Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaΜΟΔΑ

Το Future Studies θέλει να ανοίξουμε κουβέντα για τους Απαράδεκτους και τις νύχτες στο POP

Από τις αθηναϊκές νύχτες του 2005 μέχρι τις φάρσες του Φουσέκη, ο Μελέτης Κοροπούλης μαζί με τον illustrator Κώστα Θεοχάρη αποτυπώνουν τις αναφορές τους σε ευκολοφόρετα ρούχα με την ευχή «να ανοίξουν συζητήσεις και γεννήσουν νέες παρέες».

Δεν θα δούμε μια φετινή συλλογή που θα ανανεωθεί και στη θέση της θα εμφανιστεί μια ολοκαίνουργια, ούτε πρόκειται ακριβώς για ένα brand ρούχων. Δεν ακολουθεί τις σεζόν αλλά βασίζεται σε παράλληλες θεματικές που διασχίζουν τον χρόνο. Με την ιστορία του να ξεκινά πριν από δέκα χρόνια, το Future Studies έχει δημιουργήσει ρούχα που μιλάνε πάντα για κάτι χωρίς ακριβώς να το σχολιάζουν. Οι Απαράδεκτοι κι η περσόνα του «πιο έλληνα από τον Ζορμπά», Ανδρέα Τεπενδρή μπλέκονται σε αυτό το fashion project με μια ταινία του Ρομέν Γαβρά και αποσπάσματα από μεταφράσεις του Άμλετ.

Επίσης, ο θρύλος της τηλεφωνικής φάρσας Φουσέκης, η (βαθιά) Ελλάδα που μας κληρονόμησε την ατάκα «μας ψεκάζουν», το αθηναϊκό nightlife, θέματα που αναδύονται από τα 90s, περνάνε στα ξέφρενα βράδια του 2005, διατρέχουν την κρίση και την Αθήνα ως «νέο Βερολίνο» αποτυπώνονται σε μπλούζες που δεν θέλουν και δεν μπορούν να περάσουν απαρατήρητες. 

«Πρέπει να δει κανείς το βλέμμα ενός μυημένου στις φάρσες του Φουσέκη όταν αντικρίζει για πρώτη φορά τις ατάκες πάνω στα t-shirt, διότι το βλέμμα του τα εξηγεί αμέσως όλα: Οι μπλούζες αυτές είναι μια μορφή επικοινωνίας. Η γραμμή, τα μηνύματα, η λιτή αισθητική, δεν πηγάζουν από κάποια ανάγκη να στηθεί ένα cool brand, αλλά από μια απλή ιδέα σύνδεσης μέσω κοινών αναφορών», μου εξηγεί ο πολυπράγμων Μελέτης Κοροπούλης. Στις μπλούζες του συναντάμε την εναρκτήρια σκηνή του Match Point, ονόματα από μπαρ που θα ήθελε να δημιουργηθούν, το Πάντειο Πανεπιστήμιο στο οποίο σπούδασε. 

Το 2011, ο ίδιος και οι συνεργάτες του στο Blackbox Studio ετοίμασαν μια σειρά σχεδίων για την εταιρία που κατασκεύαζε και διένειμε τα κλασικά t- shirts και φούτερ που συνήθως πωλούνται στα περισσότερα καταστήματα σουβενίρ της επικράτειας – τα σχέδια που βλέπουμε παραδοσιακά σε λιμάνια και τουριστικούς προορισμούς, στην Πλάκα, στα νησιά, σε μέρη σαν τους Δελφούς. 

«Η δουλειά αυτή ανακόπηκε απ’ τις οικονομικές και πολιτικές αναταράξεις της περιόδου, αλλά οι ιδέες και προσχέδια είχαν ήδη πάρει φόρμα. Έτσι, το Blackbox Studio άρχισε να ξεχωρίζει τα σχέδια που άρεσαν στην ομάδα, να τα κατασκευάζει και τα κάνει δώρο σε φίλους και σε πρόσωπα που σέβεται και θαυμάζει, σε καλλιτέχνες, δημιουργούς, δραστήριους κι ενεργούς παράγοντες της πόλης. Μάλιστα, κάποιοι δεν έμαθαν ποτέ ποιος τους έστειλε τη μπλούζα».

Τα σχέδια του Future Studies είναι ουσιαστικά ένα ανθολόγιο από τις αναφορές των δημιουργών του, «είναι συχνά εκκεντρικές και με αυτές θέλουμε να δημιουργήσουμε έναν δικό υπόγειο urban κώδικα», όπως μου λέει ο Μελέτης Κοροπούλης που μαζί με τον illustrator Κώστα Θεοχάρη, σχεδιάζουν και αποτυπώνουν τις απόψεις τους για την εποχή, την πόλη, τη σύγχρονη αισθητική ακόμα και την πνευματικότητα, σε ευκολοφόρετα ρούχα με την ευχή «να ανοίξουν συζητήσεις και να γεννήσουν νέες παρέες». Γιατί ένας υπόγειος κώδικας λειτουργεί ακριβώς έτσι: σαν τρόπος επικοινωνίας μεταξύ ετερόκλητων ατόμων. Μας συνδέει όλους κάτι που δεν το γνωρίζουμε ακόμα».

Το t-shirt που με έκανε να χαμογελάσω αγγίζοντας τις δικες μου αναφορές ήταν το Λυκαβήττια ‘92 που παραπέμπει στα ξεκαρδιστικά καλλιστεία- επεισόδιο των Απαράδεκτων. Αλλά εκείνο που με έκανε να ανακαλύψω αρχικά τη δουλειά του Future Studies ήταν το ρούχο-ωδή σε ένα bar hopping που δεν έχω προλάβει να κάνω, η μπλούζα που ξεκινάει από το Guru της Πλατείας Θεάτρου, συνεχίζει στο POP και περνάει στο Mo Better. Πρόκειται για ένα σχέδιο που είδα να συγκινεί πολλούς αν κρίνω από τα instagram stories κι από το μήνυμα «αυτή η μπλούζα είναι όλη μου η ζωή, τη θέλω», όπως μου έγραψε μια φίλη. Τελικά, την απέκτησε.

«Το καλοκαίρι της Documenta φούντωσε η συζήτηση για το ότι η Αθήνα είναι το “νέο Βερολίνο”, έγινε καραμέλα. Βρήκαμε τον χαρακτηρισμό άστοχο, ίσως είναι η “νέα Βαρκελώνη” αλλά το “νέο Βερολίνο” δεν βγάζει νόημα κανένα. Το καλοκαίρι εκείνο αν ήθελες να βγεις το βράδυ για χορό, ποτό, γνωριμίες και πραγματική διασκέδαση δεν είχες πολλές αξιόλογες επιλογές, για εμάς ήταν λίγες προς ελάχιστες παρά τα μυριάδες νέα “στέκια” που εμφανίζονταν. Τότε αναπολήσαμε το 2005, όταν σε ένα βράδυ μπορούσαμε να περάσουμε απ’ όλα τα μαγαζιά της λίστας του t-shirt. Ήταν μέρη που ξεχείλιζαν γέλια κι αποτελούν μέχρι σήμερα, το πιο πρόσφατο απόγειο coolness της πόλης». 

Οι ιδέες του Future Studies στηρίζονται «στη διασύνδεση με ανοιχτόμυαλους και συγγενείς αισθητικά ανθρώπους», θέλουν να είναι η αφετηρία για να γνωριστούμε. «Εκπλήσσουν και φτιάχνουν το δικό τους στιγμιαίο μοντέλο επικοινωνίας», αυτά ακούνε και έχουν ζήσει οι δημιουργοί τους. Νομίζω πως όταν επιτέλους ανοίξουν τα μπαρ, ένα τέτοιο t-shirt μπορεί να γίνει όντως αφορμή για μια απρόσμενη και ωραία συζήτηση μεταξύ αγνώστων. 

Περισσότερες πληροφορίες για το Future Studies θα βρείτε εδώ
POP TODAY
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.