Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaNEWS
23.12.2024

Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου: Οι πρώτες φθινοπωρινές παραστάσεις στην Πειραιώς 260

To καλοκαίρι μπορεί να φτάνει στο τέλος του, οι εκδηλώσεις του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου ωστόσο συνεχίζονται και το φθινόπωρο, με τις παραστάσεις «Sun & Sea» και «Κομμάτια μιας γυναίκας».
Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου: Οι πρώτες φθινοπωρινές παραστάσεις στην Πειραιώς 260

To καλοκαίρι μπορεί να φτάνει στο τέλος του, οι εκδηλώσεις του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου ωστόσο συνεχίζονται και το φθινόπωρο, με τις παραστάσεις «Sun & Sea» και «Κομμάτια μιας γυναίκας» να ανοίγουν τη φθινοπωρινή Πειραιώς 260.

Αναλυτικότερα:

Sun & Sea – 1 & 2 Σεπτεμβρίου

Μια ηλιόλουστη ημέρα σε μια ονειρεμένη παραλία. Πετσέτες, παιχνίδια και ένα μωσαϊκό από σώματα που λιάζονται, σιγοτραγουδούν αμέριμνα, αφηγούνται τις ιστορίες τους. Παιδικές φωνές και ζωηρά γέλια μπερδεύονται με τον ρυθμικό ήχο των κυμάτων και το μακρινό βουητό κάποιου αεροπλάνου ή ταχύπλοου. Μια πλαστική σακούλα στροβιλίζεται νωχελικά στον αέρα για να καταλήξει αργά στο νερό. Και ξαφνικά, μια χορωδία ξεκινά.

Στο σταυροδρόμι του θεάτρου, της μουσικής και των εικαστικών τεχνών, η όπερα-περφόρμανς  Ήλιος και θάλασσα των Λιθουανών Rugilė Barzdžiukaitė, Vaiva Grainytė και Lina Lapelytė, έχει εντυπωσιάσει κοινό και κριτικούς με τη χιουμοριστική και δραστική ταυτόχρονα, προσέγγιση των ζητημάτων που αφορούν το μέλλον του πλανήτη μας, όπως είναι η κλιματική αλλαγή και οι συνέπειες του ξέφρενου καταναλωτισμού.

Το μαγικό σκηνικό, η αρχιτεκτονική του χώρου και η μουσική συνθέτουν ένα ξένοιαστο βουητό. Μια ανάλαφρη χορωδία που γίνεται όμως σιγά-σιγά όλο και πιο απειλητική καθώς, όπως λέει η συγγραφέας του έργου, Vaiva Grainytė: «Μέσα σε αυτόν τον ποπ και συνθετικό ωκεανό τραγουδιών μπορεί κανείς να αφουγκραστεί τον σφυγμό της απειλής. H εικόνα των χαρούμενων διακοπών κρύβει τις συνέπειες της αδράνειας – οι πόροι του πλανήτη καταναλώνονται γουλιά γουλιά».

Το έργο εκπροσώπησε τη Λιθουανία στην Μπιεννάλε της Βενετίας το 2019, όπου και απέσπασε τον Χρυσό Λέοντα για την καλύτερη εθνική συμμετοχή.

Η Rugilė Barzdžiukaitė είναι σκηνοθέτρια θεάτρου και κινηματογράφου. Η καλλιτεχνική της πρακτική διερευνά την απόσταση ανάμεσα στην αντικειμενική και φανταστική πραγματικότητα, ενώ τα έργα της στηλιτεύουν με τρόπο ανάλαφρο τον ανθρωποκεντρικό τρόπο σκέψης. Η πιο πρόσφατη ταινία της, Acid Forest, βραβεύτηκε στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Λοκάρνο το 2018.

Η Vaiva Grainytė είναι θεατρική συγγραφέας και ποιήτρια. Συνδυάζοντας διαχρονικά την ποιητικότητα με την ειρωνεία, μελετά την ατομική και συλλογική μνήμη, την καθημερινή ρουτίνα και ζητήματα κοινωνικού ενδιαφέροντος.

Η Lina Lapelytė είναι πολυσχιδής δημιουργός, μουσικός και συνθέτρια. Η καλλιτεχνική της πρακτική εστιάζει στη μουσική περφόρμανς και πραγματεύεται ζητήματα ποπ κουλτούρας και έμφυλων στερεοτύπων.

Σύλληψη – Ανάπτυξη Rugilė Barzdžiukaitė, Vaiva Grainytė, Lina Lapelytė Σκηνοθεσία – Σκηνικά Rugilė Barzdžiukaitė

Λιμπρέτο Vaiva Grainytė Μετάφραση Rimas Užgiris Μουσική σύνθεση και διεύθυνση Lina Lapelytė Καλλιτεχνική επιμέλεια Lucia Pietroiusti Παραγωγός περιοδείας Aušra Simanavičiūtė Συντονισμός περιοδείας – Σκηνική διεύθυνση Erika Urbelevič Τεχνική διεύθυνση Lique Van Gerven Οπτική ταυτότητα Goda Budvytytė Σύλληψη – Σχεδιασμός καταλόγου και βινυλίου Åbäke Ηχοληψία Romuald Chaloin Galiauskas Ζωντανή ηχητική επένδυση Salomėja Petronytė

Τραγουδούν Aliona Alymova, Marco Cisco, Auksė Dovydėnaitė, Saulė Dovydėnaitė, Claudia Graziadei, Artūras Miknaitis, Yates Norton, Vytautas Pastarnokas, Eglė Paškevičienė, Salomėja Petronytė, Kalliopi Petrou, Ieva Skorubskaitė, Svetlana Bagdonaitė, Nabila Dandara Vieira Santos

Παραγωγή Neon Realism

Συμπαραγωγή Nidos Meno Kolonija/ Vilniaus dailės akademija, Akademie Schloss Solitude Goethe-Institut, Münchner Kammerspiele, Nacionalinė dailės galerija – Vilnius, Staatsschauspiel Dresden, The Momentary, Arkansas

1 & 2 Σεπτεμβρίου, 20:00 – 21.00 & 22:00 – 23:00, Πειραιώς 260 (Χώρος Δ)

Εισιτήρια: ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΖΩΝΗ 40€ • ΖΩΝΗ Α΄ 30€ – ΦΟΙΤΗΤΙΚO / 65+ / ΚΑΛΛ. ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ 24€ • ΖΩΝΗ Β΄20€ – ΦΟΙΤΗΤΙΚO / 65+ / ΚΑΛΛ. ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ 16€ • ΑΜΕΑ / ΑΝΕΡΓΩΝ / ΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚO ΚΑΛΛ. ΣΧΟΛΩΝ 5€

ΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ aefestival.gr | tickets.aefestival.gr | ticketservices.gr / 210 7234 567 / Κεντρικά εκδοτήρια (Πανεπιστημίου 39) & Καταστήματα Public.

Διάρκεια 1 ώρα.

Η παράσταση συνοδεύεται από ποιητικό κείμενο στα ελληνικά και τα αγγλικά που μπορεί κανείς να κατεβάσει από την ιστοσελίδα του Φεστιβάλ.

Κομμάτια μιας γυναίκας – 2, 3 & 4 Σεπτεμβρίου

Μια τραυματική εμπειρία γίνεται αφετηρία ενός καθολικού αναπροσδιορισμού: Η τριαντάχρονη Μάγια χάνει το μωρό της. Θα καταφέρει, άραγε, να βρει το κίνητρο να παλέψει για τον εαυτό της και τα αγαπημένα της πρόσωπα; Θα μπορέσει να διεκδικήσει την προσωπική της ελευθερία και αυτοπραγμάτωση;

Μετά την Απομίμηση ζωής, που είχε συγκλονίσει το φεστιβαλικό κοινό το καλοκαίρι του 2018, ο Κορνέλ Μούντρουτσο (Kornél Mundruczó), παγκοσμίου φήμης σκηνοθέτης για το θέατρο και τον κινηματογράφο, δημιουργός της πολυσυζητημένης Νυχτερίδας και του Λευκού θεού, που τιμήθηκε στις Κάννες, έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου με τη νέα του παράσταση, σε ανάθεση του TR Warszawa, εκ των πιο γνωστών πολωνικών θεάτρων στη διεθνή σκηνή.

Το Κομμάτια μιας γυναίκας (Pieces of a Woman) που υπογράφει η σταθερή συνεργάτιδά του Κάτα Βέμπερ, σεναριογράφος του Λευκού θεού και δραματουργός στο Απομίμηση ζωής, είναι ένα καθηλωτικό οικογενειακό δράμα, με ηρωίδα μια γυναίκα στη σύγχρονη Βαρσοβία.

Σύμφωνα με τον σκηνοθέτη, «το μονοπάτι που επιλέγει η Μάγια είναι το μονοπάτι της μέσης γυναίκας. Βιώνει όλα όσα βιώνουν οι γυναίκες που βλέπουν τις επιθυμίες τους να συνθλίβονται και κυριεύονται από τον πόνο τους, μέχρι να μπορέσουν να ξανανοιχτούν, έτοιμες για ζωή, με μεγαλύτερη ενσυναίσθηση, βάθος και, φυσικά, χαρά».

Η Βαρσοβία είναι «η σκηνή» ενός δράματος με πρωταγωνίστριες μια μεσήλικη μητέρα, τη «δυνατή» Μαγκνταλένα, και τις ενήλικες κόρες της, Μάγια και Μόνικα. Το δράμα, ωστόσο, ονομάζεται Κομμάτια μιας γυναίκας και φαινομενικά επικεντρώνεται σε μία από τις κόρες, τη Μάγια. Αφετηρία της πλοκής είναι η απόφαση της Μάγιας να γεννήσει στο σπίτι της, βοηθούμενη από μαία. Το μωρό, το κοριτσάκι που θα συνέχιζε τις γυναικείες γενιές της οικογένειας, πεθαίνει λίγα λεπτά μετά τη γέννα.

Μια συνεργασία των Κορνέλ Μούντρουτσο και Κάτας Βέμπερ, το θεατρικό Κομμάτια μιας γυναίκας ανατρέπει τις προσδοκίες ως το τέλος, καθώς το αφήγημα της τραγικής απώλειας μιας νέας ζωής ανταγωνίζεται, σε ένα υπόγειο επίπεδο, μια μελλοντική απώλεια: της δυνατής μητέρας, που γερνά. Οι σχέσεις των γυναικών στη σύγχρονη διαγενεακή οικογένεια καταγράφονται μέσα από απελπιστικά οικείες συγκρούσεις. Είναι αυτές οι συγκρούσεις, άραγε, ασήμαντες; Συχνά συμβαίνουν για οικονομικούς λόγους – όμως ποιες άλλες διεκδικήσεις, απωθημένα, ποια όνειρα αυτοδιάθεσης, ποια υπαρξιακά ζητούμενα κρύβονται στις τετριμμένες κουβέντες ανάμεσα σε γυναίκες που συνιστούν η μία το χαμένο κομμάτι της άλλης;

Οι σχέσεις μητέρας – κόρης έχουν υπάρξει πεδίο φορτισμένης διερεύνησης στον φεμινισμό ήδη από τον 20ό αιώνα. Η πατριαρχική γλώσσα πάντα υπολείπεται της έντασης αυτών των σχέσεων και των συναισθηματικών δονήσεων που τις συγκροτούν. Στο Κομμάτια μιας γυναίκας έχουμε μια ευαίσθητη εξιστόρηση ανθρώπινων σχέσεων η οποία εκκινεί όχι μόνο από το γεγονός μιας απώλειας που συνθλίβει αλλά και από την αδυναμία υπέρβασης κρυμμένων πτυχών των ρόλων μητέρα-κόρη – αδυναμία ψυχική που αντισταθμίζεται, ωστόσο, από την παγιωμένη καθημερινότητα της αγάπης μεταξύ των γυναικών. Η κάθε γυναίκα είναι, στις σχέσεις της με τις άλλες, ένα πεδίο όπου η αλληλεγγύη και ο έλεγχος έρχονται σε ολομέτωπη σύγκρουση – αν και η μητρική υποκειμενικότητα είναι το σημείο όπου τα νερά κλείνουν, εκεί όπου καλούμαστε να βυθιστούμε. Η κόρη Μάγια, όμως, δεν θα βυθιστεί. Θα ζήσει.

Απόσπασμα για το έργο από το κείμενο της Άντζελας Δημητρακάκη, Ρυθμοί μιας επανάστασης: φύλο και σεξουαλικότητα στη σύγχρονη τέχνη, που δημοσιεύεται στον Κατάλογο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2021.

Στην παράσταση γίνεται χρήση στροβοσκοπικών φωτισμών

Σκηνοθεσία Kornél Mundruczó
Κείμενο – Διασκευή Kata Wéber
Συνεργαζόμενος θεατρικός συγγραφέας Soma Boronkay
Σκηνικά – Κοστούμια Monika Pormale
Μουσική Asher Goldschmidt
Διεύθυνση φωτισμών Paulina Góral
Βοηθός σκηνοθέτη Karolina Gębska
Διεύθυνση σκηνής Katarzyna Gawryś-Rodriguez
Ταυτόχρονη μετάφραση Dr Patrycja Paszt
Μετάφραση Jolanta Jarmołowicz
Βοηθός σκηνογράφου – Οργάνωση παραγωγής Karolina Pająk-Sieczkowska
Βοηθός ενδυματολόγου Małgorzata Nowakowska
Σύμβουλοι γλώσσας Andreas Jönsson, Sindre Sandemo
Παίζουν Dobromir Dymecki, Monika Frajczyk, Magdalena Kuta, Sebastian Pawlak, Marta Ścisłowicz, Justyna Wasilewska, Agnieszka Żulewska
Κάμερα – Βίντεο επί σκηνής Łukasz Jara, Łukasz Winkowski
Εταίρος Ουγγρικό Ινστιτούτο Πολιτισμού Βαρσοβίας
Παραγωγή TR Warszawa

2-3-4 Σεπτεμβρίου, 21:00, Πειραιώς 260 (Χώρος H)

Εισιτήρια: ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΖΩΝΗ 40€ • ΖΩΝΗ Α΄ 30€ – ΦΟΙΤΗΤΙΚO / 65+ / ΚΑΛΛ. ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ 24€ • ΖΩΝΗ Β΄20€ – ΦΟΙΤΗΤΙΚO / 65+ / ΚΑΛΛ. ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ 16€ • ΑΜΕΑ / ΑΝΕΡΓΩΝ / ΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚO ΚΑΛΛ. ΣΧΟΛΩΝ 5€

ΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ aefestival.gr | tickets.aefestival.gr | ticketservices.gr / 210 7234 567 / Κεντρικά εκδοτήρια (Πανεπιστημίου 39) & Καταστήματα Public.

popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.