Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaNEWS
24.12.2024

Το opbo studio παρουσιάζει την έκθεση, stay with me, I’ll give you jewls

Πρόκειται για την πρώτη ατομική έκθεση της ΆνναΜαρίας Πινακά στην Ελλάδα, σε επιμέλεια της Ιωάννας Γερακίδη. Τα εγκαίνια θα γίνουν Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου στις 19:00 στον Πειραιά.
Το opbo studio παρουσιάζει την έκθεση, stay with me, I’ll give you jewls

Το opbo studio παρουσιάζει την πρώτη ατομική έκθεση της ΆνναΜαρίας Πινακά στην Ελλάδα με τίτλο «stay with me, I’ll give you jewls», σε επιμέλεια της Ιωάννας Γερακίδη. Μέσα από μία σειρά νέων ζωγραφικών έργων, γλυπτών και επιτελεστικών πράξεων, η έκθεση διερευνά ζητήματα σχετικά με την παιδικότητα και τη μητρότητα, το φύλο, τη θηλυκότητα και το τραύμα: Πώς μπορεί μια ταυτότητα να αλλάζει αδιαπραγμάτευτα, χωρίς δισταγμό, χωρίς μετάνοια, χωρίς να απολογείται; Πώς μπορεί να ενδυναμώνεται στην απραξία, αρνούμενη την επιτάχυνση της όποιας δράσης;

Το «stay with me, I’ll give you jewls» θα διαρκέσει από την την Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου (τα εγκαίνια της έκθεσης θα γίνουν στις 19:00) έως τις 14 Οκτωβρίου. Στο πλαίσιο της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν μία σειρά από παράλληλες δράσεις, το πρόγραμμα των οποίων θα ανακοινωθεί σύντομα.

Η έκθεση πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Mondriaan Fonds.

Επιμελητικό κείμενο της Ιωάννας Γερακίδη: 

H ατομική έκθεση της ΆνναΜαρίας Πινακά stay with me, I’ll give you jewls διερευνά εσωτερικές πολυπλοκότητες, απολαύσεις, ενοχές και επιθυμίες, που συχνά επιβάλλονται ή αντανακλώνται από τις κοινωνικές και πολιτικές κανονικότητες. Μέσα από μία νέα σειρά ζωγραφικών έργων που συνομιλούν στον χώρο με άλλες – ορατές και αόρατες – εικαστικές χειρονομίες, από έργα γλυπτικά έως επιτελεστικές πράξεις, η Πινακά επιδιώκει να μιλήσει για ζητήματα σχετικά με την παιδικότητα και τη μητρότητα, το φύλο και τη θηλυκότητα, το τραύμα και την αέναη προσπάθεια διαχείρισης και επανοικειοποίησής του.

Χρησιμοποιώντας κομμάτια ενδυμάτων και απλών υλικών, όπως τα παιδικά της σεντόνια, ρέλια από τούλι νυφικών και κοστουμιών μπαλέτου ή κομμάτια φελιζόλ, σμιλευμένα και ντυμένα με χνούδι και ψεύτικες γούνες, το έργο της Πινακά επιθυμεί να λειτουργήσει ως σχόλιο πάνω σε αυτό που πεισματικά παραμένει ασήμαντο και ελαφρύ, προσκολλημένο στην αθωότητά του ή στην απροθυμία του να προσποιηθεί μία μεγαλοπρέπεια, μία αξία που ποτέ δεν είχε. Πώς μπορούν το κοριτσίστικο, το θηλυκό ή το σαγηνευτικό να συνυπάρξουν με το ατίθασο ή το αγορίστικο; Πώς μπορεί μια ταυτότητα να αλλάζει διαρκώς, αδιαπραγμάτευτα, χωρίς δισταγμό, χωρίς μετάνοια, χωρίς να απολογείται; Πώς μπορεί να ενδυναμώνεται στην απραξία, αρνούμενη την επιτάχυνση της όποιας δράσης;

Τα έργα της Πινακά φέρουν συμβολισμούς συνδεδεμένους με χαρακτήρες ή πλάσματα άγνωστα. Από γοργόνες, πριγκίπισσες και μπαλαρίνες – σύμβολα δυτικών προτύπων ομορφιάς που τις δεκαετίες του ‘80 και του ‘90 εξιδανικεύτηκαν για αυτά ακριβώς τα χαρακτηριστικά  τους – έως γουρούνια και άλλα ζώα, που φέρουν το σημειολογικό φορτίο της βρωμιάς και της ακαθαρσίας. Αυτό το παιχνίδι ανάμεσα σε φαινομενικά αντίθετες δυνάμεις αντανακλάται και στις επιτελεστικές διαδικασίες που ακολούθησε η Πινακά κατά τη διάρκεια της παραγωγής των έργων, δημιουργώντας ένα ανοίκειο, άχρονο, στατικό αρχείο. Γραπωμένη από αυτήν την αβέβαιη, ανασταλτική κατάσταση, η επιτελεστικότητα του έργου της Πινακά επιδιώκει να νομιμοποιήσει την αμφισημία και μαζί την ευχαρίστηση που απελευθερώνει η αβεβαιότητα, όταν επιλέγεται, όταν δεν επιβάλλεται, όταν δεν καταλήγει σε νιχιλισμό.

Στην έκθεση της ΆνναΜαρίας Πινακά «stay with me, I’ll give you jewls» μυθικές δομές, αλλόκοτες θεότητες της ενοχής και της επιθυμίας γίνονται το μέσο για να διερευνήσουμε το queerness ως «το ζεστό φως ενός ορίζοντα γεμάτου δυνατότητες, ως μια δομημένη και εκπαιδευμένη μορφή επιθυμίας που μας επιτρέπει να βλέπουμε και να νιώθουμε πέρα ​​από τον βούρκο του παρόντος», χρησιμοποιώντας τα λόγια του José Esteban Muñoz.*

«Ζωγραφίζω σαν να είμαι 7, επειδή τότε μου είπαν ότι η ζωγραφική μου είναι άθλια».

— ΆνναΜαρία Πινακά

*Muñoz, José Esteban. “Introduction: Feeling Utopia.” Cruising Utopia: The Then and There of Queer Futurity, NYU Press, 2009, σσ. 1–18.

Η ΆνναΜαρία Πινακά (γεν. 1983, Ελλάδα) ζει και εργάζεται μεταξύ Ολλανδίας και Ελλάδας. Εστιάζοντας την πρακτική της στο βίντεο, το σχέδιο και την περφόρμανς, εξετάζει πώς οι (κοσμικές) εμπειρίες της σεξουαλικότητας μεταφράζονται μέσα από το πρίσμα της αυτο-εθνογραφίας και της μεταμφίεσης ενώ χρησιμοποιεί τη χαμηλή τεχνολογία, το ακατέργαστο και το υπερβολικά παιδικό. Στην εφαρμοσμένη διδακτορική της έρευνα «Πορνο-γραφώντας: ‘βρώμικες’ σεξουαλικές υποκειμενικότητες και αυτο-αντικειμενοποίηση στην oπτική τέχνη» (2017, Roehampton University), εξέτασε τη μεθοδολογική χρήση του ‘βρώμικου’ και των μη κυρίαρχων σεξουαλικών και καλλιτεχνικών υποκειμενικοτήτων στην παραγωγή εικόνων. Το έργο της Πινακά έχει παρουσιαστεί, μεταξύ άλλων, στην 6η Μπιενάλε της Αθήνας, το Kunstraumllc, την The Project Gallery, το WETFILM και το Mimosa House και υποστηρίζεται  από το Mondriaan Fonds.

Πληροφορίες:

opbo studio, Φίλωνος 86, Πειραιάς, 18536

Εγκαίνια έκθεσης: Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου, 19:00

Διάρκεια έκθεσης: 15 Σεπτεμβρίου – 14 Οκτωβρίου

Ωράριο λειτουργίας: Τετάρτη – Σάββατο, 12:00 – 20:00

Είσοδος Ελεύθερη

opbostudio.com | Instagram | Facebook

popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.