Keyless-ignition

O νέος στόχος των χάκερ φαίνεται πως είναι τα ακριβά αυτοκίνητα, εκείνα που αντί για κλειδί ανοίγουν και παίρνουν μπρος με μία ειδική κάρτα. Εταιρείες που παράγουν ακριβά μοντέλα, έχουν αποτάξει το παραδοσιακό κλειδί για πιο προηγμένες μεθόδους ασφαλείας οι οποίες όμως μόνο… ασφαλείς δεν είναι. Ήδη στο Ηνωμένο Βασίλειο έχουν αναφερθεί περιστατικά κλοπής αυτοκινήτων με τους επιτήδειους να προγραμματίζουν καταλλήλως κίβδηλα κλειδιά και έτσι να αποκτούν πρόσβαση στα αυτοκίνητα άλλων ανενόχλητοι. Το χειρότερο όλων είναι ότι σε πολλές περιπτώσεις οι ασφαλιστικές εταιρείες αρνούνται να αποζημιώσουν τα θύματα τα οποία πλέον μένουν τελείως εκτεθειμένα!

Ο βραχνάς των κατόχων αυτοκινήτων τόσα και τόσα χρόνια ήταν ανέκαθεν όλοι εκείνοι οι ελαφροχέρηδες που έβαζαν στο μάτι τα «καμάρια» τους. Στην πορεία, τόσο οι κατασκευαστές όσο και τρίτες εταιρείες βρήκαν τρόπους να εμποδίσουν τους κακοποιούς, είτε με ενσωματωμένες λύσεις (βλ. immobilizer), είτε με επιπρόσθετα αντικλεπτικά μέτρα. Περνώντας στην ψηφιακή εποχή τα πάντα φαίνεται πως άλλαζαν, ωστόσο όπως φαίνεται οι κίνδυνοι εξακολουθούν να ελλοχεύουν: οι ίδιοι κίνδυνοι απλά με διαφορετική μορφή. Οι κατασκευαστές προσπαθούν να σώσουν την κατάσταση με διαρκή firmware updates, όμως όπως μας έχει διδάξει η Ιστορία, οι κυβερνοεγκληματίες πάντα βρίσκουν τον τρόπο να ξεκλειδώσουν καθετί κλειδωμένο.

Είναι αστείο από μία άποψη να διαβάζει κανείς ότι ένα αυτοκίνητο που κοστίζει αρκετές δεκάδες χιλιάδες ευρώ, λίρες ή δολάρια, είναι στην ουσία έρμαιο στις ορέξεις κάθε «computer literate» απατεώνα. Θα περίμενε κανείς ότι αν μη τι άλλο οι κατασκευαστές θα είχαν συμπεριφερθεί με έναν ολίγον τι πιο ώριμο τρόπο, ιδίως από τη στιγμή που πρόκειται για προϊόντα για τα οποία ζητούν από τους πελάτες τους έναν πακτωλό χρημάτων. Το ζητούμενο πλέον είναι να βρουν άμεσα τις λύσεις έτσι ώστε να μην πάρει διαστάσεις το φαινόμενο. Είναι πραγματικά κρίμα κι άδικο και σίγουρα δεν είναι διόλου κολακευτικό για μια βιομηχανία δισεκατομμυρίων να υποφέρει από τέτοιες παιδικές ασθένειες την ώρα μάλιστα που η Τεχνολογία, την οποία μόλις τώρα ουσιαστικά «αγκαλιάζει», έχει απαλλαγεί σε μεγάλο βαθμό από αυτές χρόνια τώρα.