Britain_Soccer_Premier_League

Ο μεγαλύτερος, πιθανότατα, βραχνάς των τηλεοπτικών δικτύων αφορά τη διαρροή περιεχομένου στο διαδίκτυο μέσω, ως επί το πλείστον, sites όπως το YouTube και το Dailymotion. Το ποδόσφαιρο αποτελεί πιθανότατα μαζί με τις σειρές το πιο δημοφιλές «θύμα» αφού αρκετοί είναι εκείνοι που σπεύδουν να ανεβάσουν τα γκολ της ομάδας τους, τις φάσεις από κάποιον αγώνα και γενικώς περιεχόμενο πάνω στο οποίο δεν έχουν το παραμικρό δικαίωμα. Όλα αυτά ωστόσο φαίνεται πως είναι. περσινά ξινά σταφύλια για τη βρετανική Premier League, οι ιθύνοντες της οποίας πλέον έχουν στρέψει το βλέμμα τους σε sites όπως το Vine, το Instagram και το Twitter.

Στο πρόσφατο Μουντιάλ της Βραζιλίας, τα γκολ από τους διάφορους αγώνες ανέβαιναν σε δευτερόλεπτα ως .gif στα προαναφερθέντα sites από χρήστες που είτε βρίσκονταν στα γήπεδα, είτε παρακολουθούσαν τους αγώνες από την τηλεόραση. Φυσικά αυτό, τυπικά, παραβιάζει τα δικαιώματα χρήσης του εν λόγω περιεχομένου καθώς για να γίνει κάτι τέτοιο, απαιτείται η άδεια της εταιρείας που τα κατέχει. Εννοείται πως αυτό δεν συμβαίνει ποτέ και κάπως έτσι, βλέποντας το φαινόμενο αυτό να γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλές, στην Premier League πήραν την απόφαση να δράσουν.

Αρχής γενομένης από την προηγούμενη εβδομάδα, έχουν θέσει σε λειτουργία bots που παρακολουθούν δίκτυα σαν το Vine και το Twitter και ψάχνουν για «ύποπτα» .gif. Μάλιστα, η Premier League συνεργάζεται ενεργά με το Twitter για την πάταξη του φαινομένου ενώ μιλώντας στο BBC, παραδέχθηκαν ανοιχτά ότι με την ενέργειά τους αυτή μοιάζουν με σπάστες!

Από τη μία, με το γράμμα του νόμου, δικαιολογούνται: τα δικαιώματα χρήσης και προβολής στιγμιότυπων πληρώνονται αδρά και η εκάστοτε διοργανώτρια Αρχή οφείλει να τα προστατεύσει με κάθε μέσον. Από την άλλη όμως, με περιοριστικά μέτρα σαν κι αυτά, απομυζούνται πλήρως οι έννοιες του παιχνιδιού και της ψυχαγωγίας από κοινωνικές δραστηριότητες όπως το ποδόσφαιρο και η παρακολούθηση ενός τέτοιου αγώνα. Σε τελική ανάλυση ακόμα και η Premier League στο φινάλε ωφελημένη βγαίνει από την προβολή που παίρνει από τους χρήστες στο Twitter, το Facebook, το YouTube, προβολή φυσικά με την οποία η ίδια δεν ασχολήθηκε ποτέ.

Μήπως το παιχνίδι σοβαρεύει λοιπόν επικίνδυνα;