Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaNEWS
23.12.2024

Λογότυπο μετρό Θεσσαλονίκης: Ακυρώθηκαν διαγωνισμοί με 8.000 ευρώ και δόθηκε με απευθείας ανάθεση στα 30.000

«Προσχηματική διαδικασία» ο διαγωνισμός για το λογότυπο του μετρό Θεσσαλονίκης, καταγγέλλει ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων.
Λογότυπο μετρό Θεσσαλονίκης: Ακυρώθηκαν διαγωνισμοί με 8.000 ευρώ και δόθηκε με απευθείας ανάθεση στα 30.000

Με ανακοίνωσή του, ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων της Θεσσαλονίκης καταγγέλλει ότι ο διαγωνισμός που προκηρύχθηκε για το λογότυπο του μετρό της πόλης, ήταν μια προσχηματική διαδικασία η οποία κατέληξε σε «απευθείας ανάθεση» με αμοιβή 30.000 ευρώ.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Θεσσαλονίκης, τον Φεβρουάριο του 2024 ενημερώθηκε από την Ελληνικό Μετρό ΑΕ για διαγωνισμό που αφορούσε τον σχεδιασμό του λογότυπου, με αμοιβή 8.000 ευρώ. Δώδεκα ημέρες πριν από την προθεσμία, με νέο έγγραφο η εταιρεία ενημέρωσε για τη ματαίωση του διαγωνισμού «χωρίς επεξήγηση των λόγων».

Τα τοπικά ΜΜΕ ενημέρωσαν στη συνέχεια ότι προκηρύχθηκε νέα διαγωνιστική ανοιχτή διαδικασία με αμοιβή 30.000 ευρώ. Μέσω αυτής της διαδικασίας και με πρόφαση ότι το μετρό Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει σε σύντομο χρονικό διάστημα, επιλέχθηκε με απευθείας ανάθεση η εταιρεία MARKETING AND MEDIA SERVICES MON. IKE με αμοιβή 30.000 ευρώ, όπως καταγγέλλει ο ΣΑΘ.

Ο Σύλλογος ζητά «να σταματήσει η ασυδοσία και η ατελέσφορη διασπάθιση δημοσίου χρήματος και να δημιουργηθούν ευκαιρίες για την ανάδειξη και αξιοποίηση των βέλτιστων πρακτικών για το κοινό όφελος». 

Η ανακοίνωση του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Θεσσαλονίκης:

«Ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Θεσσαλονίκης έλαβε τον Φεβρουάριο του 2024 από την εταιρεία Ελληνικό Μετρό ΑΕ το έγγραφο με αρ. πρ. ALX- 80564/28-02-2024 προς ενημέρωση των μελών του σχετικά με τον διαγωνισμό με αρ.πρ., RFP-457/2024, που αφορούσε το σχεδιασμό του λογότυπου για το Μετρό Θεσσαλονίκης με ημερομηνία τελικής κατάθεσης των προτάσεων έως τις 22-04-2024 και με αμοιβή για το πρώτο βραβείο στον συγκεκριμένο διαγωνισμό το ποσό των 8.000€. Ο ΣΑΘ, υποστηρίζοντας τη διαγωνιστική διαδικασία, έστειλε έγκαιρα σχετική ενημέρωση στα μέλη του, ώστε το Μετρό της Θεσσαλονίκης να αποκτήσει ένα λογότυπο αντάξιο των προσδοκιών.

Ενάμιση μήνα μετά και 12 ημέρες πριν την προθεσμία ολοκλήρωσης του διαγωνισμού η εταιρεία Ελληνικό Μετρό επανήλθε με το έγγραφο της ALX-80717/09-04-2024 που ενημέρωνε για τη ματαίωση του, χωρίς επεξήγηση των λόγων της ματαίωσής του και χωρίς ίχνος σεβασμού για συναδέλφους, που είχαν εργαστεί σύμφωνα με την διακήρυξη που είχε σταλεί.

Μέσα από τα μέσα ενημέρωσης της πόλης, που επιβεβαιώνεται από το έγγραφο της απευθείας ανάθεσης με αρ.πρ. ΣΗΕΟ-253/02.10.2024, έγινε ενημέρωση, ότι η Ελληνικό Μετρό ΑΕ προκήρυξε δεύτερη διαγωνιστική ανοιχτή διαδικασία με την πρόσκληση με αρ.πρ. RFP-461/24 με αμοιβή 30.000€. Στον δεύτερο διαγωνισμό όλες οι συμμετοχές απορρίφθηκαν από την εταιρεία.

Με αυτή τη μεθόδευση και με τον ισχυρισμό ότι σε μικρό χρονικό διάστημα ανοίγει τις πόρτες του το Μετρό επιλέχθηκε με απευθείας ανάθεση η εταιρία MARKETING AND MEDIA SERVICES MON. IKE με αμοιβή 30.000€.

Ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Θεσσαλονίκης δημοσιοποιεί τα παραπάνω για να γίνει κατανοητό πως πρόκειται για μια προσχηματική διαδικασία – εις βάρος συναδέλφων αρχιτεκτόνων και άλλων συναφών επαγγελματιών (γραφιστών, καλλιτεχνών) και εν τέλει της τοπικής κοινωνίας – ώστε το έργο σχεδιασμού του λογότυπου του Μετρό Θεσσαλονίκης να αποτελεί ένα ακόμα έργο στη μακρά λίστα έργων απευθείας αναθέσεων.

Γεννάται το εύλογο ερώτημα, πώς μπορεί κάποιος φορέας να αξιολογεί ένα λογότυπο, που θα κέρδιζε μέσα από μια διαγωνιστική διαδικασία, δηλαδή ένα λογότυπο που θα κρίνονταν ως το καλύτερο ανάμεσα σε δεκάδες άλλες προτάσεις, με αμοιβή του ποσού των 8.000€, και ο ίδιος φορέας για το ίδιο λογότυπο να προβαίνει σε απευθείας ανάθεση με αμοιβή 30.000€, όχι σε κάποια διάσημη εταιρία για το αναγνωρισμένο σχετικό έργο της, αλλά σε μια άσημη νεοσύστατη εταιρία, η οποία την ημέρα της ανάθεσης δεν είχε ούτε καν ενεργό ιστότοπο.

Επίσης, ο ισχυρισμός περί μικρού χρονικού διαστήματος, σε ένα έργο που εξελίσσεται για 15 και πλέον χρόνια στην πόλη, μόνο θυμηδία μπορεί να προκαλέσει.

Ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Θεσσαλονίκης καταγγέλλει τη μεθόδευση αυτή, που κατά τη γνώμη μας, συνειδητά κατέληξε στην απευθείας ανάθεση εις βάρος πιο αξιοκρατικών διαγωνιστικών διαδικασιών και, φυσικά, της ποιότητας του υπό σχεδιασμού λογότυπου ενός πολύπαθου έργου, που φρόντισε μέχρι το τέλος του να προκαλεί την πόλη με τις αποφάσεις των διαχειριστών του.

Με διαδικασίες σαν αυτές ο αριθμός των απευθείας αναθέσεων έχει καταλήξει σε άνευ προηγουμένου ποσοστό (σύμφωνα δημοσιεύματα άνω το 70% των Δημοσίων Συμβάσεων). Ο Σύλλογος ζητά να σταματήσει η ασυδοσία και η ατελέσφορη διασπάθιση δημοσίου χρήματος και να δημιουργηθούν ευκαιρίες για την ανάδειξη και αξιοποίηση των βέλτιστων πρακτικών για το κοινό όφελος».

popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.