Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaNEWS
10.12.2024

ΕΛΣΤΑΤ: Σταθερός στο 2,4% ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο

Συνεχίζουν να «καλπάζουν» οι ανατιμήσεις στα τρόφιμα.
ΕΛΣΤΑΤ: Σταθερός στο 2,4% ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο

Αμετάβλητος παρέμεινε ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο φέτος, καθώς ο ρυθμός του ήταν 2,4%, όσο ήταν και τον Οκτώβριο, και έναντι αύξησης 3% τον Νοέμβριο 2023. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι μεγάλες ανατιμήσεις, παρότι συνεχίζονται με χαμηλότερους ρυθμούς στα είδη διατροφής, «αγκαλιάζουν» πλέον, μεταξύ άλλων, την ένδυση- υπόδηση, την υγεία και τα ασφάλιστρα υγείας, τα ενοίκια κατοικιών, την ηλεκτρική ενέργεια, το πακέτο διακοπών, τη μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο, τα ξενοδοχεία και τα ασφάλιστρα οχημάτων.

Ειδικότερα, σε ένα έτος καταγράφηκαν οι εξής ανατιμήσεις: Ψωμί (0,8%), Δημητριακά για πρωινό (5,6%), Μοσχάρι (4,1%), Ψάρια νωπά (3,1%), Ελαιόλαδο (6,4%), Αποξηραμένα φρούτα και ξηροί καρποί (6,2%), Λαχανικά- γενικά (4,3%), Ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά- παγωτά (2,8%), Μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμοί φρούτων (4,5%) και Αλκοολούχα ποτά-μη σερβιριζόμενα (1,7%).

Επίσης, σε: Ένδυση και υπόδηση (7,2%), Ενοίκια κατοικιών (7,5%), Επισκευή και συντήρηση κατοικίας (3,6%), Ηλεκτρισμό (7%), Ένδυση και υπόδηση (7,2%), Ενοίκια κατοικιών (7,5%), Επισκευή και συντήρηση κατοικίας (3,6%), Έπιπλα και διακοσμητικά είδη (3,7%), Οικιακές συσκευές και επισκευές (1,9%), Οικιακές υπηρεσίες (5,2%), Φαρμακευτικά προϊόντα (4,5%), Ιατρικά προϊόντα (3,6%), Ιατρικές- οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες (1,8%), Νοσοκομειακή περίθαλψη (4%), Αυτοκίνητα καινούργια (2,9%), Συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς (3,2%), Μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (34,9%), Τηλεφωνικές υπηρεσίες (1,8%), Εξοπλισμό επεξεργασίας πληροφοριών (5,6%), Μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα (2,5%), Ψυχαγωγικές και πολιτιστικές υπηρεσίες (2,2%), Εφημερίδες-βιβλία και χαρτικά είδη (3%), Πακέτο διακοπών (7,7%), Προσχολική και πρωτοβάθμια εκπαίδευση (2,1%), Δευτεροβάθμια εκπαίδευση (3,1%), Εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία (5,7%), Ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία (11,9%), Κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας (4,7%), Άλλα προσωπικά είδη (5,9%), Υπηρεσίες κοινωνικής προστασίας (5,9%), Ασφάλιστρα υγείας (14%) και Ασφάλιστρα οχημάτων (5,6%).

Στον αντίποδα, οι τιμές μειώθηκαν σε: Άλλα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής (2,3%), Πίτσες και πίτες (5,1%), Ζυμαρικά (10,1%), Πουλερικά (1,9%), Γαλακτοκομικά και αυγά (3,4%), ‘Αλλα βρώσιμα έλαια (8,5%), Φρούτα νωπά (1,7%), Πετρέλαιο θέρμανσης (13,4%), Στερεά καύσιμα (4%), Είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού (5,5%), Αυτοκίνητα μεταχειρισμένα (3,4%), Καύσιμα και λιπαντικά (5,3%), Εξοπλισμό επεξεργασίας ήχου και εικόνας (6%), Διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού (2,8%) και ‘Αλλα είδη ατομικής φροντίδας (3,7%).

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή κατά 2,4% τον Νοέμβριο προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

 1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

  • 0,6% στην ομάδα «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί, δημητριακά για πρωινό, μοσχάρι, ψάρια νωπά, ελαιόλαδο, αποξηραμένα φρούτα και ξηρούς καρπούς, λαχανικά (γενικά), ζάχαρη- σοκολάτες- γλυκά- παγωτά, μεταλλικό νερό- αναψυκτικά- χυμούς φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: άλλα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, πίτσες και πίτες, ζυμαρικά, πουλερικά, γαλακτοκομικά και αυγά, άλλα βρώσιμα έλαια, νωπά φρούτα.
  • 1% στην ομάδα «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
  • 7,2% στην ομάδα «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  • 2,1% στην ομάδα «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, ηλεκτρισμό. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα.
  • 3,6% στην ομάδα «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικά προϊόντα, ιατρικές- οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.
  • 1,7% στην ομάδα «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, καύσιμα και λιπαντικά.
  • 1,6% στην ομάδα «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
  • 1,4% στην ομάδα «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εξοπλισμό επεξεργασίας πληροφοριών, μικρά είδη αναψυχής- άνθη- κατοικίδια ζώα, ψυχαγωγικές και πολιτιστικές υπηρεσίες, εφημερίδες- βιβλία και χαρτικά είδη, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: εξοπλισμό επεξεργασίας ήχου και εικόνας, διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού.
  • 2,6% στην ομάδα «Εκπαίδευση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  • 6% στην ομάδα «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία, ξενοδοχεία- μοτέλ- πανδοχεία.
  • 2,2% στην ομάδα «’Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη, υπηρεσίες κοινωνικής προστασίας, ασφάλιστρα υγείας, ασφάλιστρα οχημάτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

  • 0,1% στην ομάδα «Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, οικιακές συσκευές και επισκευές, οικιακές υπηρεσίες.

Παράλληλα, ο γενικός δείκτης παρουσίασε μείωση 0,4% τον Νοέμβριο 2024 σε σύγκριση με τον Οκτώβριο 2024, έναντι μείωσης επίσης 0,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Όσον αφορά στον εναρμονισμένο πληθωρισμό, αυτός παρουσίασε αύξηση 3% τον Νοέμβριο εφέτος σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Νοεμβρίου 2023, έναντι αύξησης 2,9% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση το 2023 με το 2022. Μεταξύ Νοεμβρίου και Οκτωβρίου, ο εναρμονισμένος δείκτης παρουσίασε μείωση 1,2%, έναντι μείωσης 1,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.