Η πολιτιστική πλατφόρμα ΔΥΟ ΧΩΡΙΑ εγκαινιάζει δύο εκθέσεις στη Χώρα της Μυκόνου
Από την Παρασκευή 24 Ιουλίου, στην πολιτιστική πλατφόρμα ΔΥΟ ΧΩΡΙΑ εγκαινιάζονται δύο νέες ατομικές εκθέσεις: I do not know you but I love you, της Σέρβας ζωγράφου, Maja Djorjevic και Lycra Proper, της Ελληνίδας γλύπτριας Ραλλού Παναγιώτου. Η πλατφόρμα παρουσιάζει επίσης τη νέα εγκατάσταση της ομαδικής έκθεσης Δυο Χωριά από τη Μύκονο.
Κατά τη διάρκεια των εγκαινίων, οι περφόρμερ και θεωρητικοί Πέτρος Τουλούδης, Jennifer Teets και Valentinas Klimasauskas, που την ίδια περίοδο συμμετέχουν στο residency του Tinos Quarry Platform στην Τήνο, θα απαγγείλουν αποσπάσματα από το κείμενο “Art as Experience” (1934) του Αμερικάνου John Dewey. Επίσης, θα διαβάσουν κείμενα του Valentinas Klimasauskas χρησιμοποιώντας ως έμπνευση την παραδοσιακή μουσική πολυφωνική μέθοδο της Λιθουανίας για να ενώσουν έτσι διαφορετικές μορφές έκφρασης. Οι αναγνώσεις θα λάβουν χώρα στην ταράτσα των ΔΥΟ ΧΩΡΙΩΝ, στα πλαίσια της συνεργασίας μεταξύ του Tinos Quarry Platform και των ΔΥΟ ΧΩΡΙΩΝ.
Η Maja Djordjevic (γ. 1990) ανήκει στην πρώτη γενιά παιδιών που μεγάλωσαν σχεδιάζοντας γραφήματα doodles σε υπολογιστή. Ένα doodle είναι ένα απλό σχέδιο που απεικονίζει είτε κάποια συγκεκριμένη παραστατική έννοια, είτε αφηρημένα σχήματα. Τυπικά παραδείγματα doodle αποτελούν τα σκαριφήματα που βρίσκουμε στο περιθώριο των σχολικών τετραδίων. Δημοφιλή είδη doodles αποτελούν φιγούρες από χαρακτήρες κόμιξ, φανταστικά όντα, τοπία, γεωμετρικά σχήματα και μουντζούρες. Τη δεκαετία του ‘90 εμφανίστηκαν τα πρώτα ψηφιακά doodles σχεδιασμένα από κάποιο λογισμικό πρόγραμμα σε υπολογιστή. Χάρη στις δυνατότητες που προσφέρουν αυτά τα προγράμματα, τα ψηφιακά doodles χαρακτηρίζονται από τα ζωντανά, σχεδόν πλαστικά τους χρώματα (όπως το έντονο ροζ και το τιρκουάζ) τα οποία δίνουν περισσότερο συναίσθημα στα σχέδια που απεικονίζουν.
Αυτό που επιτυγχάνει στη ζωγραφική της η Djordjevic είναι να μεταφέρει αυτήν την πλαστικότητα των χρωμάτων καθώς και όλο το συναίσθημα που τα χαρακτηρίζει, σε ζωγραφικά έργα φτιαγμένα με την τεχνική και τη μαεστρία των μεγάλων κλασσικών ζωγράφων. Δημιουργεί έργα από λάδι σε καμβά τα οποία όμως, είναι πανομοιότυπα στην αισθητική, και στην απόδοση των συναισθημάτων με τα ψηφιακά doodles που φτιάχνει ως προσχέδια των έργων της.
H έκθεση I do not know you but I love you αποτελείται από δύο μέρη. Στον χώρο των ΔΥΟ ΧΩΡΙΩΝ παρουσιάζονται ζωγραφικά έργα που αποτελούν το ημερολόγια της καλλιτέχνιδας από τη στιγμή που της έγινε η πρόταση να συμμετάσχει στο πρόγραμμα φιλοξενίας των ΔΥΟ ΧΩΡΙΩΝ μέχρι τη στιγμή που έφθασε στη Μύκονο. Τα έργα αυτά είναι αντικατοπτρισμός της φαντασίας της και των συναισθημάτων που την κυρίευαν για την πρόταση που της είχε γίνει. Η Djordjevic τα σχεδίασε χωρίς να δει και να ερευνήσει καμία εικόνα της Μυκόνου. Στο διαδίκτυο παρουσιάζονται doodleς της Djordjevic που είναι αποτέλεσμα της επιτόπιας έρευνας που έκανε μετά την παραμονή της για 1 μήνα στη Μύκονο. Τα doodles αυτά παρουσιάζονται κάτω από τον τίτλο Now I know you and I really love you, στα κοινωνικά δίκτυα όλων των φορέων (καταστήματα, οργανισμοί, μπαρ) που ενέπνευσαν την καλλιτέχνη κατά την παραμονή της στο νησί, καθώς και στην ιστοσελίδα των ΔΥΟ ΧΩΡΙΩΝ.
Η Ραλλού Παναγιώτου δημιουργεί έργα όπου θραύσματα αρχιτεκτονικών τοπίων, ανατομίες συγκεκριμένων προϊόντων και ίχνη από δραστηριότητες που υποδεικνύουν κατάσταση διακοπών και ρέμβης, μεταπλάθονται σε σύνθετες τοπολογίες. Το έργο της προκύπτει ως μια σύγκλιση στοιχείων του ατομικού, της εργασίας της μνήμης, των έκκεντρων συνθηκών της περιφέρειας – με τη μορφή ιδιαίτερης υλικότητας, αρχιτεκτονικών συνθηκών, χρηστικών προϊόντων ως μεταλλαγμένες εκδοχές δυτικού στυλ – με την ενοποιητική έννοια του junkspace, αυτού που απομένει όταν παρέλθει η διαδικασία του εκσυγχρονισμού.
Τα έργα της Ραλλούς Παναγιώτου εστιάζουν στην αμφίδρομα διαβρωτική σχέση του φυσικού με προϊόντα και υλικά όπως eyeliner, lycra, πλαστικά καλαμάκια, ειδωμένων ως στοιχειώδεις μηχανισμοί νεωτερικότητας, παρουσίασης του εαυτού, ως στοιχειώδεις πολιτισμικές προεκτάσεις του σώματος σε συνεχώς μεταβαλλόμενα κοινωνικά περιβάλλοντα πολυτέλειας.
Στην ατομική έκθεση της με τίτλο Lycra Proper στα Δύο Χωριά, η Ραλλού Παναγιώτου εστιάζει στη «γραφειοκρατεία του ελεύθερου χρόνου», στο πώς η έννοια των διακοπών αρχειοθετείται και κατηγοριοποιείται. Η lycra μετατρέπεται από υλικό σε ιδέα. Lycra μαγιώ των δεκαετιών του 80’ και 90’, προϊόντα της εγχώριας βιοτεχνίας, συγκεκριμένα αλλά αρχετυπικά, επανακατασκευάζονται μέσα από διαδοχικές βιομηχανικές διαδικασίες, μετατρέπονται σε συμπαγείς μνήμες, σε «κλασικές προτομές» τοποθετημένες πάνω σε έπιπλα γραφείου. Τα eyeliner μετατρέπονται σε αρχαϊκά βιομηχανικά τεχνήματα. Lycra στους κάκτους.
Info: Eγκαίνια εκθέσεων: Παρασκευή 24 ιουλiου, 20:00 – 00:00, Διάρκεια εκθέσεων: 24.07.2015 – 21.08.2015, Ώρες λειτουργίας: Δευτερα-Κυριακη: 10:00-14:00 & 17:00-02:00