Χρ. Σταϊκούρας: «Το θέμα του ελληνικού σιδηρόδρομου και της ασφάλειάς του απαιτεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο»
Τα στοιχεία, 50 σελίδων, των σιδηροδρομικών συμβάντων που σημειώθηκαν από το 2013, κατέθεσε στην Βουλή, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Σταϊκούρας, ώστε να καταδείξει ότι «το θέμα του ελληνικού σιδηροδρόμου είναι διαχρονικό και πολύ πιο σοβαρό, από ένα ζήτημα προσλήψεων προσωπικού κι απαιτεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο».
«Άκουσα με προσοχή να τίθεται συχνά το θέμα ότι το μόνο πρόβλημα στον ΟΣΕ είναι το ανθρώπινο. Όταν είχαμε 3.000 εργαζόμενους στον ΟΣΕ δεν είχαμε προβλήματα; Προσπαθώ να αποδείξω ότι το θέμα του ελληνικού σιδηρόδρομου και της ασφάλειας μακάρι να ήταν μόνο θέμα κάποιων προσλήψεων στον ΟΣΕ. Είναι πολύ πιο σοβαρό, πολύ πιο διαχρονικό και απαιτεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο» απευθύνθηκε προς τα έδρανα της Αντιπολίτευσης ο αρμόδιος υπουργός για να απαντήσει στους πολιτικούς αρχηγούς του προηγήθηκαν στο βήμα, όπως ο Σ. Φάμελλος και ο Δ. Κουτσούμπας. Παραθέτοντας τους αριθμούς ανέφερε ότι τα σοβαρά συμβάντα στον ΟΣΕ, με βάση τα πορίσματα και τις αναφορές ήταν:
– το 2013, 58 συμβάντα
– Το 2014, ήταν 81
– Το 2015, 76,
– το 2016, 71,
– το 2017, 84,
– το 2018, 74,
– το 2019, 79,
– το 2020, 53,
– το 2021, 56,
– το 2022, 29,
– το 2023, 17 μεταξύ των οποίων το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών,
– το 2024, μέχρι τον Οκτώβριο, σημειώθηκαν 17 συμβάντα
«Άκουσα ορθώς από τον κ. Φάμελλο να μιλάει για την αναγκαιότητα να υπάρχει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, ώστε να μπορέσει ο ελληνικός σιδηρόδρομος να επεκταθεί, να συνδεθεί με λιμάνια. Είναι ακριβώς η αντίθετη τοποθέτηση από αυτή που έκανε ο γενικός γραμματέας του ΚΚΕ, θεωρώντας ότι το να κάνουμε έναν καλύτερο σιδηρόδρομο από τη Θεσσαλονίκη μέχρι με τον Προμαχώνα, ότι το να κάνουμε έναν καλύτερο σιδηρόδρομο από την Αλεξανδρούπολη μέχρι το Ορμένιο, ουσιαστικά βοηθάμε το ΝΑΤΟ και τα ξένα συμφέροντα. Δεν έχουμε την ίδια άποψη» δήλωσε και κατέθεσε στα πρακτικά της Βουλής, ένα ολοκληρωμένο σχέδιο – όπως είπε – για το «πως βλέπουμε τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού σιδηροδρόμου για τον επόμενη 20ετία».
Απαντώντας στον κ. Κουτσούμπα, είπε ότι θα διατεθούν 500 εκ. ευρώ για τα έργα που θα υλοποιηθούν το επόμενο διάστημα στη βασική σιδηροδρομική γραμμή από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη, έτσι ώστε να έχουμε ενίσχυση της ανθεκτικότητας του βασικού σιδηροδρομικού δικτύου από τον Δομοκό μέχρι τη Λάρισα αλλά και των κάθετων Λάρισα – Βόλος και Παλαιοφάρσαλα – Καλαμπάκα. Προσέθεσε πως υπάρχουν και 110 εκ. για τον Προαστιακό της Δυτικής Αττικής και άλλοι πόροι που εξασφαλίστηκαν το Καλοκαίρι του 2024 για να υπάρξει για πρώτη φορά σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση από τα Λιόσια μέχρι το Κιάτο.
«Προσπαθούμε ισοσκελώς να εξασφαλίσουμε για πρώτη φορά τα τελευταία 20 – 25 χρόνια, που δεν έχουν γίνει έργα, κάποια σημαντικά κονδύλια, ανάφερε.
Εξάλλου, επισήμανε ότι η κυβέρνηση έχει ευθύνη για τον Ελληνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων Μεταφορών, ώστε να εκδώσει ένα ανεξάρτητο πόρισμα μέχρι τον Φεβρουάριο του 2025. Ενημέρωσε ότι έχει υποβληθεί αίτημα και εγκαταστάθηκαν ερευνητές του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων και επίσης το υπουργείο έχει ανταποκριθεί σε ότι του ζητήθηκε, έως και πρόσθετες δαπάνες για εξειδικευμένες μελέτες από ερευνητικά Ινστιτούτα της Ευρώπης.
Επιπλέον, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, σχολίασε τις αναφορές περί προβλημάτων στον σιδηρόδρομο που ανέκυψαν τα τελευταία χρόνια, αλλά και τις επικλήσεις στην προειδοποιητική επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. «Αν την διαβάσει κάποιος, θα δει ότι αναφέρεται στο 2016. Αναφέρεται σε Κανονισμό, που δεν εφαρμόζεται στην χώρα από την έναρξη ισχύος της» είπε και προσέθεσε: «Αυτό είναι για να αντιληφθούμε όλοι την έκταση του προβλήματος».
Τι είπε ο υπουργός για το Μετρό Θεσσαλονίκης
Σχετικά με το Μετρό της Θεσσαλονίκης, ο κ. Σταϊκούρας, απάντησε στον Κ. Βελόπουλο, όσον αφορά το κόστος του έργου και στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, και τον γενικό γραμματέα του ΚΚΕ, για το τελευταίο συμβάν.
Όπως είπε «το κόστος είναι 5 δις μαζί με την επέκταση στην Καλαμαριά, μαζί με τα αρχαιολογικά έργα, τα δάνεια και τους τόκους, αλλά και τα απρόβλεπτα». «Αυτό το ποσό, είναι για την βασική γραμμή – 9,6 χιλιόμετρα και 13 σταθμοί – και για την επέκταση προς την Καλαμαριά, το οποίο είναι άλλα 4,8 χιλιόμετρα και 5 συρμοί. Αυτά για όσους κάνουν τις διαιρέσεις του ποσού ως προς τα υφιστάμενα χιλιόμετρα, λησμονώντας και τα υπόλοιπα χωρίς να σημαίνει ότι το έργο αυτό δεν έπρεπε να εκτελεστεί πολλά χρόνια πριν και με μικρότερο κόστος. Αυτό είναι ένα μάθημα για όλους μας. Έγιναν σταθμοί μετεπιβίβασης και στη Νέα Ελβετία έγινε ένα εξαιρετικό έργο, αλλάξαμε τα δρομολόγια του ΟΑΣΘ, όχι να εξυπηρετήσουμε το μετρό, αλλά για κάνουμε συνδυαστικές μεταφορές στη Θεσσαλονίκη και έχουμε δεσμευτεί ότι μόλις βρούμε την αναγκαία χρηματοδότηση, που σήμερα δεν υφίσταται, θα πάμε και προς τα Δυτικά και θα φτάσουμε προς το Αεροδρόμιο, το οποίο το προσεγγίζουμε στη Μίκρα με την επέκταση στην Καλαμαριά, αλλά δεν φτάνουμε εκεί», σημείωσε ο κ. Σταϊκούρας.
Αναφερόμενος στο πρόσφατο περιστατικό, ο αρμόδιος υπουργός διαβεβαίωσε ότι ακολουθήθηκαν όλα τα πρωτόκολλα ασφαλείας και απευθυνόμενος προς τον Δ. Κουτσούμπα του είπε χαρακτηριστικά ότι «Δεν υπήρχε κίνδυνος ασφάλειας, όπως αναδείξατε».
Πρόσθεσε ότι αυτό το οποίο κάναμε στη Θεσσαλονίκη είναι ακριβώς το ίδιο με τις άλλες χώρες, που υπάρχουν αντίστοιχα συστήματα και έδειξε από το βήμα φωτογραφίες από τα αντίστοιχα συμβάντα στο Μιλάνο (την επόμενη μέρα της έναρξης λειτουργίας της γραμμής όπου υπήρξε ακριβώς το ίδιο περιστατικό, αλλά συνέβησαν και ακόμη δύο περιστατικά μέσα σε δύο μήνες) την Νέα Υόρκη (όπου έγινε το ίδιο συμβάν την προηγούμενη εβδομάδα) και την Κοπεγχάγη (όπου υπήρξαν 75 εκκενώσεις συρμών από τις αρχές του 2023). Ο κ. Σταϊκούρας, υπογράμμισε ότι τέτοια περιστατικά μπορεί να ξαναγίνουν και προσέθεσε: «Γίνονται αυτά. Το θέμα είναι να εξασφαλίζεται η ασφάλεια των επιβατών, η ασφάλεια των μετακινήσεων».
Τέλος, έδωσε τα στοιχεία από τις πρώτες ημέρες λειτουργίας του μετρό της Θεσσαλονίκης σύμφωνα με τα οποία: Μέχρι τώρα έγιναν 700.000 μετακινήσεις τις πρώτες 15 ημέρες, έχουν κοπεί 134.841 εισιτήρια, έχουν εκδοθεί 28.000 προσωποποιημένες κάρτες και έχει μειωθεί η κίνηση στους δρόμους της Θεσσαλονίκης κατά 10%.
«Αυτό είναι το αποτύπωμα ενός σημαντικού έργου στη Θεσσαλονίκη για το οποίο εργάστηκαν, με μικρότερη ή μεγαλύτερη επιτυχία, διαχρονικά πολλές κυβερνήσεις τα τελευταία 18 χρόνια» κατέληξε ο υπουργός.
Δ. Κουτσούμπας: «Όλα όσα οδήγησαν στην τραγωδία των Τεμπών είναι εδώ»
Ο γγ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, στη σημερινή του ομιλία στη Βουλή στο νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση των σιδηροδρόμων απευθυνόμενος στην κυβέρνηση είπε ότι «το έγκλημα στα Τέμπη θα συνεχίσει να σας στοιχειώνει, όχι μόνο γιατί συνεχίζετε αυτή την άθλια επιχείρηση συγκάλυψης, αλλά και για έναν επιπλέον λόγο, γιατί εξακολουθείτε να μη βγάζετε κανένα συμπέρασμα για τις αιτίες που οδήγησαν στο ίδιο το έγκλημα», σημειώνοντας ότι δύο χρόνια μετά από το έγκλημα των Τεμπών « εξακολουθούμε να καταγράφουμε ατυχήματα στους σιδηροδρόμους, και μάλλον από τύχη δεν έχουμε θρηνήσει θύματα».
Κατήγγειλε την κυβέρνηση ότι, παρά τις προειδοποιήσεις, μέχρι και τις απεργίες των εργαζομένων που απαιτούν τη λήψη μέτρων ασφάλειας και προστασίας στα τρένα, δεν αγγίζει κάν τις αιτίες των προβλημάτων, των ατυχημάτων και φυσικά του εγκλήματος των Τεμπών, ενώ φθάνει στο σημείο να βγάζει παράνομες και καταχρηστικές τις απεργίες των εργαζομένων στην «Hellenic Train», η οποία «έχει προικοδοτηθεί από όλες τις κυβερνήσεις με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ».
«Το ΚΚΕ είναι το κόμμα που στέκεται σταθερά καθαρά και υπεύθυνα, χωρίς «ναι μεν αλλά», στο πλευρό των εργαζομένων, στον αγώνα που δίνουν για να υπάρχει σύγχρονος και ασφαλής σιδηρόδρομος. Ένας αγώνας που πρέπει να συνεχιστεί κόντρα στις απαγορεύσεις και την καταστολή που επιβάλλει το κράτος σας, η κυβέρνησή σας και φυσικά η ταξική δικαιοσύνη σας με τις απαράδεκτες αποφάσεις της» τόνισε.
Είπε ότι «και το νομοσχέδιο αποδεικνύει ότι η κυβέρνηση δεν έχει βγάλει κανένα συμπέρασμα για τις αιτίες που οδήγησαν στο έγκλημα στα Τέμπη».
Είπε ότι το νομοσχέδιο «δεν αγγίζει τις αιτίες που βρίσκονται στην πολιτική της απελευθέρωσης, της ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρόμων, η οποία έπαιξε σημαντικό ρόλο στο να οδηγηθούμε στο έγκλημα των Τεμπών».
«Αυτή την πολιτική υπηρετεί η κυβέρνησή σας, όπως βέβαια υπηρέτησαν απαρέγκλιτα και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις της ΝΔ, αλλά και του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ» πρόσθεσε.
Σημείωσε ότι με το νομοσχέδιο «η κυβέρνηση δεν αντιμετωπίζει τα προβλήματα που υπάρχουν και οδηγούν καθημερινά σε συχνά ατυχήματα, όπως έλλειψη φωτοσήμανσης, τηλεδιοίκησης, αποτελεσματικής τηλεπικοινωνίας, ραγδαία μείωση προσωπικού, γερασμένο υλικό, ελλιπή έργα συντήρησης του δικτύου.
Κατήγγειλε ότι «η συγχώνευση των εταιρειών γίνεται με στόχο τη μείωση του κόστους λειτουργίας της εταιρείας, γεγονός που σημαίνει λιγότερο προσωπικό με χαμηλότερο μισθό».
«Οι αιτίες που οδήγησαν στα Τέμπη είναι εδώ και παραμένουν. Κι αυτές αναδείχτηκαν από τους βουλευτές του ΚΚΕ και στην εξεταστική επιτροπή για το έγκλημα στα Τέμπη, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των βουλευτών της πλειοψηφίας, αλλά και των άλλων κομμάτων του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ, να μείνουν αυτές στο απυρόβλητο. Γιατί ο καημός είναι μη τυχόν και θιγούν τα ιερά και τα όσια της ΕΕ που έχει κάνει σημαία της την πολιτική της πλήρους απελευθέρωσης και των σιδηροδρομικών μεταφορών» επισήμανε ο Δ. Κουτσούμπας.
Ανέφερε ότι στην Εξεταστική Επιτροπή «αναδείχθηκαν οι ανταγωνιστικές σχέσεις, ο προβληματικός διαχωρισμός σε θυγατρικές όπως και η ιδιωτικοποίηση, οι αρνητικές συνέπειες της κατάτμησης των συμβάσεων για να εξυπηρετηθούν τα διάφορα επιχειρηματικά συμφέροντα, γεγονός που οδήγησε σε ασυμβατότητες των συστημάτων».
«Όλα αυτά», συνέχισε, «είχαν ως αποτέλεσμα να μην έχει τεθεί σε λειτουργία κανένα από τα απαραίτητα συστήματα ασφάλειας παρότι υπήρχαν τέσσερις συμβάσεις, των οποίων ο συμβατικός χρόνος ολοκλήρωσης είχε παρέλθει. Σε συνδυασμό με την ελλιπή συντήρηση του δικτύου και των υποδομών και τη μεθοδευμένη έλλειψη προσωπικού, διαμορφώθηκε το εκρηκτικό μείγμα που οδήγησε στο πολύνεκρο έγκλημα. Αναδείχθηκαν ακόμα οι αντιλαϊκές προτεραιότητες της ΕΕ για αύξηση της χωρητικότητας του δικτύου και την ταχύτητα για το κέρδος, σε βάρος των μέτρων ασφάλειας».
«Όλα αυτά είναι αποτελέσματα και της πολιτικής σας και της πολιτικής της ΕΕ που αντιμετωπίζει την ασφάλεια με τη ολέθρια λογική του “κόστους – οφέλους”» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Είπε ότι οι ευθύνες της κυβέρνησης «είναι τεράστιες γιατί εκτός των άλλων αρνηθήκατε στην εξεταστική επιτροπή, να εξεταστούν κρίσιμοι μάρτυρες, τόσο για το ζήτημα της έκρηξης και της πυρκαγιάς, η οποία στέρησε τη ζωή σε πάνω από τα μισά θύματα και γιατί προχωρήσατε βιαστικά στην αλλοίωση του τόπου του εγκλήματος. Θα το ξαναπούμε: Οι δεδομένες πολιτικές ευθύνες επισύρουν και συγκεκριμένες ποινικές ευθύνες, ιδιαίτερα για τους αρμόδιους υπουργούς, που με τις ενέργειες ή τις παραλείψεις τους, έθεσαν σε κίνδυνο τη ζωή χιλιάδων ανθρώπων που θα μπορούσαν να βρεθούν στη θέση των 57 θυμάτων των Τεμπών».
«Ως ΚΚΕ θα συνεχίσουμε, χωρίς μεγαλοστομίες και λόγια του αέρα, όπως κάποιοι άλλοι εδώ μέσα, να κάνουμε ότι περνάει από το χέρι μας για να τιμωρηθούν οι ένοχοι, για να μην υπάρξουν νέα Τέμπη» υπογράμμισε.
Κάλεσε την κυβέρνηση να απαντήσει στην Ερώτηση που κατέθεσε σύσσωμη η ΚΟ του ΚΚΕ «σχετικά με την απώλεια κρίσιμου βιντεοληπτικού υλικού το βράδυ της τραγωδίας» και σημείωσε ότι το ΚΚΕ «είναι σταθερά και αταλάντευτα στο πλευρό των εργαζομένων και όλου του λαού για σύγχρονη, ασφαλή, φθηνή συγκοινωνία, μακριά από τις ράγες του κέρδους, για να μη θυσιάζονται οι υποδομές της χώρας μας και να γίνονται φρεγάτες για το ΝΑΤΟ».
Κάλεσε, δε, να δυναμώσει αυτός ο αγώνας.
Ο Δ. Κουτσούμπας κατήγγειλε ακόμα ότι η κυβέρνηση «ενώ επιλέγει να μη δώσει δεκάρα για τη λήψη μέτρων προστασίας και ασφάλειας, δίνει λεφτά για τη σιδηροδρομική διασύνδεση των λιμανιών Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Θεσσαλονίκης για τη διέλευση του ΝΑΤΟικού, στρατιωτικού, πολεμικού εξοπλισμού στα μέτωπα του πολέμου. Έτσι, και αυτό το νομοσχέδιο ουσιαστικά εντάσσεται στο πλαίσιο αξιοποίησης των υποδομών της χώρας για την πολεμική οικονομία, ακολουθώντας τις οδηγίες του γγ του ΝΑΤΟ Ρούτε να κόψουν οι κυβερνήσεις από την Υγεία, τις συντάξεις, την Κοινωνική Ασφάλιση και να διαθέσουν τα κονδύλια στην πολεμική βιομηχανία».
«Εσείς με τον Ρούτε και τα υπόλοιπα γεράκια κι εμείς με τους εργαζόμενους που απαιτούν: “Λεφτά για μισθούς, Υγεία, Παιδεία – ΕΞΩ η Ελλάδα απ’ του πολέμου τα σφαγεία!”» είπε αναφέρθηκε στον αγώνα των εργαζομένων για να σταματήσουν οι πλειστηριασμοί και να σωθούν τα σπίτια των λαϊκών οικογενειών και κάλεσε την κυβέρνηση «να μην τολμήσει να ξεσπιτώσει τον Σπύρο, έναν αθλητή ΑμεΑ που τα «κοράκια» των funds θέλουν να διώξουν τον ίδιο και την οικογένειά του από το σπίτι του», καταγγέλλοντας ότι «η τροπολογία της κυβέρνησης για τις τράπεζες είναι σκέτη κοροϊδία, που αφήνει στο απυρόβλητο τα κέρδη των τραπεζών, ενώ κατήγγειλε ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ που με τις προτάσεις τους, τελικά βοηθούν την κυβέρνηση να εμφανίζεται γενναιόδωρη με ψίχουλα».
Είπε ότι το ΚΚΕ «δεν κάνει προτάσεις, “κοστολογημένες” δηλαδή, κομμένες και ραμμένες στα μέτρα της κερδοφορίας των τραπεζών και των κατευθύνσεων της ΕΕ», τέτοιες προτάσεις «έχουν μπόλικες και τα κόμματα της βολικής σας αντιπολίτευσης, όπως το ΠΑΣΟΚ και ο ΣΥΡΙΖΑ».
«Για να κερδίσουν όμως έστω και την παραμικρή ανακούφιση οι εργαζόμενοι πρέπει να χάσει το μεγάλο κεφάλαιο, αυτοί οι ληστές του λαϊκού μόχθου.
Και γι αυτό παλεύουμε, ως πραγματική εργατική λαϊκή αντιπολίτευση που βρίσκεται όχι μόνο εδώ μέσα αλλά κυρίως εκεί έξω, στους δρόμους του αγώνα, η οποία και συνεχώς δυναμώνει. Γι αυτό και από το βήμα της βουλής χαιρετίζουμε τους αγρότες της Θεσσαλίας, όλους τους κλάδους των εργαζομένων που διεκδικούν την ζωή τους, το εισόδημά τους. Με όλους αυτούς έχουμε μια μεγάλη συμμαχία, βαδίζουμε χέρι – χέρι, κατακτώντας και ανοίγοντας τον δρόμο για την συνολική ανατροπή όλων σας» τόνισε, καταλήγοντας, ο Δ. Κουτσούμπας.
Ζ. Κωνσταντοπούλου: «Κοινοβουλευτικό ξέπλυμα ποινικών ευθυνών»
Να αποσύρει η κυβέρνηση το νομοσχέδιο για τον σιδηρόδρομο, ζήτησε η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας Ζωή Κωνσταντοπούλου.
«Το νομοσχέδιο που φέρνει η κυβέρνηση σήμερα, τελευταία ημέρα συνεδρίασης της ολομέλειας της Βουλής για τον σιδηρόδρομο, με το οποίο προβλέπει την απορρόφηση της ΕΡΓΟΣΕ και της ΓΕΟΣΕ από τον ΟΣΕ, τη μετονομασία του ΟΣΕ και μια σειρά από αλλαγές στο σιδηρόδρομο αποτελεί ευθεία, ευθύτατη, ανερυθρίαστη, ξεδιάντροπη παρέμβαση στη δικαιοσύνη, παρέμβαση στην ανοιχτή ανάκριση, για το έγκλημα των Τεμπών, παρέμβαση στη ποινική δικογραφία της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας, για τη σύμβαση 717, ανερυθρίαστη προσπάθεια της κυβέρνησης της ΝΔ, του κ. Μητσοτάκη, του κ. Καραμανλή, να εξασφαλίσουν ευνοϊκότερη μεταχείριση για τους εαυτούς τους και για τους δικούς τους και να αποφύγουν τον ποινικό έλεγχο. Καλώ την κυβέρνηση, να αποσύρει άμεσα το νομοσχέδιο αυτό που θα μείνει στην ιστορία, ως μια απονενοημένη προσπάθειας μιας υπόλογης και ένοχης κυβέρνησης να σώσει τον εαυτό της», είπε η Ζωή Κωνσταντοπούλου.
Η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας κάλεσε τα κόμματα της αντιπολίτευσης, που έχουν απαιτούμενο αριθμό βουλευτών, να υποβάλουν αίτημα διεξαγωγής ονομαστικής ψηφοφορίας για την αρχή, για όλα τα άρθρα και για το σύνολο του νομοσχεδίου και «να πάρει ο καθένας την ευθύνη του, γι’ αυτό το κοινοβουλευτικό ξέπλυμα ποινικών ευθυνών που επιχειρείται». Αυτή η πρακτική, υπογράμμισε η κ. Κωνσταντοπούλου, «των κοινοβουλευτικών νομιμοποιήσεων παράνομων ενεργειών, του κοινοβουλευτικού ξεπλύματος εγκλημάτων θα σταματήσει, γιατί η κοινωνία την έχει καταλάβει, γιατί οι πολίτες αντιδρούν και αντιστέκονται, γιατί η Πλεύση Ελευθερίας είναι και θα είναι η φωνή των πολιτών, μέσα στη Βουλή και στην κοινωνία».
Η πρόεδρος της Πλεύσης, απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφων για την χθεσινή επίθεση στον πρώην περιφερειάρχη Κώστα Αγοραστό, σημείωσε ότι «ο κ. Αγοραστός πρέπει να δικαστεί για τις ποινικές του ευθύνες, σε σχέση με την αλλοίωση του τόπου του εγκλήματος, θα πρέπει να λογοδοτήσει». Η κ. Κωνσταντοπούλου αναφέρθηκε και στη στάση του κ. Αγοραστού όταν κλήθηκε στην εξεταστική επιτροπή, όπου αρνήθηκε να τοποθετηθεί. Αυτή η στάση, είπε η κ. Κωνσταντοπούλου αποτελεί στ΄αλήθεια ομολογία ενοχής και «είναι οι τεράστιες οι ευθύνες του και για το ζήτημα της παρέμβασης στον τόπο του εγκλήματος αλλά και για τα ανύπαρκτα αντιπλημμυρικά έργα, αυτά για τα οποία δόθηκαν και ξοδεύτηκαν 1 δισ. ευρώ, για να αποκαλυφθεί αργότερα, ότι ήταν εγκαταλελειμμένη στο έλεος κάθε φυσικού φαινομένου και της κακοδιοίκησης και διαφθοράς, η Θεσσαλία». Ο κ. Αγοραστός, επέμεινε η πρόεδρος της Πλεύσης, είναι ένα πρόσωπο που πρέπει να ελεγχθεί πολλαπλώς και ταυτόχρονα είναι πρόσωπο επιλογής του κ. Μητσοτάκη το οποίο καλύφθηκε μέχρι τέλους από την κυβέρνηση Μητσοτάκη.
«Δεν έχω παρακολουθήσει την ακριβή αποτύπωση (σ.σ. σε απάντηση για την επίθεση για την επίθεση σε βάρος του κ. Αγοραστού). Θα μου επιτρέψετε να πω ότι συμμερίζομαι την αγανάκτηση των γονέων, των απλών ανθρώπων που ζητούν και διεκδικούν δικαιοσύνη και προσκρούουν σε αυτή την τρομακτική διαφθορά, διαπλοκή και συγκάλυψη. Συμμερίζομαι τον πόνο των ανθρώπων που διεκδικούν δικαιοσύνη και πέφτουν πάνω σε ένα διαπλεκόμενο σύστημα και είναι εκείνη που θα στέκομαι στο πλευρό τους, μέχρι να λάμψει η αλήθεια, μέχρι να αποδοθεί δικαιοσύνη και μέχρι να τιμωρηθούν όλοι οι υπαίτιοι», είπε η κ. Κωνσταντοπούλου.
Διαβάστε επίσης: Νομοσχέδιο για αναδιάρθρωση σιδηροδρόμων: Οι θέσεις των κομμάτων