Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaNEWS
23.11.2024

Ναυάγιο στην Πύλο: Ειδικός απεσταλμένος ΟΗΕ – «Μαρτυρία για ελιγμό ελληνικού σκάφους ώστε να απομακρύνει το αλιευτικό»

«Κάποιες μαρτυρίες αναφέρουν πως εκείνη τη στιγμή υπήρξε ελιγμός από σκάφος της ακτοφυλακής ώστε να το απομακρύνει το πλοίο από την ελληνική περιοχή έρευνας και διάσωσης ώστε να κατευθυνθεί σε άλλη χώρα».
Ναυάγιο στην Πύλο: Ειδικός απεσταλμένος ΟΗΕ – «Μαρτυρία για ελιγμό ελληνικού σκάφους ώστε να απομακρύνει το αλιευτικό»

Να χυθεί άπλετο φως στα αίτια που προκάλεσαν την πολύνεκρη τραγωδία ανοικτά της Πύλου ζητά ο ειδικός απεσταλμένος της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στη Μεσόγειο Vincent Cochetel, ο οποίος ξεκαθάρισε ότι το ναυάγιο θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί.

Μάλιστα, σε συνέντευξή του στο CNN μετέφερε και μία μαρτυρία που κάνει λόγο για ελιγμό από σκάφος της ελληνικής ακτοφυλακής, προκειμένου να απομακρύνει το πλοίο από την ελληνική περιοχή έρευνας και διάσωσης.

 
 

“Δεν είναι ξεκάθαρες όλες οι λεπτομέρειες αυτή τη στιγμή. Αυτό που ξέρουμε μέχρι στιγμής είναι ότι κάποιοι άνθρωποι που βρίσκονταν πάνω στο πλοίο ανέφεραν το περιστατικό, το οποίο έγινε γνωστό στις ελληνικές αρχές. Είναι επίσης γνωστό πως κάποια στιγμή κάποια εμπορικά σκάφη και κάποια ακόμη του λιμενικού προσέγγισαν το πλοίο και σύμφωνα με αναφορές κάποιοι άνθρωποι πάνω σε αυτό αρνήθηκαν τη βοήθεια. Ωστόσο, σχετικά με τις συνθήκες γύρω από τις οποίες το πλοίο βυθίστηκε, κάποιες μαρτυρίες αναφέρουν πως εκείνη τη στιγμή υπήρξε ελιγμός από σκάφος της ακτοφυλακής ώστε να το απομακρύνει το πλοίο από την ελληνική περιοχή έρευνας και διάσωσης ώστε να κατευθυνθεί σε άλλη χώρα. Αυτό είναι ανησυχητικό, γι’ αυτό και ζητάμε ανεξάρτητη έρευνα. Δεν υπήρχε πρόβλημα εντοπισμού. Είχε εντοπιστεί το σημείο στο οποίο βρισκόταν”, είπε για να προσθέσει:

“Πολλές τραγωδίες στη Μεσόγειο δεν μπορούν να αποφευχθούν. Αυτό, όμως, μπορούσε να αποφευχθεί. Ήταν ένα μεγάλο πλοίο, θα μπορούσε να είχε εντοπιστεί από τις αρχές της Λιβύης και ήταν προφανές πως δεν ήταν ένα πλοίο με τουρίστες. Ήταν υπερβολικά γεμάτο, υπήρχαν άνθρωποι κλειδωμένοι στα χαμηλότερα επίπεδα και είναι ξεκάθαρο πώς θα μπορούσε να έχει διασωθεί”.

Ύπατη Αρμοστεία και ΔΟΜ: Η έρευνα και διάσωση στη θάλασσα αποτελούν νομική και ανθρωπιστική επιταγή

Η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και ο Διεθνής Οργανισμός Μετανάστευσης (ΔΟΜ) ζητούν επείγουσα και αποφασιστική δράση για να αποτραπούν περαιτέρω θάνατοι στη θάλασσα μετά την πρόσφατη τραγωδία στη Μεσόγειο, τη χειρότερη των τελευταίων χρόνων.

«Η ΕΕ πρέπει να θέσει την ασφάλεια και την αλληλεγγύη στο επίκεντρο της δράσης της στη Μεσόγειο. Καθώς υπάρχουν αυξημένες μετακινήσεις προσφύγων και μεταναστών στη Μεσόγειο, είναι ζωτικής σημασίας προκειμένου να σωθούν ανθρώπινες ζωές να υπάρξουν συλλογικές προσπάθειες, όπως μεγαλύτερος συντονισμός μεταξύ όλων των μεσογειακών κρατών, αλληλεγγύη και επιμερισμός της ευθύνης, όπως αντικατοπτρίζονται στο Σύμφωνο της ΕΕ για τη Μετανάστευση και το Άσυλο. Κάτι τέτοιο θα πρέπει να περιλαμβάνει επίσης τη δημιουργία ενός περιφερειακού μηχανισμού αποβίβασης και ανακατανομής που έχει συμφωνηθεί από κοινού για τους ανθρώπους που φθάνουν μέσω θαλάσσης, τον οποίο συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε», δήλωσε η Gillian Triggs, Βοηθός Ύπατη Αρμοστής του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες σε θέματα Προστασίας.

«Είναι σαφές ότι η τρέχουσα προσέγγιση στη Μεσόγειο δεν είναι αποτελεσματική. Χρόνο με το χρόνο, συνεχίζει να είναι η πιο επικίνδυνη μεταναστευτική δίοδος στον κόσμο, με το υψηλότερο ποσοστό θνησιμότητας. Τα κράτη πρέπει να ενωθούν και να αντιμετωπίσουν τα κενά στην προληπτική έρευνα και διάσωση, τη γρήγορη αποβίβαση και τις ασφαλείς οδούς μετανάστευσης. Αυτές οι συλλογικές προσπάθειες θα πρέπει να έχουν τα ανθρώπινα δικαιώματα των μεταναστών και τη διάσωση ζωών στο επίκεντρο οποιασδήποτε ενέργειας», δήλωσε ο Federico Soda, Διευθυντής του Τμήματος Έκτακτης Ανάγκης του ΔΟΜ.

Πηγή

popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.