ΟΣΕ: Χωρίς συρμούς κινδυνεύει να μείνει ο Προαστιακός της Αθήνας
Σε οριακό σημείο βρίσκεται η κατάσταση στον Προαστιακό με τους ιδιώτες της Hellenic Train και τον ΟΣΕ να αλληλοκατηγορούνται και τους εργαζόμενους να επισημαίνουν τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν, χωρίς ωστόσο να εισακούονται οι δραματικές εκκλήσεις τους.
Όπως υπογραμμίζει η Αυγή, η Hellenic Train με επιστολή της προς την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμου (ΡΑΣ) και τον ΟΣΕ, προειδοποιεί ότι η κατάσταση είναι οριακή, ωστόσο εάν δε ληφθούν μέτρα, σύντομα θα είναι και μη διαχειρίσιμη.
Στην επιστολή επισημαίνεται ότι «παρά τις αλλεπάλληλες επιστολές και τις επαναλαμβανόμενες συζητήσεις την τελευταία περίοδο, το πρόβλημα υφίσταται και πλήττει τον στόλο της εταιρείας με ρυθμό καταστροφικό».
Όπως αναφέρεται, το σύνολο του προσωπικού της τεχνικής βάσης απασχολείται με την αλλαγή τροχών αφού τους τελευταίους 18 μήνες έχουν αντικατασταθεί οι τροχοί στο σύνολο των συρμών Desiro.
Σύμφωνα με την εταιρεία, το πρόβλημα εστιάζεται στην ανυπαρξία φιλμ λίπους στις σιδηροτροχιές που βαθμιαία οδηγεί στην καταστροφή των τροχών των αμαξοστοιχιών εξαιτίας της επαφής μετάλλου με μέταλλο με αποτέλεσμα να απαιτούνται πολύ συχνά εργασίες αντικατάστασης των τροχών, πολύ πριν την ολοκλήρωση του κύκλου ζωής τους.
Οι εργασίες αυτές εκτός από κοστοβόρες (περίπου 50.000 ευρώ για ένα σετ τροχών προαστιακού συρμού), όταν γίνονται, απαιτούν ακινητοποίηση του συρμού) για διάστημα περίπου ενός μήνα.
Παράλληλα, η Hellenic Train αναφέρει ότι:
«Είναι αδύνατον να υποστηριχθεί από την Hellenic αυτός ο τρόπος λειτουργίας του σιδηροδρόμου, ο οποίος είναι ασύμβατος με τα σύγχρονα δεδομένα, την τεχνολογία της εποχής και τις ορθής πρακτικές της τέχνης και της επιστήμης» και δηλώνει ότι επιφυλάσσεται για τη μελλοντική διαθεσιμότητα του τροχαίο υλικού.
Να σημειωθεί ότι το σωματείο των μηχανοδηγών, σχεδόν, καθημερινά ενημερώνει σημείο προς σημείο για τις τραγικές και επικίνδυνες συνθήκες που αντιμετωπίζουν στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Είναι χαρακτηριστικό ότι χθες Τρίτη (27/6), παρουσίασαν αναλυτικά εννέα μεγάλα προβλήματα που έχουν εντοπιστεί στο δίκτυο. Το σωματείο των μηχανοδηγών αναφέρθηκε αναλυτικά και στην επιστολή της Hellenic Train, επισημαίνοντας «ότι οι συρμοί Desiro αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα στους τροχούς λόγω της έλλειψης συντήρησης της υποδομής».
Παράλληλα, οι μηχανοδηγοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου καθώς στον Προαστιακό Αθήνας – εκτός των γνωστών προβλημάτων- «εδώ και ένα μήνα έχει καταρρεύσει η Τηλεδιοίκηση μεταξύ Κάντζας – Δουκίσσης Πλακεντίας, ενώ καθημερινά δίνονται εντολές στους μηχανοδηγούς για υπερβάσεις κόκκινων φωτοσημάτων».
Όπως επισημαίνουν οι μηχανοδηγοί:
«Αποτέλεσμα της διαμορφωθείσας κατάστασης είναι να παραμένει η, εδώ και 2 χρόνια, απαράδεκτη μετεπιβίβαση στον σταθμό Ρέντη προς και από τον Πειραιά, καθώς και η δρομολόγηση συρμών Rail Bus στην διαδρομή Κάντζα- Λιόσια. Αντίστοιχα και επειδή συρμοί δεν υπάρχουν, επανήλθαν τα ΜΑΝ στον Προαστιακό Θεσσαλονίκης – Λάρισας, με συρμούς που επέστρεψαν από το μηχανοστάσιο Αλεξανδρούπολης στο ΜΘ!».