O Πέδρο Αλμοδόβαρ σβήνει 71 κεράκια, σήμερα. Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ ανάβει φλόγες στα μέσα μας, από το 1974 τότε που σκηνοθέτησε την πρώτη (πολύ) μικρού μήκους ταινία του -μόλις 4 λεπτά- το “Film político”. Αν και είμαι σίγουρη ότι και πριν ο Πέδρο ζέσταινε καρδιές, δεν υπάρχει άλλος τρόπος για να είναι.

Γιατί #ΤαΓκομενικά ασχολούνται με τον Πέδρο; Γιατί είναι ο σκηνοθέτης που ανέδειξε όλες τις θηλυκότητες με τόλμη, τρέλα, ειλικρίνεια, χιούμορ, συναίσθημα. Το σινεμά του Πέδρο είναι βαθιά πολιτικό γιατί εστιάζει στο δικαίωμα του ανθρώπου να χωρέσει σε όποιο δέρμα επιθυμεί, να ζήσει όπως αυτός επιλέγει.

Η θηλυκότητα και η αρρενωπότητα στον Αλμοδόβαρ έχουν χίλιες μορφές, ο ορισμός τους δεν «στενεύει» σε βιολογικές προδιαγραφές.

Τα φύλα ρέουν, η σεξουαλικότητα κυλά, οι άνθρωποι είναι υγρά που κανείς δεν μπορεί να σταματήσει την εξάπλωσή τους, είναι αυτοί που είναι γιατί αυτό θέλουν να είναι.

Από την αρχή της πορείας του στον κινηματογράφο, στα τέλη της δεκαετίας του ’70, θόλωσε τα όρια των υπαρχουσών ορισμών για τα φύλα και τη σεξουαλικότητα. Δεν τον αφορούσαν. Αγαπούσε και αγαπά τα ανθρώπινα πάθη, τη σάρκα, τη βιαιότητα του πόθου, την τρέλα, την παρόρμηση, την κωμωδία, το μελόδραμα.

Ο Αλμοδόβαρ αναδεικνύει τους ανθρώπους που ντύνονται το σώμα τους, που αναγνωρίζουν τη δόξα του, που το χτίζουν μαζί με την προσωπικότητά τους. Ξέρει ότι αυτοί αξίζουν σεβασμό, γιατί δεν δέχτηκαν ό,τι τους πρόσταξαν τα κοινωνικά πρέπει αλλά έκαναν τις επιλογές τους αφουγκραζόμενοι την ύπαρξή τους.  «Mη μιλάς έτσι για την Λόλα. Αυτή η γυναίκα είναι ο πατέρας σου», στο υπέροχο «Όλα για τη μητέρα μου».

Για όλες τις υπέροχες, παράφορες, έντονες, δυναμικές, απελπισμένες, αυθεντικές, εκρηκτικές θηλυκότητες που μας χάρισες όλα αυτά τα χρόνια Πέδρο, σε ευχαριστούμε και σε αγαπάμε. Είσαι η πιο σπουδαία απ’ όλες.

Λίνα Ρόκου

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κέρκυρα. Το 1998 ήρθε στην Αθήνα για να σπουδάσει στο τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού. Από το 2001 εργάζεται ως δημοσιογράφος.

Share
Published by
Λίνα Ρόκου