Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaNEWS
17.11.2024

Στο 8,9% εκτινάχθηκε ο πληθωρισμός τον Μάρτιο

Στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 27 ετών διαμορφώθηκε τον Μάρτιο.
Στο 8,9% εκτινάχθηκε ο πληθωρισμός τον Μάρτιο

Οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις παρατηρήθηκαν τον περασμένο μήνα στον τομέα της ενέργειας. Άλμα 79,3% σε σχέση με τον Μάρτιο του 2021 έκανε το κόστος του ηλεκτρισμού και 68,3% του φυσικού αερίου. Πιο ακριβό κατά 58,5% ήταν και το πετρέλαιο θέρμανσης.

Παράλληλα, όσον αφορά τη διατροφή καταγράφηκαν αυξήσεις σχεδόν 20% στα έλαια, 13,6% στα λαχανικά, 8,4% στα γαλακτοκομικά και αυγά, 7,8% στα νωπά φρούτα, 7,6% στο ψωμί και τα δημητριακά, 6,4% στο κρέας και 5,4% στον καφέ, μεταξύ άλλων. 

Τα στοιχεία έρχονται μια ημέρα μετά την παρουσίαση της έκθεσης της Τραπέζης της Ελλάδος που αναθεώρησε προς τα πάνω τις εκτιμήσεις της για τον πληθωρισμό Στο ήπιο σενάριο εκτιμά ότι ο δείκτης θα κινηθεί στο 5,1% για τη φετινή χρονιά ενώ στο δυσμενές προβλέπει εκτίναξη στο 7%.

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ ο πληθωρισμός που έφτασε στο 8,9% προέκυψε από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

  • 8,1% στην ομάδα «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, νωπά φρούτα, λαχανικά (γενικά), ζάχαρη- σοκολάτες- γλυκά- παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων.
  • 0,4% στην ομάδα «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα κρασιά.
  • 6,5% στην ομάδα «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  • 29,9% στην ομάδα «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, είδη επισκευής και συντήρησης κατοικίας, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.
  • 3,7% στην ομάδα «Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, υαλικά- επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
  • 15,4% στην ομάδα «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, μοτοποδήλατα- μοτοσικλέτες, ελαστικά, καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με πλοίο.
  • 0,1% στην ομάδα «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: μικρά είδη αναψυχής- άνθη, κατοικίδια ζώα, κινηματογράφους- θέατρα. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: οπτικοακουστικό εξοπλισμό- υπολογιστές- επισκευές, διαρκή αγαθά αναψυχής.
  • 0,9% στην ομάδα «Εκπαίδευση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  • 2,8% στην ομάδα «Ξενοδοχεία- καφέ- εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία, ξενοδοχεία- μοτέλ- πανδοχεία.
  • 0,1% στην ομάδα «’Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα ασφάλιστρα οχημάτων.
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.