Categories: ΟΛΑ POPA

ΟΛΑ POPA #51: Ζ(ουν) ακόμα ανάμεσα μας οι Μπωντλαίρ, Παπαγιώργης, Kraftwerk και λοιπά καλλιτεχνικά στοιχεία

Αναστασία Βαϊτσοπούλου

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πήρε τα πρώτα μέτρα για την εφαρμογή της πρότασης «Δωρεάν κάρτα Interrail σε κάθε Ευρωπαίο που συμπληρώνει το 18ο έτος».  Βρείτε περισσότερα εδώ.

Δεν είναι λίγες οι φορές που ο καταπιεζόμενος δεν αναγνωρίζει την καταπίεση που υφίσταται, ούτε προσδιορίζει τον καταπιεστή του ως τέτοιο. Είναι στενάχωρο να βλέπεις νεαρές γυναίκες να απαξιώνουν την ανάγκη για φεμινισμό και να αναπαράγουν την σεξιστική ατζέντα. #TimeIsUp 


Σταύρος Διοσκουρίδης

Η παράσταση Ζ στην Εναλλακτική σκηνή της Λυρικής Σκηνής. Παρά το γεγονός ότι στην αρχή έρχεται ένα μούδιασμα καθώς ακούς  μια όπερα στα ελληνικά, στη συνέχεια δένει τόσο εξαιρετικά το λιμπρέτο με τη μουσική και τους ερμηνευτές που δίνει νέα πνοή στην ιστορία της δολοφονίας του Γρηγόρη Λαμπράκη. 

To γεγονός ότι είναι πιο κοντά το Πάσχα σημαίνει ότι είναι πιο μακριά το καλοκαίρι. 


Βασίλης Κ. Κουρουμιχάκης

Η εξάρθρωση του ελληνικού παρακλαδιού της νεοναζιστικής οργάνωσης «Combat 18». Το «ευαγές» αυτό ίδρυμα κατηγορείται για πάνω από 16 επιθέσεις και εμπρησμούς σε σπίτια, γραφεία, χώρους εκδηλώσεων και καταλήψεις. Φαίνεται πως η τρομοκρατία δεν προέρχεται μόνο από την αριστερά. 

Κάποιοι θεώρησαν δημοσιογραφική επιτυχία να βγάλουν στα μανταλάκια «διαγνώσεις» και «γνωματεύσεις» του νέου αναπληρωτή διοικητή του Ευαγγελισμού. Οι άνθρωποι με κατάθλιψη παραμένουν λειτουργικοί και σε συνδυασμό με το γεγονός ότι 1 στους 4 κάποια στιγμή θα παρουσιάσει κάποιας μορφής ψυχικής διαταραχής είναι καιρός να σταματήσει αυτό το στίγμα και ο κοινωνικός αποκλεισμός. 


Θεοδόσης Μίχος

Μέσα από την εμπειρία της ζωής του οδηγήθηκε στο να κοιτάζει τον κόσμο μέσα από την ίδια του την ψυχή και τις δικές του αδυναμίες και εμμονές. Είτε λοιπόν μιλάει για τη φιλοσοφία, είτε για τη λογοτεχνία είτε για τα πάθη είτε για συγκεκριμένα πρόσωπα, μιλάει πάντα για ανθρώπους, ταυτίζεται μαζί τους και τους αγαπάει ως ισοδύναμους αλλά και ως ισο-αδύναμους. Αυτό νομίζω είναι που τον κάνει τόσο προσηνή στον αναγνώστη -γιατί όσο σκληρά και να μιλάει για τον Κόσμο, είναι πάντα μαζί του, πάντα στο πλευρό του. Η σκηνοθέτης Ελένη Αλεξανδράκη, δημιουργός του ντοκιμαντέρ «Κωστής Παπαγιώργης, ο πιο γλυκός μισάνθρωπος» μίλησε στην Popaganda.

Πάει και η έντυπη έκδοση της ΝΜΕ – περίπου 15 χρόνια μετά την τελευταία φορά που ήταν κάπως relevant. 
#RIP_NME


Ντενίσα Μπαϊρακτάρη

Οι βαλίτσες, τα αεροδρόμια, οι αγχωμένοι φίλοι, οι νέες χώρες, οι νέες γεύσεις, το περπάτημα που ρίχνεις…να τραγουδάς Τερζή στην μέση της Βαρσοβίας αξία ανεκτίμητη!

 Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ αποφάσισε να επιτρέψει το εμπόριο ελεφαντόδοντου που προέρχεται από σαφάρι, υπό συγκεκριμένους όρους. Ας του πει κάποιος ότι δεν μας νοιάζουν οι όροι, μας νοιάζουν οι ελέφαντες και θέλουμε να αρμενίζουν ελεύθεροι στην Αφρική, γιατί τους ανήκει. Όσοι επιμένουν να κυνηγάνε ακόμα αυτά τα υπέροχα πλάσματα να φάνε σ…α!!!


Λουίζα Σολομών-Πάντα

H sold out συναυλία των Γερμανών πρωτοπόρων της ηλεκτρονικής μουσικής Kraftwerk, στο κατάμεστο Tae Kwon Do, ανακηρύσσεται δικαίως ως το απόλυτο event της εβδομάδας, επιβεβαιώνοντας πως όσο καλά μπόρεσαν κάποτε να “προβλέψουν” το μέλλον χάρη στα υψηλής τεχνολογίας υπερθεάματά τους, άλλο τόσο καταφέρνουν να παραμένουν επίκαιροι μέσα σε αυτό ακόμη και 50 σχεδόν χρόνια μετά την ίδρυσή τους. Εκείνο το βράδυ ωστόσο, σε παράλληλο χρόνο εκτυλισσόταν η συναυλία του Ταφ Λάθος στο PassPort στον Κεραμεικό, όπου και ήμουν παρούσα. Ωραίο πράγμα να βλέπεις πιτσιρίκια να χώνουν ρίμες παθιασμένα και να κοιτούν κατάματα τον αγαπημένο τους καλλιτέχνη. Ωραίο πράγμα όταν το ελληνικό hip hop εκπροσωπείται σωστά με ουσία και συναίσθημα, και όχι μονάχα ως ένα μέσο για να εξαπολύσεις μύδρους προς άλλους MCs… Ωραίο πράγμα όταν η μουσική συνδυάζεται με άλλες τέχνες, για να παρουσιάσει ένα ιδιαίτερο οπτικοακουστικό show για τα ελληνικά δεδομένα της hip hop σκηνής.

Σε άλλα νέα, στη Φλόριντα εγκρίθηκε το δικαίωμα να οπλοφορούν ορισμένοι καθηγητές στα σχολεία, έπειτα από το μακελειό σε λύκειο στην πόλη Πάρκλαντ. Γιατί έναντι αυτού να μην πάρουν τα όπλα από εκείνους που τα έχουν ήδη στα χέρια τους; Γιατί στις διατάξεις του νομοθετήματος να μην συμπεριλαμβάνεται απλά η απαγόρευση της πώλησης αντίστοιχων τουφεκιών εφόδου; Τα ερωτήματα παραμένουν ρητορικά…


Λίνα Ρόκου

Ο βρώμικος κόσμος του Μπωντλαίρ ανθίζει μέσα από πόνο της απώλειας και τις ηδονές του σώματος σε ένα ισόγειο διαμέρισμα της Ασκληπιού. Σε μια παράσταση -με το όνομα “Spleen”- που επανέρχεται στις βασικές αρχές αισθητικής αλλά και περιεχόμενου της ομάδας Nova Melancholia οι περφόρμερς χτίζουν με το σώμα τους και τον λόγο τους έναν κόσμο οδύνης και σκληρότητας. Μια γυναίκα δένεται με σχοινιά και αιωρείται, ένα αγόρι σταυρώνεται, ένα ζευγάρι γυναικών κάνει έρωτα ενώ οι υπόλοιποι συντελεστές μας ευλογούν. Χορεύουμε στους ρυθμούς του Patistas, χορεύουμε μέσα στον τάφο μας. Και μέσα στο γκροτέσκο της ύπαρξης μας δεν ξέρω αλήθεια πώς τα καταφέρνει ο σκηνοθέτης Βασίλης Νούλας και η ομάδα του να βγάλουν στην άκρη της ακτής τους, εκεί που τελειώνει το παρκέ του μικρού διαμερίσματος, τον αφρό της τρυφερότητας μας.

φωτ. Στέφανος Χανδέλης.

 Η Κατερίνα Καινούργιου. Ό,τι αναπαράγει στην τηλεόραση μέσω των εκπομπών της μας μεταφέρει στα εντελώς hardcore συντηρητικά πρότυπα άλλων δεκαετιών, σε βαθμό που νομίζεις ότι ζεις σε χωριό της δεκαετίας του ’50 όπου οι πάντες κρίνουν τους πάντες αλλά οι ίδιοι φροντίζουν να έχουν την τρέσα καθαρή.


Ζωή Παρασίδη

 Τι σημαίνει να είσαι εργαζόμενη γυναίκα στο σινεμά στην Ελλάδα σήμερα; Υπάρχει σεξισμός, είναι ανδροκρατούμενος ο χώρος του ελληνικού κινηματογράφου; Τι προβλήματα αντιμετωπίζουν, τι ιστορίες θέλουν να γράφουν και να γράφονται για εκείνες; Πώς ονειρεύονται τις γυναίκες ηρωίδες στη μεγάλη οθόνη; 36 γυναίκες απαντούν στην κάμερα του Flix.gr σε ένα βίντεο που αξίζει να δείτε. 


Ελένη Τζαννάτου

Βιβλία που όλοι πρέπει να διαβάσουν: Ο Φύλακας στη Σίκαλη (The Catcher in the Rye, 1951) του J.D. Salinger. Γιατί αν δεν υπήρχε ο Holden Caulfield, πιθανότατα να μην είχαμε γνωρίσει τον Dean Moriarty του Jack Kerouak να σουλατσάρει On The Road, τον James Dean να γίνεται Επαναστάτης Χωρίς Αιτία στο κινηματογραφικό πανί αλλά, για να μην πηγαίνουμε μακριά, ούτε τον Οργισμένο Βαλκάνιο να οργώνει την άσφαλτο με τη μηχανή του ή τις νύχτες σύγχυσης και γέλιου του Σπόρου στο Μια Στεκιά στο Μάτι του Μοντεζούμα, δια χειρός Νίκου Νικολαΐδη. A, και δεν θα υπήρχε κι αυτό.


Τζούλια Τσιακίρη

Ζώα.

Άνθρωποι.


Γιώργος Τσίγκος

 Η σύλληψη μελών της νεοναζιστικής τρομοκρατικής ομάδας Combat 18. Μία άκρως επικίνδυνη οργάνωση με παρουσία σε πολλές χώρες του κόσμου που επιτίθεται σε πρόσφυγες, μετανάστες και πολιτικούς αντιπάλους. Στην Ελλάδα είναι ξεκάθαρο πως έχει σχέσεις με τη νεοναζιστική Χρυσή Αυγή και έχει αναλάβει την ευθύνη για σειρά επιθέσεων σε αυτοδιαχειριζόμενα στέκια αλλά και για τη βεβήλωση του μνημείου για τον Παύλο Φύσσα, ενώ είχε δημοσιεύσει στην ιστοσελίδα της και σχετικά βίντεο. Επίσης, μέσω της εξάρθρωσης αυτής της οργάνωσης καταρρέει και το άκρως επικίνδυνο αφήγημα του Κυριάκου Μητσοτάκη ο οποίος έχει αναφέρει στο παρελθόν ότι η τρομοκρατία στην Ελλάδα προέρχεται μόνο από την Αριστέρα, ξεπλένοντας ουσιαστικά το ναζισμό.

Οι επιθέσεις σε οδηγούς Uber από οδηγούς ταξί. Είναι κατανοήτο και δεκτό το συναίσθημα που νιώθει ένας επαγγελματίας ο οποίος ασκεί ένα επάγγελμα και θεωρεί πως απειλείται η εργασία του. Όμως, σε κάθε περίπτωση δεν έχει το δικαίωμα να βιαιοπραγεί ενάντια σε ανθρώπους οι οποίοι προσπαθούν να εργαστούν ενώ ο κλάδος των οδηγών ταξί, καλό θα ήταν να μην έβλεπε την είσοδο του Uber στην ελληνική αγορά ως «απειλή» αλλά ως ευκαιρία για να μπορέσει να ξεφύγει από τις αγκυλώσεις και τα σύνδρομα του παρελθόντος. Υπάρχουν περιπτώσεις στις οποίες ο υγιής ανταγωνισμός μπορεί συμβάλει στη βελτίωση των συνθηκών για όλες τις πλευρές.

POPAGANDA

Share
Published by
POPAGANDA
Tags: Popaganda