ΡΕΠΟΡΤΑΖ

ON CAMERA: Το σουβλάκι έχει πλέον γεύση πληθωρισμού

Σε συνεργασία με το Sphera Network

Το σουβλάκι είναι ένας ένα μικρός γαστριμαργικός θησαυρός του street food στην Ελλάδα και ιστορικά υπήρξε μάλλον το πλέον αγαπημένο φαγητό των κατοίκων της μεσογειακής μας χώρας σε όλες τις εκδοχές του, αλλά και των τουριστών που την επισκέπτονται κάθε χρόνο για τις διακοπές τους.

Με ή χωρίς πατάτες, με τζατζίκι ή χωρίς, απ’ όλα ή μόνο ντομάτα, με κρέας χοιρινού ή αρνιού όπως ήταν παλιότερα, κεμπάπ ή γύρος, το σουβλάκι είναι συνυφασμένο με το take away, το delivery, αλλά και το dine in στην Ελλάδα και σίγουρα ήταν και παραμένει το πιο διάσημο γρήγορο φαγητό εγχώρια, ένα πλήρες γεύμα που μπορούσαν να αντέξουν οικονομικά να καταναλώνουν όλες οι τάξεις στην κοινωνία.

Αυτό μέχρι τώρα.

Γιατί η ενεργειακή κρίση φαίνεται να βγάζει το σουβλάκι από τη σφαίρα της οικονομικής κατανάλωσης και να αλλάζει τις διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων με καταλυτικό τρόπο. Τι έχει συμβεί και και η τιμή του αυξάνεται συνέχεια προς τα πάνω, αναγκάζοντας τους ανθρώπους να ελαττώσουν την κατανάλωσή του και τους επιχειρηματίες να ανεβάζουν την τιμή του μη δυνάμενοι πλέον να απορροφήσουν τις συνεχόμενες αυξήσεις που οδηγεί σε συρρίκνωση του τζίρου τους;

Πώς επηρεάζει αυτό τις παραγγελίες των ανθρώπων που το αγαπούν τόσο και το έχουν ενταγμένο στο καθημερινό τους διαιτολόγιο; Πώς διαχειρίζονται οι επιχειρηματίες τις συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες και αυξήσεις στις πρώτες ύλες που χρειάζονται για να παράξουν το αγαπημένο έδεσμα; 

SPHERA NETWORK

Οι συνεντεύξεις με τη δημοσιογράφο γεύσης, Θάλεια Τσιχλάκη, με τον ιδιοκτήτη του ιστορικού μαγαζιού “Best Taste” στα Πετράλωνα που έχει ένα από τα πιο γευστικά σουβλάκια στην πόλη, Φώτη Κουρεμένο, και με τον ιδιοκτήτη του grill house “Το Πικάντικο” στη Χαλκίδα, Πάρη Σαλεμή, ρίχνουν φως σε ένα θέμα που επηρέασε άμεσα τις διατροφικές συνήθειες όλων στην πρωτεύουσα, αλλά και τις επαρχιακές πόλεις, οι οποίες παραδοσιακά είχαν χαμηλότερες τιμές από τα αστικά κέντρα. Τι συμβαίνει τελικά με το σουβλάκι και έχει πλέον γεύση πληθωρισμού;  

Άλλη μια συμπαραγωγή της Popaganda και του Sphera Network, του δικτύου ανεξάρτητων μέσων σε όλη την Ευρώπη, το οποίο διερευνά τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης σε θέματα δημοκρατίας, ισονομίας και καθημερινότητας στους λαούς της Γηραιάς Ηπείρου.

Δείτε το και κάντε binge και τα υπόλοιπα video στο YouTube της Popaganda και στο Instagram

Γιάννης Τσιούλης

Share
Published by
Γιάννης Τσιούλης