Ο Γιάννης Τζαννής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1990. Όταν επέστρεψε από την Αγγλία, όπου σπούδασε δημοσιογραφία, αποφάσισε να αναλάβει τα ηνία της επαγγελματικής του ζωής. Είναι ο αρχισυντάκτης και o creative director του Chasseur, ενός διαδικτυακού περιοδικού αστικής κουλτούρας που είναι διαθέσιμο μόνο στα αγγλικά. Η ομάδα του Chasseur αποτελείται από 20+ άτομα από όλο τον κόσμο (Λονδίνο, Παρίσι, Νέα Υόρκη, Μαϊάμι, Αθήνα, Δουβλίνο). Ο ίδιος ο Γιάννης μένει Αθήνα αλλά ταξιδεύει συχνά στο εξωτερικό, ειδικά στο Λονδίνο, για να παρακολουθεί από κοντά τις Εβδομάδες Μόδας κι όχι μόνο. Η Popaganda συνάντησε τον Γιάννη από κοντά και συνομίλησε μαζί του για τη μόδα και για το δημιούργημά του.
Πώς πήρες την απόφαση να ξεκινήσεις το Chasseur; Στα 18 πήρα την μεγάλη απόφαση να εγκαταλείψω την αγαπημένη μου Αθήνα και να σπουδάσω δημοσιογραφία στο Sunderland της Αγγλίας. Μετά από πολλές πρακτικές σε ενημερωτικά έντυπα, συμμετοχές σε διάφορα project μεταξύ των οποίων και κάποιες παραγωγές του BBC και ένα πτυχίο News Journalism, βρέθηκα πάλι πίσω, αναζητώντας αυτή τη φορά το επόμενο μου βήμα σε μια οικονομία που δεν θύμιζε σε τίποτα αυτή που είχα αφήσει πίσω. Με ολοένα και περισσότερους δημοσιογραφικούς οργανισμούς να κλείνουν, αποφάσισα να αφήσω το αμιγώς πολιτικο/οικονομικό παρελθόν μου και να εστιάσω σε άλλες πιθανές δουλειές. Λίγους μήνες αργότερα και ενώ ήμουν σίγουρος πως η μόνη δουλειά που μπορεί να βρει ένας δημοσιογράφος κάτω των 22 είναι αμισθί και πάντα σε πλαίσια πρακτικής άσκησης, αποφάσισα να δημιουργήσω ο ίδιος την δυνατότητα για τον εαυτό μου. Το Chasseur Magazine, στην αρχή ως blog και στην συνέχεια ως ιστοσελίδα και διαδικτυακό τεύχος με διεθνή παρουσία αλλάζει όλα τα δεδομένα και ένα νέο κεφάλαιο που ήδη μετρά δύο χρόνια, ξεκινά.
Τι ακριβώς είναι το Chasseur και ποια η φιλοσοφία πίσω από τη δομή και την αισθητική του; Το Chasseur είναι μια διαδικτυακή πλατφόρμα που εστιάζει σε θέματα μόδας, τέχνης και μουσικής. Πιο ειδικά αποτελείται από μια ιστοσελίδα που ανανεώνεται καθημερινά με άρθρα, παρουσιάσεις, μουσικές κριτικές, editorial μόδας και αποκλειστικές συνεντεύξεις ενώ παράλληλα τρέχουμε και μια τετράμηνη διαδικτυακή έκδοση, την οποία οι χρήστες μπορούν να ξεφυλλίσουν κανονικά όπως μια έντυπη μέσω των ψηφιακών δυνατοτήτων που προσφέρει το ISSUU. Σαν θεματολογία το κάθε τεύχος στηρίζεται σε μια διαφορετική ιδέα με κοινούς παρανομαστές να αποτελούν πάντα η ιδιαίτερη αισθητική και urban youth φιλοσοφία μας. Τα δυο αυτά στοιχεία έχουν προκύψει κυρίως από την επαφή που είχα με τόσες διαφορετικές κουλτούρες ως φοιτητής στο εξωτερικό καθώς και από την ανάγκη μου –ήδη από μικρή ηλικία- να αναζητώ συνεχώς πράγματα που να μου κεντρίζουν το ενδιαφέρον με την ιδιαίτερη φύση τους.
Για ποια θέματα που έχει φιλοξενήσει το Chasseur είσαι ιδιαιτέρως περήφανος; Κάθε θέμα, είτε δικό μου είτε άλλου συντάκτη, έχει μια ειδική θέση στην καρδία μου καθώς το Chasseur όχι μόνο αποτέλεσε το μέσο με το οποίο κατάφερα να έρθω σε επαφή με πολλούς από τους προσωπικούς μου “ήρωες” αλλά επίσης μου προσέφερε την δυνατότητα να μαθαίνω κάτι καινούργιο κάθε μέρα. Όπως προανέφερα το δημοσιογραφικό παρελθόν μου λίγο είχε να κάνει με μόδα ή τέχνη οπότε πραγματικά “όλο αυτό” αποτελεί μια πολύ ενδιαφέρουσα διαδρομή σε νέα μονοπάτια που ποτέ δεν γνωρίζω που ακριβώς θα με βγάλουν. Από προσωπικές δουλειές έχω κυρίως ξεχωρίσει κάποιες συνεντεύξεις με ανθρώπους που εκτιμώ πολύ μεταξύ των οποίων ο Asaf Hanuka, η Emilie Autumn και ο Matt Lambert ενώ επίσης νιώθω περήφανος για την μεγάλη ανταπόκριση που είχε η πρώτη απόπειρα μου ως art director σε μια φωτογράφιση που έγινε πέρυσι για το τεύχος Άνοιξη 13’ με μοντέλο τον Steve Milato.
Ποια πρόσωπα ξεχωρίζεις από την ελληνική και διεθνή σκηνή μόδας; Τα πρόσωπα που ξεχωρίζουν είναι πολλά, για διαφορετικούς λόγους το καθένα. Θα ξεκινήσω αναφέροντας τον Marlo Saalmink ο οποίος διατηρεί ένα από τα μεγαλύτερα γραφεία δημοσιών σχέσεων με έδρα την Δανία. Η χρόνια εμπειρία του στον χώρο της μόδας τον κάνουν έναν από τους πιο ενδιαφέροντες ανθρώπους ενώ ο επαγγελματισμός τους είναι αξιοζήλευτος. Ο Rein Vollenga είναι ακόμα ένας άνθρωπος που θαυμάζω πολύ για το δημιουργικό του πνεύμα το οποίο μεταφράζεται σε απρόβλεπτα και εντυπωσιακά γλυπτά που χρησιμοποιούνται ως αξεσουάρ μόδας με την μορφή συνήθως μάσκας. Από σχεδιαστές ξεχωρίζω σε διεθνές επίπεδο τους Riccardo Tisci (Givenchy), Konstantin Kofta, Tom Rebl, Katie Eary, Alexandre Plokhov, Alex Mattsson και το δίδυμο των Yuta Yajima και Erika Mizuno (Kielo) ενώ από Έλληνες τον Σωτήρη Γεωργίου, την Ελευθερία Αράπογλου (Digitaria), τον Γιώργο Ελευθεριάδη και για κοσμήματα τον Paul Sarz.
Πώς βλέπεις το καθημερινό ντύσιμο των Ελλήνων; Τι θα πρότεινες; Νομίζω πως οι Έλληνες είναι λίγο των άκρων με την έννοια πως είτε θα ακολουθούν σχεδόν παθητικά το κάθε νέο trend ή θα απέχουν σταθερά με επιλογές που στερούνται φαντασίας. Τι προτείνω; Καταρχάς, επειδή θεωρώ τον εαυτό μου ακραία μινιμαλιστή, δεν θα μπορούσα να μην δώσω ως πρώτη και βασική συμβουλή το “less is more”. Στο ίδιο πλαίσιο επίσης θα πρότεινα την επένδυση σε βασικά κομμάτια τα οποία δίνουν την δυνατότητα εύκολων συνδυασμών ενώ τέλος θεωρώ πως πρέπει να δίνονται περισσότερες ευκαιρίες σε μικρότερες εταιρείες και νέους σχεδιαστές, ειδικά Έλληνες, καθώς εκεί βρίσκεται πραγματικά το μέλλον της μόδας.
Τι να περιμένουμε στο μέλλον; Από την στιγμή της δημιουργίας του μέχρι και σήμερα το Chasseur δεν έχει σταματήσει στιγμή να εξελίσσεται. Όλα συμβαίνουν τελείως οργανικά και συνεχώς εμφανίζονται καινούργιες ευκαιρίες που επηρεάζουν με τον ένα ή τον άλλον τρόπο την πορεία του. Η πιο πρόσφατη ήρθε με την μορφή υποτροφίας όπου μας δόθηκε η δυνατότητα να στεγάσουμε το γραφείο μας στον χώρο του FOUND.ATION που βρίσκεται στο κέντρο της Αθήνας. Παράλληλα συνεχίζουμε να δουλεύουμε πάνω σε νέες ιδέες, μεταξύ των οποίων και μια έντυπη έκδοση του Chasseur με συλλεκτικό χαρακτήρα.