Ψήφισμα στήριξης στο μαθητή που κινδυνεύει με «στοχευμένο αποκλεισμό από τις Πανελλαδικές»
«Να μη χάσει ο μαθητής το δικαίωμα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις» ζητούν οι Ανάδοχοι Εκπαιδευτικοί, καλώντας σε ψήφισμα συμπαράστασης για τον μαθητή που κινδυνεύει με αποκλεισμό από τις εξετάσεις με καταγγελίες για στοχευμένη και καταχρηστική συμπεριφορά καθηγητή του.
«Ένα ασυνόδευτο ανήλικο προσφυγόπουλο, ο μαθητής της Γ Λυκείου του Ημερήσιου ΕΠΑΛ Βασιλικών Θεσσαλονίκη, που διαμένει σε Δομή Φιλοξενίας, έχασε απρόσμενα το δικαίωμα συμμετοχής στις Πανελλήνιες εξετάσεις του Ιουνίου 2021. Το σχολείο αυτό στήριξε ιδιαίτερα το μαθητή του αλλά και όλα τα ασυνόδευτα παιδιά, με αποτέλεσμα φέτος να αποφοιτήσουν τρεις μαθητές. Θλιβερή εξαίρεση αποτέλεσε ένας και μόνο καθηγητής με τη χαμηλή βαθμολογία σε δύο εργαστηριακά μαθήματα, κατά μισή μόνο μονάδα κάτω από την απαιτούμενη βάση (7,5 αντί 8). Έτσι ένας πολύ καλός μαθητής αποκλείστηκε από τις Πανελλαδικές Εξετάσεις» τονίζει στο κάλεσμα η ομάδα εκπαιδευτικών.
Οι Ανάδοχοι Εκπαιδευτικοί ζητούν την υπογραφή της συμπαράστασης του κόσμου ώστε «να μην στερήσουν αυτήν την ευκαιρία σε ένα παιδί που αγωνίζεται να σταθεί όρθιο και να βαδίσει στο δρόμο της γνώσης και της ελευθερίας». «Ζητάμε να διορθωθεί το λάθος στη βαθμολογία και να δοθεί στο παιδί η ευκαιρία να πάρει μέρος στις Επαναληπτικές Εξετάσεις του Σεπτεμβρίου» καταλήγουν.
Το κάλεσμα:
Φίλες και φίλοι,
Συνάδελφοι εκπαιδευτικοί,
Αγαπητοί γονείς, Ένα ασυνόδευτο ανήλικο προσφυγόπουλο, ο μαθητής της Γ Λυκείου του Ημερήσιου ΕΠΑΛ Βασιλικών Θεσσαλονίκη, που διαμένει σε Δομή Φιλοξενίας, έχασε απρόσμενα το δικαίωμα συμμετοχής στις Πανελλήνιες εξετάσεις του Ιουνίου 2021.
Το σχολείο αυτό στήριξε ιδιαίτερα το μαθητή του αλλά και όλα τα ασυνόδευτα παιδιά, με αποτέλεσμα φέτος να αποφοιτήσουν τρεις μαθητές. Θλιβερή εξαίρεση αποτέλεσε ένας και μόνο καθηγητής με τη χαμηλή βαθμολογία σε δύο εργαστηριακά μαθήματα, κατά μισή μόνο μονάδα κάτω από την απαιτούμενη βάση (7,5 αντί 8). Έτσι ένας πολύ καλός μαθητής αποκλείστηκε από τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Οι Ανάδοχοι Εκπαιδευτικοί, εθελοντές δάσκαλοι που στηρίζουμε παιδαγωγικά, μορφωτικά και ψυχολογικά τα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα στον δύσκολο δρόμο της ένταξης τους στην κοινωνία μας, μέσω του μορφωτικού αγαθού που λέγεται Εκπαίδευση, θεωρούμε πως η συγκεκριμένη ενέργεια, είναι από παιδαγωγική και ανθρωπιστική άποψη απαράδεκτη και καταδικαστέα καθώς στερεί από ένα ασυνόδευτο και αδικημένο από τις συνθήκες παιδί να συμμετέχει με ίσους όρους στη διαδικασία των εξετάσεων.
Γνωρίζουμε από κοντά την βασανιστική διαδρομή, τον αγώνα αυτών των παιδιών να πραγματοποιήσουν το όνειρο μιας καλύτερης ζωής, τη μάχη που δίνουν καθημερινά να ευρύνουν τους ορίζοντες τους μέσω της μόρφωσης ώστε να μην τους αρπάξουν τα πλοκάμια των διαφόρων εκμεταλλευτών, δυσκολίες που επιτάθηκαν από τις συνθήκες της πανδημίας, καθώς ανήκουν στις πιο ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού.
Ζητούμε την υπογραφή της συμπαράστασής σας ώστε η κοινωνία μας, ο πολιτισμός μας και το εκπαιδευτικό μας σύστημα να μην στερήσουν αυτήν την ευκαιρία σε ένα παιδί που αγωνίζεται να σταθεί όρθιο και να βαδίσει στο δρόμο της γνώσης και της ελευθερίας.
Ζητάμε να διορθωθεί το λάθος στη βαθμολογία και να δοθεί στο παιδί η ευκαιρία να πάρει μέρος στις Επαναληπτικές Εξετάσεις του Σεπτεμβρίου.
Ψηφίστε εδώ.
«Στοχεύμενη ενέργεια ο αποκλεισμός του μαθητή»
Υπενθυμίζεται πως η πρωτόγνωρη καταγγελία ήρθε από την ομάδα «Ανάδοχοι Εκπαιδευτικοί», ενώ ο αποκλεισμός του μαθητή, που έφτασε στην Ελλάδα ως ασυνόδευτος ανήλικος και ολοκλήρωσε φέτος τις δευτεροβάθμιες σπουδές του, φέρεται να οφείλεται σε μια αυθαίρετη βαθμολόγηση που έγινε εις βάρος του από έναν διδάσκοντα στο ΕΠΑΛ. Ο μαθητής ζήτησε πάραυτα από τις αρχές να του αποδοθεί η βαθμολογία που δικαιούται, ώστε να μην αποκλειστεί από τη συμμετοχή του στις εξετάσεις και θα απευθυνθεί προς κάθε αρμόδια αρχή προς απόδοση της δικαιοσύνης. «Να μπορέσω να συνεχίσω τη διαδρομή μου, μη με ξαναγυρίσετε στην αρχή της.» γράφει σε επιστολή του προς τον καθηγητή.
«Το θέμα είναι να μείνουμε στην ουσία. Όταν ένας μαθητής έχει Μέσο Όρο πάνω από 17 -και υπάρχει διάταξη που αναφέρει πως αν σε ένα μάθημα η βαθμολογία του είναι κάτω από 8 δε δικαιούται να πάρει απολυτήριο- και βάζεις μόνο στον συγκεκριμένο 7,5 , τότε αυτό τι είναι; Φαίνεται στοχευμένο» δήλωσε στο TPP ένας εκ των εκπαιδευτικών που υπογράφουν την καταγγελία.
«Ήρθα εδώ από πολύ μακριά για να προσπαθήσω να έχω ένα καλύτερο μέλλον»
Ο μαθητής απέστειλε γράμμα στον συγκεκριμένο καθηγητή, εξηγώντας του τις δυσκολίες που πέρασε για να καταφέρει να ολοκληρώσει το σχολείο, ελπίζοντας σε κατανόηση. Χαρακτηριστικά ανέφερε πως κατέβαλε προσπάθειες σε πολύ δύσκολες συνθήκες στη χώρα, θέλοντας μόνο να τελειώσει το σχολείο και να μπει στο πανεπιστήμιο για να κάνει περήφανους τους γονείς του και να έχει μια καλύτερη εργασία. Δηλώνει μάλιστα με αποφασιστικότητα πως θα συνεχίσει να προσπαθεί και ολόκληρη η επιστολή του είναι γεμάτη με πάθος για ένα καλύτερο μέλλον.
Καλησπέρα σας κ. Π
Είμαι ο μαθητής της Γ’ τάξης S. Α.
Έμαθα πως μου βάλατε 7 στο μάθημά σας και με αυτό το βαθμό δεν μπορώ να πάρω το πτυχίο μου.
Κύριε Π, ήρθα εδώ από πολύ μακριά για να προσπαθήσω να έχω ένα καλύτερο μέλλον.
Για αυτόν τον λόγο, προσπάθησα πολύ, σε πολύ δύσκολες συνθήκες. Έμαθα την ελληνική γλώσσα, ολοκλήρωσα 3 χρόνια στο σχολείο και όλα αυτά έγιναν πραγματικά με πολύ κόπο. Το μόνο που ήθελα ήταν να τελειώσω το σχολείο και να μπω στο πανεπιστήμιο για να κάνω περήφανους τους γονείς μου και για να έχω μια καλύτερη εργασία από τα χωράφια.
Γι’ αυτά τα πράγματα προσπαθώ ακόμη και θα συνεχίσω να προσπαθώ. Έφτασα ένα βήμα από το τέλος. Σας παρακαλώ λοιπόν να δείξετε λίγη επιείκεια και κατανόηση της κατάστασης μου και να μου βάλετε έναν βαθμό παραπάνω ώστε να μπορέσω να συνεχίσω τη διαδρομή μου, μη με ξαναγυρίσετε στην αρχή της.
Ελπίζω σε κατανόηση
Σας ευχαριστώ