Facebook

To messaging ή chatting ήταν ανέκαθεν ένα από τα δυνατά χαρτιά του διαδικτύου. Από την εποχή των chat rooms, του mIRC και του ICQ μέχρι σήμερα που το Skype, τα μηνύματα του Facebook, τα DM του Twitter και βέβαια υπηρεσίες σαν το WhatsApp, το Viber και το Snapchat, προσφέρουν στους χρήστες άπειρες και –το κυριότερο- δωρεάν λύσεις. Δεδομένου λοιπόν του γεγονότος πως το messaging συνιστά ένα αντικείμενο που πάντα θα έχει κοινό, κατά καιρούς οι κολοσσοί του ίντερνετ «σφάζονται» στα πόδια του επιδιώκοντας να είναι εκείνοι που θα κυριαρχήσουν. Η τελευταία εταιρεία που κατείχε τα σκήπτρα της αγοράς ήταν η Microsoft η οποία όταν είδε την πτωτική πορεία του MSN, εξαγόρασε τον μεγάλο του ανταγωνιστή, το Skype, ενοποιώντας μάλιστα τις δύο πλατφόρμες.

Ωστόσο από τότε που το Skype φάνταζε όχι απλά η καλύτερη VoIP λύση αλλά το πληρέστερο πρόγραμμα άμεσης επικοινωνίας, έχουν περάσει χρόνια. Μέσα σε αυτό το διάστημα έχουν ξεπεταχτεί ουκ ολίγα προγράμματα που διεκδίκησαν και πήραν σημαντικό μερίδιο της πίτας του messaging, καθένα έχοντας και κάτι διαφορετικό να προσφέρει –γι’ αυτό άλλωστε και προσέλκυσαν κόσμο χτίζοντας έτσι βάσεις πελατών που αριθμούν αρκετά εκατομμύρια (δωρεάν στη συντριπτική πλειοψηφία τους) συνδρομητές. Αν υπάρχει μία εταιρεία πάντως που έχει δείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την αγορά του chatting και την περαιτέρω δραστηριοποίησή της σε αυτή, είναι το Facebook. Ο Mark Zuckerberg εξ’ άλλου πριν λίγους μήνες αποπειράθηκε να εξαγοράσει το Snapchat, την εφαρμογή που επιτρέπει στους χρήστες την αποστολή multimedia μηνυμάτων που καταστρέφονται αφού ο παραλήπτης τα διαβάσει, όμως τα $3 δισεκατομμύρια που προσέφερε σε μετρητά, δεν ήταν αρκετά.

Δεδομένου ότι μετά το WhatsApp, στην αγορά δεν έχει ξεμείνει κάτι εξίσου «καυτό» για να αγοράσει το Facebook, οι ιθύνοντες του τελευταίου αποφάσισαν να προχωρήσουν μόνοι τους. Πώς; Ανεξαρτητοποιώντας τη λειτουργία ανταλλαγής άμεσων μηνυμάτων από την εφαρμογή του δικτύου στις mobile πλατφόρμες! Ουσιαστικά το Facebook Messenger που υπάρχει ήδη σαν εφαρμογή καιρό τώρα, θα αποτελεί οσονούπω τον μοναδικό τρόπο με τον οποίο οι χρήστες του Facebook θα είναι σε θέση να ανταλλάζουν μηνύματα μεταξύ τους –η μετάβαση θα ολοκληρωθεί σταδιακά εντός των ημερών με το Facebook να ενημερώνει επί του παρόντος τα μέλη του.

Πρακτικά αυτό μπορεί να μοιάζει να δυσχεραίνει τη ζωή όλων των χρηστών του Facebook που επικοινωνούν μέσω της πλατφόρμας με φίλους και γνωστούς κατά τη διάρκεια της μέρας, όμως η εταιρεία δεν πήρε ελαφρά τη καρδία αυτή την απόφαση: έρευνες του Facebook κατέδειξαν ότι τα μέλη της υπηρεσίας που χρησιμοποιούσαν το Messenger απαντούσαν σε χρόνο μικρότερο κατά 20% στα μηνύματά τους σε σχέση με εκείνους που το έκαναν μέσω της εφαρμογής του social δικτύου. Αυτή βέβαια είναι η απλή ερμηνεία –που κατά σύμπτωση βολεύει και το ίδιο το Facebook. Με τη μετατροπή του Messenger σε «υποχρεωτική» εφαρμογή, το Facebook μπαίνει δυναμικά στην αγορά του chatting έχοντας ένα αποκλειστικό για αυτή app –και όχι μια πλατφόρμα που «τα κάνει όλα». Επιπλέον, θα διαθέτει όχι μία αλλά δύο εφαρμογές εγκατεστημένες στις συσκευές των μελών του, κάτι που θα του επιτρέψει την αποτελεσματικότερη καταγραφή δεδομένων και, το κυριότερο, δύο apps για την προβολή διαφημίσεων.

Το Facebook βλέπει το messaging σοβαρά και με τη βάση χρηστών που έχει δημιουργήσει, είναι σε θέση να μετατρέψει εαυτόν σε δυνατό παίκτη της κατηγορίας εν μία νυκτί. Αυτό το τελευταίο βέβαια βρίσκει παντού εφαρμογή, οπότε με οτιδήποτε και αν θελήσουν να καταπιαστούν στο Menlo Park, εφ’ όσον κατορθώσουν να το περάσουν μέσα από το Facebook πρώτα, μπορούν να βρουν εύκολα τεράστιο κοινό. Το θέμα είναι ότι το messaging αυτή τη στιγμή μοιάζει να αναζητά κατακτητή και ο Mark Zuckerberg έχει προσφερθεί να καλύψει τη ζήτηση.