Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaNEWS
26.11.2024

Η Στέγη στο 27ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Πρόκειται για ένα από τα πιο σημαντικά φεστιβάλ χορού παγκοσμίως, που φέρνει στη μεσσηνιακή πρωτεύουσα σημαντικούς εκπροσώπους της ελληνικής και διεθνούς σύγχρονης χορευτικής σκηνής.
Η Στέγη στο 27ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Για άλλη μια χρονιά η Στέγη συνεργάζεται με το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, ένα από τα πιο σημαντικά φεστιβάλ χορού παγκοσμίως, που φέρνει στη μεσσηνιακή πρωτεύουσα σημαντικούς εκπροσώπους της ελληνικής και διεθνούς σύγχρονης χορευτικής σκηνής.
Την Παρασκευή 16 Ιουλίου χανόμαστε μέσα στον χορό στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας μέσα από τέσσερα συμπεριληπτικά ντουέτα υπό τον γενικό τίτλο Mixed Doubles, που δημιούργησαν οι Faizah Grootens (Cornered), Βενετσιάνα Καλαμπαλίκη (Re-call), Diego Tortelli (Feeling Good) και Roser López Espinosa (Fine Lines) στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού δικτύου Europe Beyond Access. Το Σάββατο 24 Ιουλίου στο Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας οι RootlessRoot αποτίνoυν φόρο τιμής στην ανθρώπινη ύπαρξη και τη μνήμη με το Stones & Bones, που είχε προγραμματιστεί να κάνει παγκόσμια πρεμιέρα τον Απρίλιο του 2020 στη Στέγη, αλλά αναβλήθηκε λόγω πανδημίας, παρουσιάστηκε την Πρωτοχρονιά του 2021 στο YouTube Channel του Ιδρύματος Ωνάση και συναντά για πρώτη φορά το ζωντανό κοινό.

Την Κυριακή 25 Ιουλίου στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας αιωρούμαστε με το Zeppelin Bend της Κατερίνας Ανδρέου που μετεωρίζεται διαρκώς ανάμεσα στη σκληροπυρηνική πειθαρχία του σώματος και στην κοπιώδη αναζήτηση της απόλαυσης. Η πρώτη εκδοχή της παράστασης είχε παρουσιαστεί ως work in progress στο 7ο Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων στη Στέγη τον Φεβρουάριο του 2020. Από τις 17 έως τις 19 Ιουλίου, η χορογράφος Βενετσιάνα Καλαμπαλίκη και οι χορεύτριες Ειρήνη Κουρούβανη και Βιβή Χριστοδουλοπούλου συντονίζουν ένα εργαστήριο κινητικής έκφρασης και δημιουργίας για άτομα με ή χωρίς αναπηρία, με ή χωρίς προηγούμενη εμπειρία στον χορό.

Όλες οι παραγωγές υποστηρίζονται από το πρόγραμμα Εξωστρέφεια της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση.

Το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας διοργανώνεται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, τον Δήμο Καλαμάτας, την Περιφέρεια Πελοποννήσου και την Κοινωφελή Επιχείρηση Δήμου Καλαμάτας ΦΑΡΙΣ, υπό την Καλλιτεχνική Διεύθυνση της Λίντας Καπετανέα.
Το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας ακολουθεί πιστά το υγειονομικό πρωτόκολλο των αρμόδιων αρχών και τα εξειδικευμένα μέτρα προστασίας κατά της πανδημίας για τους χώρους τέχνης και πολιτισμού, όπως αυτά ορίζονται και προσαρμόζονται διαρκώς από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.


Αναλυτικά για τις παραστάσεις

MIXED DOUBLES
16.7 I 19:30 I 90΄ | Black Box- Eναλλακτική Σκηνή του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας

Τέσσερις παραγωγές, τέσσερα ντουέτα συμπερίληψης. Το Cornered της Faizah Grootens, το Re-call της Βενετσιάνας Καλαμπαλίκη, το Feeling Good του Diego Tortelli και το Fine Lines της Roser López Espinosa, σε ανάθεση των Holland Dance Festival (Ολλανδία), Στέγη Ιδρύματος Ωνάση (Ελλάδα), Oriente Occidente Dance Festival (Ιταλία) και Skånes Dansteater (Σουηδία) αντίστοιχα. Τα ντουέτα δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο του τετραετούς ευρωπαϊκού δικτύου Europe Beyond Access με συγχρηματοδότηση του προγράμματος «Δημιουργική Ευρώπη» της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Οργάνωση συνεργασίας με το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας: Χριστίνα Λιάτα & Βέρα Πετμεζά (Στέγη Ιδρύματος Ωνάση)
Συντονισμός Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων: Ντόρα Βουγιούκα (Στέγη Ιδρύματος Ωνάση)
FAIZAH GROOTENS, CORNERED (15’)
Το ντουέτο Cornered της Φαϊζά Χρούτενς είναι η εμπειρία δύο σωμάτων που συναντιούνται μέσα στον χώρο αλλά και σε ένα εσωτερικό επίπεδο. Η συνάντηση των δύο αυτών σωμάτων άλλοτε γεννά ένταση και άλλοτε όχι, πάντοτε όμως επιτυγχάνεται η σύνθεση. Το Cornered μιλά για την ενσυναίσθηση και τους αγώνες που τη συνοδεύουν. Πώς μένουμε πιστοί στον εαυτό μας, διατηρώντας ταυτόχρονα τη σύνδεση και την ενσυναίσθηση;

Χορογραφία: Faizah Grootens
Ερμηνεία: Annemieke Mooij & Aymeric Aude
Μουσική: Nils Frahm, Ólafur Arnalds, Raime
Σχεδιασμός φωτισμών: Faizah Grootens & Sanne Rosbag
Παραγωγή: Holland Dance Festival, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Δικτύου Europe Beyond Access, με συγχρηματοδότηση του προγράμματος Δημιουργική Ευρώπη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

ΒΕΝΕΤΣΙΑΝΑ ΚΑΛΑΜΠΑΛΙΚΗ, RE-CALL (20΄)
Τι είδους ταυτότητες φέρουν τα κινούμενα σώματα; Στην παράσταση Re-call η χορογράφος Βενετσιάνα Καλαμπαλίκη εστιάζει στην ταυτότητα του σώματος και στο πώς αυτή διαμορφώνεται τόσο από το παρελθόν όσο και από την κάθε στιγμή στο παρόν. Σε ένα απογυμνωμένο σκηνικό, τα σώματα των χορευτριών είναι οι πρωταγωνιστές που αναμετριούνται με τον χρόνο σε κάθε τους βήμα. Μέσα από την επανάληψη, την παύση και τον βηματισμό, οι περφόρμερ ορίζουν την πορεία τους και πλάθουν πρόσκαιρες ιστορίες, που χάνονται σαν ίχνη στην άμμο. Με το βλέμμα εστιασμένο στην καθεμία χωριστά και με άξονες την ακρίβεια και την απλότητα, η χορογράφος δημιουργεί ανθρώπινα πορτρέτα και διερευνά τη σημασία της στιγμής ως διάστασης, τόσο χρονικής όσο και χωρικής.

Χορογραφία: Βενετσιάνα Καλαμπαλίκη
Ερμηνεία: Ειρήνη Κουρούβανη & Βιβή Χριστοδουλοπούλου
Μουσική σύνθεση: Θάλεια Ιωαννίδου
Σχεδιασμός φωτισμών: Ελίζα Αλεξανδροπούλου
Συντονισμός/επιμέλεια: Μυρτώ Λάβδα & Ντόρα Βουγιούκα
Παραγωγή: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση στο πλαίσιο του Eυρωπαϊκού Δικτύου Europe Beyond Access, με συγχρηματοδότηση του προγράμματος Δημιουργική Ευρώπη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

DIEGO TORTELLI, FEELING GOOD (15΄)
Ο Ντιέγκο Τορτέλι χορογραφεί το ντουέτο Feeling Good για έναν χορευτή με αναπηρία και έναν χωρίς. Ένας κύκλος, ένα τετράγωνο και στο κέντρο η εμβληματική μορφή ενός άντρα. Οι αναφορές στον Άνθρωπο του Βιτρούβιου είναι προφανείς κι αυτό μπορεί να ξενίσει ή να προκαλέσει αντιδράσεις. Αν, όμως, δεν ασχοληθούμε με την ίδια την εικόνα, με αυτό που βλέπουν τα μάτια, αλλά επικεντρωθούμε στην ποιητική και τη σημασία της, αντιλαμβανόμαστε ότι πρόκειται για ένα σώμα που βιώνει τη σύνδεση με τον εαυτό του και τον περιβάλλοντα χώρο του, τόσο σε νοητικό όσο και σε συναισθηματικό επίπεδο. Αυτό είναι το σημείο εκκίνησης του Feeling Good, ενός ντουέτου για την ικανότητα να «είμαστε» και να «αισθανόμαστε», για την αποδοχή του εαυτού μας, της δύναμης και της τρωτότητάς μας, ενός ντουέτου που εξετάζει την ποικιλομορφία των ανθρώπων με τρόπο ασύμμετρο και που αντιτίθεται στην ιδέα του τυποποιημένου κάλλους και των καθολικών προτύπων «ομορφιάς».

Χορογραφία: Diego Tortelli
Χορευτές: Cristian Cucco & Annemieke Mooij
Φωτισμός: Carlo Cerri
Βίντεο – γραφικά: Michele Innocente
Συμπαραγωγή: Oriente Occidente Dance Festival & Fondazione Nazionale della Danza/Aterballetto
Με την υποστήριξη: Gruppo Credem, σε συνεργασία με Reggio Emilia Città Senza Barriere & Consorzio Oscar Romero, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Δικτύου Europe Beyond Access, με συγχρηματοδότηση του προγράμματος Δημιουργική Ευρώπη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

ROSER LÓPEZ ESPINOSA, FINE LINES (20΄)
Η δουλειά της Ροσέρ Λόπεθ Εσπινόσα είναι έντονα σωματική, με πάθος για την ακρίβεια, τη λεπτότητα, τα ακροβατικά στοιχεία και τη λεπτομέρεια. Ένα ζωντανό και παιχνιδιάρικο σύμπαν, με εκλεπτυσμένη ποιητική και, συχνά, μια δόση χιούμορ. Το ντουέτο Fine Lines είναι ένας διάλογος ανάμεσα σε δύο υπέροχες γυναίκες. Μια συνάντηση που φωτίζει τις λεπτές γραμμές μεταξύ μας, υπενθυμίζοντας τις διαφορές μας, τα όρια μας, τα περιγράμματα των προθέσεών μας. Τι μας φέρνει πιο κοντά; Τι θέλουμε να θαυμάσουμε ο ένας στον άλλο; Δύο γυναίκες επί σκηνής. Τόσο λεπτεπίλεπτες, τόσο δυνατές.

Χορογραφία: Roser López Espinosa
Ερμηνεία: Madeleine Månsson & Anna Borràs Picó
Μουσική: Mark Drillich
Φωτισμός: Mattias Jonsson
Κοστούμια: Åsa Gjerstad
Παραγωγή: Skånes Dansteater, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Δικτύου Europe Beyond Access, με συγχρηματοδότηση του προγράμματος Δημιουργική Ευρώπη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

FAIZAH GROOTENS | VENETSIANA KALAMPALIKI | DIEGO TORTELLI | ROSER LÓPEZ ESPINOSA

Mixed Doubles

ROOTLESSROOT, STONES AND BONES
24.7 | 22:00 | 65΄ | Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας

Στο νέο τους έργο Stones and Bones, οι RootlessRoot συνεργάζονται με τον Άγγλο γλύπτη Peter Randall-Page και δημιουργούν μια παράσταση για την παροδικότητα της ανθρώπινης ύπαρξης. Στο επίκεντρο του έργου τοποθετείται το λευκό μάρμαρο –το υλικό με τη μεταφυσική διάσταση, το θεμέλιο του ευρωπαϊκού πολιτισμού– παρόλο που η φυσική του θέση είναι μέσα σε μεγαλόπρεπα βουνά και έξω από θεατρικές συμβάσεις. Στο Stones and Bones, τέσσερις ερμηνεύτριες, με τη συνοδεία της πρωτότυπης μουσικής σύνθεσης του Βασίλη Μαντζούκη, δημιουργούν ένα ποίημα για την εύθραυστη φύση της ανθρώπινης ύπαρξης και την ανάγκη να αφήσουμε το σημάδι μας στον κόσμο.

Καλλιτεχνική Διεύθυνση & Χορογραφία: RootlessRoot – Λίντα Καπετανέα, Jozef Fruček
Με τις: Λίντα Καπετανέα, Έλενα Τοπαλίδου, Ηρώ Κόντη, Δήμητρα Μερτζάνη
Μουσική Σύνθεση: Βασίλης Μαντζούκης
Μουσική ερμηνεία: Μάρθα Φριντζήλα
Στην ηχογράφηση έπαιξαν οι μουσικοί: Βασίλης Μαντζούκης, Κώστας Νικολόπουλος, Νίκος Παπαϊωάννου, Παναγιώτης Μανουηλίδης
Ηχητικός σχεδιασμός, μίξη & mastering: Χρήστος Παραπαγκίδης
Σκηνικά & Εικαστική επιμέλεια: Thomas Randall-Page, Peter Randall-Page
Σκηνογραφική Επιμέλεια: Πάρις Μέξης
Σχεδιασμός Φωτισμών: Περικλής Μαθιέλλης
Κοστούμια: Isabelle Lhoas
Κείμενα: Jozef Fruček
Επιμέλεια Κειμένων: Ιωάννα Νασιοπούλου
Φωτογραφία: Αλέξανδρος Παπαθανασόπουλος
Στην παράσταση ακούγεται το τραγούδι “HOW SHOULD I YOUR TRUE LOVE KNOW”, το πρώτο από τα τραγούδια της «τρελής» Οφηλίας από τον Άμλετ του Σαίξπηρ (Πράξη IV, Σκηνή 5, παραδοσιακό τραγούδι αγνώστου δημιουργού)
Οργάνωση παραγωγής & Touring: Cultόpια
Με την υποστήριξη της Iktinos Marmaron
H περιοδεία της παράστασης Stones and Bones υποστηρίζεται από το πρόγραμμα «Εξωστρέφεια» της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση, και επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού
Παραγωγή: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

RootlessRoot

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΑΝΔΡΕΟΥ, ZEPPELIN BEND
25.7 | 19:30 | 50΄ | Black Box- Eναλλακτική Σκηνή του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας
Στο ντουέτο Zeppelin Bend, του οποίου ο τίτλος παραπέμπει στον ισχυρό κόμβο που χρησίμευε στο δέσιμο αερόπλοιων, η Κατερίνα Ανδρέου και η Ναταλί Μάνδηλα συναρμολογούν χορό, κίνηση και ήχους με σκληρή πειθαρχία και αχαλίνωτη φαντασία. Σε έναν κόσμο όπου το να «γειώνεσαι» ή το να «φτιάχνεσαι» αντιμετωπίζονται συχνά ως μηχανισμοί επιβίωσης, δοκιμάζουν και τα δύο. Αναζητώντας στιγμές ελευθερίας, πασχίζουν να παραμείνουν αληθινές, εστιάζοντας στο σώμα τους ενώ κινούνται.
Στην εν εξελίξη έρευνά της για την ελεύθερη βούληση επί σκηνής και την υποκειμενική της φύση η Κατερίνα Ανδρέου προσεγγίζει διαφορετικές κινητικές πρακτικές και νέες δεξιότητες σαν να πρόκειται για νέες τεχνολογίες. Διαρκώς μαθαίνει με στόχο να «ξεμάθει». Μέσα από την αυστηρότητα και την πειθαρχία αναδύεται η επιθυμία της να έρθει αντιμέτωπη με έννοιες όπως ο έλεγχος και οι δομές εξουσίας. Μέσα από την ταξινόμηση αυτής της γνώσης κατασκευάζει τη δική της προσωπική κουλτούρα: ποια πρακτική είναι καλύτερη για ποια παράσταση, ποια προσπάθεια για ποιο στόχο.

Σύλληψη, δημιουργία, ηχητικός σχεδιασμός: Κατερίνα Ανδρέου
Ερμηνεία: Κατερίνα Ανδρέου & Ναταλί Μάνδηλα
Ήχος: Κατερίνα Ανδρέου & Cristián Sotomayor
Συνεργάτης ήχου: Tal Agam
Φωτισμός: Yannick Fouassier
Εξωτερική ματιά στο έργο: Μυρτώ Κατσίκη
Παραγωγή & προγραμματισμός: Élodie Perrin
Παραγωγή: BARK
Συμπαραγωγή: Les Spectacles vivants du Centre Pompidou, Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, Tanzquartier Vienne, Atelier de Paris / Centre de développement chorégraphique national, La Place de la Danse – CDCN Toulouse / Occitanie (Accueil Studio), CND Centre national de la danse, Le Gymnase, CDCN de Roubaix, CCN de Grenoble, Far festival des arts vivants Nyon, Centrale Fies (Live Works Act Award 2019)
Με την υποστήριξη: BUDA Courtrai, Ramdam un Centre d’art, Angers-CDCN, CDC de Grenoble, Les SUBS – Lieu vivant d’expériences artistiques, Lyon, Centre Chorégraphique National d’Orléans, Dance Reflections by Van Cleef & Arpels.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΑΝΔΡΕΟΥ

ΒΕΝΕΤΣΙΑΝΑ ΚΑΛΑΜΠΑΛΙΚΗ, ΕΙΡΗΝΗ ΚΟΥΡΟΥΒΑΝΗ, ΒΙΒΗ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΧΟΡΟΥ ΓΙΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ
17-19.7 | Αμφιθέατρο «Θόδωρος Αγγελόπουλος»

Η χορογράφος Βενετσιάνα Καλαμπαλίκη και οι χορεύτριες Ειρήνη Κουρούβανη και Βιβή Χριστοδουλοπούλου συντονίζουν ένα εργαστήριο κινητικής έκφρασης και δημιουργίας για άτομα με ή χωρίς αναπηρία, με ή χωρίς προηγούμενη εμπειρία στον χορό. Το εργαστήριο έχει στόχο την εμβάθυνση των συμμετεχόντων στην προσωπική τους κίνηση και την αλληλεπίδρασή τους με τον χώρο, τον χρόνο και τους άλλους. Οι συμμετέχοντες προετοιμάζουν το σώμα τους με ένα καλό ζέσταμα και στη συνέχεια, μέσα από ασκήσεις αυτοσχεδιασμού και ομαδικά παιχνίδια, εξερευνούν τον χώρο μέσα και έξω από το σώμα τους. Πειραματίζονται με στοιχεία όπως ο ρυθμός, η επανάληψη, οι παύσεις και ο συντονισμός, εστιάζοντας στις ιδιότητες που ενισχύουν την παρουσία τους στο εδώ και το τώρα. Δουλεύουν ατομικά και ομαδικά, δίνοντας χώρο στον κάθε έναν και στην κάθε μία να διαμορφώσει ένα προσωπικό κινητικό λεξιλόγιο, το οποίο θα οδηγήσει στην ανάπτυξη ενός σωματικού διαλόγου με την ομάδα. Το εργαστήριο διερευνά το περιβάλλον που διαμορφώνουμε με το σώμα μας και τους κώδικες επικοινωνίας που χρειάζεται να ενεργοποιήσουμε ώστε να λειτουργήσουμε ως ομάδα. Θέλοντας να μοιραστούν μέρος της διαδικασίας που ακολούθησαν για τη δημιουργία του έργου Re-call, οι συντονίστριες του εργαστηρίου αντλούν εργαλεία από την χορογραφική τους έρευνα και σύνθεση στρέφοντας το βλέμμα στην κίνηση και στους χώρους που δημιουργεί το σώμα.
Το σεμινάριο διεξάγεται με τη συνεργασία της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση και του Κέντρου Φυσικής και Ιατρικής Αποκατάστασης Καλαμάτας (ΚΕ.Φ.Ι.ΑΠ.).

https://kalamatadancefestival.gr/other-workshops/kdf-disability-inclusion/

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
https://kalamatadancefestival.gr/ticket-information/

Διαβάστε περισσότερα
https://www.onassis.org/news/onassis-stegi-at-kalamata-international-dance-festival-2021

popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.