Ο Γιώργος Αργυρίδης, κατά κόσμον Yegor Cergei, είναι beatmaker, dj και ηχολήπτης. Στην καθημερινότητα του, απολαμβάνει την ηρεμία της ζωής στην Αίγινα μεταφέροντας ξεκάθαρα το ζεν στα κομμάτια του, ενώ αυτή την περίοδο ταξιδεύει για την παρουσίαση του “Heart Beats” στα πλαίσια του ομώνυμου tour. Γεννήθηκε στη Μόσχα το 1981 και μεγάλωσε στην Λεμεσό της Κύπρου. Με μητέρα τσελίστρια, πατέρα πετυχημένο συνθέτη και dna που μάλλον σχηματίζει κλασσικό πεντάγραμμο αντί για έλικες χρωμοσωμάτων, ήταν μάλλον απίθανο να ακολουθήσει συμβατική επαγγελματική πορεία. O Yegor απέκτησε το μικρόβιο της hip hop σε πολύ μικρή ηλικία. Στα 12 του χρόνια αγόρασε την πρώτη του κασέτα των Public Enemy, και στα 15 άρχισε να πειραματίζεται με ένα ζευγάρι πικάπ sl1200 mk2 και πλήκτρα KORG N364. Αφού μετακόμισε στην Αθήνα το 2000, ξεκίνησε σπουδές στη μουσική τεχνολογία και ηχοληψία, έκανε τις πρώτες του συνεργασίες (Spy F and The Zakulas) καθώς και τα πρώτα του DJ set.Το 2003 κυκλοφόρησε το LP “MAMA”, το 2006 το “Ήχος Βίωμα” με τον Mc Yinka με το “Hip Hope” να ακολουθεί από την Beatquick Records. Ήταν ηχολήπτης στους Palyrria και τα Υπόγεια Ρεύματα, ενώ μεταξύ 2014 και 2015 έκανε την παραγωγή για το “Μπόλικη Αγάπη” των Razastarr και ένα remix στο “The Gutter Twinz” (Elephant Phinix, Noaone). Πριν λίγο καιρό κυκλοφόρησε τον νέο του δίσκο με τίτλο «Heart Beats» από τη δισκογραφική Chicken Run.
Η μητέρα σου είναι τσελίστρια και ο πατέρας σου συνθέτης, άρα φαντάζομαι ότι το σπίτι σου δεν ήταν ποτέ “ήσυχο”. Περιέγραψε μας μια συνηθισμένη μέρα στο σπίτι. Τι θυμάσαι περισσότερο από τη ζωή σου στην Κύπρο;
Μικρός δεν περνούσα πολύ χρόνο στο σπίτι. Με την μητέρα μου πήγαινα στο ωδείο που δίδασκε. Με έπαιρνε μαζί της και σε άλλες πόλεις που είχε μαθητές, στις πρόβες και στις συναυλίες της. Ο πατέρας μου με έπαιρνε μαζί του στο στούντιο και στον ραδιοσταθμό που δούλευε. Μου άρεσε να πηγαίνω σε αυτά τα μέρη. Μου άρεσαν τα μηχανήματα,η τεχνολογία, μου άρεσε να ακούω μουσική. Άν έμενα στο σπίτι, συνήθως τα Σαββατοκύριακα, έπαιζα με την αδερφή μου ή βλέπαμε παιδικά. Μεγαλώνοντας περνούσα πολύ χρόνο στη γιαγιά και στον παππού μου. Εκεί κοντά ήταν και τα σπίτια των φίλων μου. Θυμάμαι τα μπάνια που κάναμε τα καλοκαίρια. Παίρναμε το λεωφορείο και πηγαίναμε στην αποβάθρα ενός μεγάλου ξενοδοχείου. Πολλές ώρες μέσα στο νερό.
Γιατί hip hop; Τι σε ώθησε στην αγορά της πρώτης κασέτας των Public Enemy και των πρώτων mk2;
Γιατί hip hop δεν ξέρω. Αυτό μου άρεσε τότε. Τους Public Enemy δεν τους γνώριζα. Την κασέτα την διάλεξα έτσι, μάλλον λόγω του εξωφύλλου. Ήταν από τις πρώτες μουσικές που αγόρασα. Για τα mk2 με επηρέασε η τηλεόραση. Ήθελα να κάνω και εγώ αυτό που έβλεπα, αυτό που άκουγα. Μου άρεσαν οι δίσκοι και τα mk2. Ήθελα να μάθω να σκρατσάρω.
Ο δίσκος σου “Heart Beats” κυκλοφορεί αισίως μέσω της Chicken Run από τον Νοέμβριο και έχεις ξεκινήσει ήδη το tour για την παρουσίαση του. Πώς αφουγκράζεσαι την ανταπόκριση του κόσμου είτε απέναντι από τα decks, είτε από τα social media; Ποια κομμάτια ακούγονται περισσότερο;
Η Chicken Run κάνει πολύ καλή και σοβαρή δουλειά. Τα live που έχουν γίνει μέχρι τώρα πήγαν καλά. Αυτή είναι και η βάση μας για να συνεχίσουμε. Συζητάμε με τον Αλέξανδρο και προσπαθούμε να βελτιώνουμε αυτό που έχουμε. Να είμαστε οργανωμένοι. Δεν είμαι τόσο μέσα στα πράγματα, ούτε στα social media μπαίνω συχνά. Παρ’ όλα αυτά εισπράττω τα μηνύματα και εύχομαι να τα επεξεργάζομαι σωστά. Ποια κομμάτια ακούγονται περισσότερο μάλλον φαίνεται και στο YouTube. Από το “Heart Beats” το “Hip Hop’s the game” αρέσει και το “for the heart.” Θα μου άρεσε κάποιος να έχει τον δίσκο και να ακούει όλα τα κομμάτια.
Μένεις στην Αίγινα, μακρυά από το χάος της Αθήνας. Τι απολαμβάνεις περισσότερο από την επιλογή να μην μείνεις σε κάποιο μεγάλο αστικό κέντρο και τι λιγότερο;
Η Αίγινα μας “μάζεψε”. Οι άνθρωποι εδώ μας αγκαλιάζουν και μας βοηθάνε. Εύχομαι να μην το ξεχνάω αυτό. Το περιβάλλον είναι πολύ καλό και για τα παιδιά μας. Απολαμβάνω το φως, τη θάλασσα, την ησυχία. Μπορώ να περπατήσω μέσα στα χωράφια με τα παιδιά, να χαθούμε για λίγο. Αυτό είναι. Υπάρχουν πολλά που μπορείς να απολαύσεις και χωρίς να ζημιωθείς.
Τι μουσική ακούς πέρα από hip hop;
Τα τελευταία χρόνια δεν ακούω σχεδόν καθόλου μουσική. Το 2011 όταν φύγαμε από την Κύπρο πήραμε μαζί μας τα πιο απαραίτητα. Όλοι μου οι δίσκοι είναι εκεί. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν σαμπλάρω πια από βινύλιο. Για να καταλάβεις, τώρα που προετοιμάζομαι για τα δύο live του Φεβρουαρίου, το πρωί δουλεύω το set. Το μεσημέρι σταματάω για λίγο και μετά συνεχίζω περίπου μέχρι τις τέσσερις. Το απόγευμα μελετάνε τα παιδιά μας βιολί και τσέλο. Λίγο ραδιόφωνο ακούω και από εκεί κυρίως σαμπλάρω. Στο παρελθόν άκουγα περισσότερες ώρες μουσική. Ήθελα και από τεχνικής πλευράς να καταλάβω πως γίνονται αυτά που ακούμε.
Έστω ότι σου ήρθε e-mail. Είναι κάποιος μεγάλο/η mc ή vocalist που σε άκουσε και θέλει παραγωγή σου. Ποιο όνομα θα ήθελες να αναγράφεται στη θέση του αποστολέα;
Μας αρέσει ο Gregory Porter. Θα ήθελα να φτιάξω κάτι και και να τραγουδήσει πάνω σε αυτό. Δύσκολο. Γι αυτό και στο πρώτο κομμάτι του “Heart Beats” χρησιμοποίησα μία φράση από το “God bless the child” του Gregory Porter. Ίσως ακούσει κάποτε την “παραποίηση” που έκανα και του αρέσει. Ίσως και όχι.
Για αυτόν τον δίσκο συνεργάστηκες με mcs όπως o MC Yinca, o Elephant Phinix etc. Με ποιους θα ήθελες να συνεργαστείς στον επόμενο; Πιστεύεις ότι οι mcs αντικατοπτρίζουν όσο θα όφειλαν τη φλέγουσα κοινωνική και πολιτική πραγματικότητα στην Ελλάδα ή εν πολλοίς ανακυκλώνουν μια ανεπαρκή πλέον θεματολογία;
Στον δίσκο “Heart Beats” χρησιμοποίησα φράσεις από κομμάτια που έκανα στο παρελθόν με τους Mc Yinka, Elephant Phinx, Nya Thryce, Μαύρο λούκι, Precious Mary. Πήρα το πράσινο φως και χρησιμοποίησα τα acapellas που είχα. Πιστεύω πως η μουσική δεν υπάρχει μόνο για να αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα. Είναι αναγκαίο η μουσική να καλλιεργεί, να ανακουφίζει, να συγκινεί και να σηκώνει λίγο τον άνθρωπο. Όχι να τον σπρώχνει πιο βαθιά.
Γεννήθηκες στην Ρωσία, μεγάλωσες στην Κύπρο, έκανες οικογένεια, εργάζεσαι και μένεις εδώ στην Ελλάδα. Γνώρισες λοιπόν πάνω από μια πατρίδες και άρα εικόνες, ερεθίσματα, κουλτούρες. Τι έχεις να πεις για τους μυριάδες ανθρώπων που καταφθάνουν αποχαιρετώντας αναγκαστικά την δική τους με ό,τι αυτό συνεπάγεται; Την πολιτική που ακολουθούν σχετικά οι διοικήσεις των Ευρωπαϊκών κρατών (βλ. το νομοσχέδιο περί δήμευσης πολύτιμων προσωπικών αντικειμένων από τους πρόσφυγες στην Δανία);
Δεν νομίζω ότι μπορώ να πω κάτι. Ντρέπομαι και λυπάμαι. Αυτοί οι άνθρωποι έχουν μπλεχτεί σε ένα πολύ άσχημο παιχνίδι. Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα. Στην Κύπρο οι άνθρωποι ζήσανε τα ίδια και χειρότερα. Ο άνθρωπος χωρίς το φως μετατρέπεται σε πολύ σκοτεινό δημιούργημα. Μιλάω και για εμένα.
Ποια είναι τα σχέδια σου από δω και στο εξής;
Με τον Αλέξανδρο λέμε μέχρι τον Σεπτέμβρη να κυκλοφορήσει κάτι ακόμα. Υπάρχει υλικό, υπάρχουν σκέψεις, υπάρχει θέληση. Κάθε μέρα έχει την δική της δυσκολία. Η επόμενη θα μεριμνήσει για τον εαυτό της.
Τι να περιμένουμε από το set σου στο Ρομάντζο;
Το set διαρκεί μιάμιση ώρα. Είναι πλούσιο σε ήχους και μελωδίες. Αρκετά ακυκλοφόρητα κομμάτια. Beats από το “Heart Beats”. Remixes πιο παλιών κομματιών. Κάνω beatbox, το ηχογραφώ ζωντανά και πάνω σε αυτό στήνω λούπες. Μετά το τεμαχίζω. Χρησιμοποιώ το nord lead 2x, το octatrack, ένα midi keybord και ένα mk2. Έχει φάση. Είναι αρκετά ζωντανό set και πιστεύω πως έχει ενδιαφέρον. Δεν θα τα πω όλα. Να έχει και καμιά έκπληξη.
Ο Yegor Cergei θα εμφανιστεί ζωντανά την Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου στο Ρομάντσο (Αναξαγόρα 3-5, Ομόνοια) με δωρεάν είσοδο. Τον δίσκο μπορείτε να προμηθευτείτε σε digital μορφή ή hard copy από το επίσημο website της Chicken Run Records (http://www.chickenrunrecords.com).