοινωνικές και διαπροσωπικές σχέσεις με έναν τρόπο που δεν έχουν ακόμα κατανοήσει. Μία κοινωνία στην οποία τα γεγονότα παραμερίζονται και η αλήθεια, ή τα απομεινάρια της αλήθειας, είναι μπερδεμένη.