Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaNEWS
12.12.2024

Onassis Publications: The School of Infinite Rehearsals | Movements I-IV

Μια σημαντική τετράτομη έκδοση του Onassis AiR, ένα συλλογικό εγχείρημα ερευνητών και ανθρώπων των τεχνών προς τους ομότεχνούς τους και όσους κοιτάζουν το αύριο.
Φωτογραφίες: Πηνελόπη Γερασίμου
Onassis Publications: The School of Infinite Rehearsals | Movements I-IV

Το School of Infinite Rehearsals είναι ένα πρόγραμμα συλλογικής έρευνας του Onassis AiR, που προσκαλεί συμμετέχοντες από διαφορετικά επιστημονικά πεδία να ανταλλάξουν γνώσεις και πρακτικές γύρω από ερευνητικά ζητήματα που θεωρούμε ότι επείγει να θέσουμε και να διερευνήσουμε περαιτέρω από κοινού. Η τετράτομη έκδοση The School of Infinite Rehearsals | Movements I-IV συνοψίζει τις ιδέες και τα ερωτήματα που αναδείχθηκαν μέσα από τη συλλογική έρευνα των συμμετεχόντων την περίοδο 2020-21. Καθένα από τα τέσσερα βιβλία δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τους αντίστοιχους συμμετέχοντες των Movements I-IV και περιλαμβάνει κείμενα και εικόνες των ιδίων, καθώς και αναθέσεις από άλλους συγγραφείς και καλλιτέχνες. Κάθε βιβλίο σχεδιάστηκε από ένα διαφορετικό δημιουργικό γραφείο της Αθήνας.

Το Onassis AiR είναι ένα διεθνές πρόγραμμα καλλιτεχνικής φιλοξενίας και έρευνας του Ιδρύματος Ωνάση. Ο χώρος του Onassis AiR άνοιξε τις πόρτες του το 2019 για να στηρίξει τη διαδικασία και την έρευνα με στόχο ένα καλλιτεχνικό οικοσύστημα λιγότερο επικεντρωμένο στην πολιτιστική παραγωγή. Αυτή τη στιγμή αποτελείται από μία κοινότητα 96 καλλιτεχνών, επιμελητών, ερευνητών, οικονομολόγων, σεφ και άλλων επαγγελματιών.

Ο Ash Bulayev, διευθυντής του Onassis AiR, αναφέρει για την τετράτομη έκδοση: «Οι τέσσερις εκδόσεις στο κουτί περιλαμβάνουν τις αυθόρμητες σκέψεις όλων όσων συμμετείχαν στον πρώτο χρόνο του The School of Infinite Rehearsals (2020/21)  – το κάθε βιβλίο γράφτηκε συλλογικά από τους συμμετέχοντες στα Movements I-IV. Οι επιμελητές της κάθε έκδοσης ήταν και οι ίδιοι συμμετέχοντες του προγράμματος, έχοντας επιπλέον το δύσκολο καθήκον να οργανώσουν το ερευνητικό υλικό και να παρουσιάσουν τη συλλογική έρευνα του Movement στο οποίο συμμετείχαν. Κάθε βιβλίο σχεδιάστηκε από ένα διαφορετικό δημιουργικό γραφείο της Αθήνας, ενώ το κουτί εντός του οποίου βρίσκονται τα τέσσερα βιβλία σχεδιάστηκε συλλογικά και από τις τέσσερις δημιουργικές ομάδες. Ειλικρινά ελπίζω να μπορέσετε να νιώσετε σε αυτά τα βιβλία την ενέργεια των σωμάτων μας.

Το Onassis AiR γεννήθηκε στον δεύτερο όροφο ενός νεοκλασικού κτιρίου στο κέντρο την Αθήνας, σε έναν ήσυχο δρόμο πίσω από την Ακρόπολη, τον Σεπτέμβριο του 2019. Εάν ένας νέος θεσμός, ένας νέος χώρος γεννιέται χωρίς να προϋπάρχει κάποια υποδομή, ποιος καλείται να αποφασίσει για το περιεχόμενο αυτής της υποδομής; Ήδη από τις πρώτες μέρες ρωτούσαμε τους συμμετέχοντες και τις συμμετέχουσες: Τι χρειάζεστε αυτήν τη στιγμή για να γίνει αυτός ο κενός χώρος χρήσιμος για εσάς; Αλλά πού μπαίνει το όριο στο τι μπορείς να ζητήσεις από έναν καλλιτέχνη; Υπάρχει ένα τέτοιο όριο; Μήπως η δυνατότητα των συμμετεχόντων να λαμβάνουν αποφάσεις για την υποδομή δημιουργεί έναν δούρειο ίππο; Είναι μια τέτοια ερώτηση άλλη μια θεσμική προσφορά με την επίφαση της πρόσκλησης; Η συνύπαρξη και ακόμα περισσότερο η συλλογική λήψη αποφάσεων δεν είναι εύκολη πρακτική. Αν δεν προτείνεται στην ομάδα συμμετεχόντων κανένα πρωτόκολλο, καμία διαδικασία –δημοκρατική, ομοφωνίας, πλειοψηφική, ανώνυμη–, τότε η μεγαλύτερη πρόκληση για την ομάδα δεν είναι να λάβει αποφάσεις, αλλά να δημιουργήσει τις συνθήκες, τις κοινές αξίες, την κοινή ηθική (και αισθητική), για να μπορεί να αποφασίζει στη βάση αυτών των αξιών ή αρχών. Και αυτό απαιτεί κάθε μέλος της ομάδας να ξέρει να ακούει, να δέχεται τη διαφωνία, να ξέρει πότε να διεκδικεί, να διαθέτει συναισθηματική νοημοσύνη, ενσυναίσθηση, να μπορεί να υποστηρίξει τη γνώμη του με έξυπνα επιχειρήματα και κυρίως να είναι διατεθειμένο να συνεισφέρει.»

H Νεφέλη Μυρωδιά, Δημιουργική Παραγωγός & Δραματουργός του Προγράμματος Onassis AiR συμπληρώνει: «Αντλώντας έμπνευση από το έργο άλλων εναλλακτικών σχολείων, τη διεύθυνση των οποίων είχαν αναλάβει οι ίδιοι οι καλλιτέχνες, αναζητούσαμε νέους τρόπους μάθησης που θα διαφοροποιούνταν από τα παραδοσιακά, αυστηρά ακαδημαϊκά προγράμματα με συγκεκριμένες θεματικές που είχαν οριστεί από “αυθεντίες” και “ειδικούς”. To School of Infinite Rehearsals προέκυψε εν μέσω της πανδημίας, και όσο υποχρεωνόμασταν σε κοινωνική αποστασιοποίηση, τόσο πιο σίγουροι νιώθαμε για την ανάγκη μας να συναντηθούμε. Σε μια περίοδο ακινησίας και απομόνωσης, προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε τη δική μας «αναδυόμενη ουτοπία», έναν χώρο όπου θα μπορούσαμε να συνυπάρξουμε και να συνεργαστούμε, κάτι που ήταν ένα σπάνιο προνόμιο για τον περισσότερο κόσμο εκείνους τους μήνες. 

Η έκδοση που κρατάτε στα χέρια σας ήταν ο δικός μας τρόπος να ξεφύγουμε από αυτό το κλειστό σύστημα και να μοιραστούμε τη συλλογική μας έρευνα με τον έξω κόσμο, τη στιγμή που εκδηλώσεις, προσκλήσεις, παρουσιάσεις και άλλες μορφές εξωστρέφειας και συνδιαλλαγής με το κοινό απαγορεύονταν αυστηρά. Αυτό που ξέρουμε σήμερα είναι ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι ένας ζωντανός οργανισμός που μετασχηματίζεται από και μαζί με τους ανθρώπους που το απαρτίζουν. Είναι μια διαδικασία σε εξέλιξη όπου όλοι –η ομάδα του Onassis AiR και οι συμμετέχοντες– μαθαίνουν στην πορεία. Ελπίζουμε αυτή η έκδοση να ρίξει λίγο φως στον μικρόκοσμο ενός «σχολείου» που λειτούργησε σε μια εποχή περιορισμών. Έναν κόσμο προσδοκιών, προκλήσεων, συγκρούσεων και αρνήσεων. Μια έκδοση που θέτει ερωτήματα παρά δίνει απαντήσεις, αλλά που ελπίζουμε να παράγει ένα εναλλακτικό είδος γνώσης, το οποίο μπορεί να φανεί χρήσιμο και σε ανθρώπους έξω από τους τέσσερις τοίχους ενός νεοκλασικού κτιρίου στην Αθήνα και πέρα από όσους “κατοίκησαν” εκεί από τον Σεπτέμβριο του 2020 έως τον Μάιο του 2021.»

Η έκδοση είναι στα Αγγλικά.

Επιμέλεια: Άλκηστη Ευθυμίου, Ιωάννα Ζούλη, Alexander Strecker

Σχεδιασμός: Bend, Στάθης Μητρόπουλος σε συνεργασία με τη Δανάη Σύρκου, Studio Precarity, Typical Organization + Ella Villaumié

Συμμετέχουν:
Τζάκυ Αμπουλιμέν, Υπατία Βουρλούμη, Κυριακή Γονή, Νατάσα Διαβαστή, Νατάσσα Δουρίδα, Καρολίνα Δωρίτη, Άλκηστη Ευθυμίου, Ιωάννα Ζούλη, Κατερίνα Κάραλη, Μυρτώ Κατσιμίχα, Χριστίνα Κοτσιλέλου, Νεφέλη Μυρωδιά, Λουίζα Ντούρου, Λυδία Ξυνογαλά, Φαίδων Παπαδάκης, Λητώ Σκοπελίτη, Μυρτώ Τσιλιμπουνίδη, Κώστας Τσιούκας, Σταύρος Χρυσαφίδης, Noor Abed, Alex Baczynski-Jenkins, Tristan Bera, James Bridle, Federica Bueti, Ash Bulayev, Marc Delalonde, Dennis Dizon, Bryony Dunne, Emantes, Moriah Evans, Christina Gruber, Sam Hertz, Daniel Hui, Latent Community (Σωτήρης Τσίγκανος και Ιώνιαν Μπισάι), Hortense Le Calvez, Ariadni Londos, Lauretta Macauley και Χριστίνα Φοίβη, Kenneth Pietrobono, Will Rawls, Miriam Simun, Sumugan Sivanesan, Alexander Strecker, Ana Vaz, Ingrid Vranken, Kylie White

Σύντομες περιγραφές και συμμετέχοντες ανά τόμο:

Foreword
Εισαγωγικό σημείωμα από τους Ash Bulayev και Νεφέλη Μυρωδιά
Σχεδιασμός: Στάθης Μητρόπουλος

The School of Infinite Rehearsals, Movement I – Transpirings
Το Transpirings αναπτύσσεται σε δύο μέρη: το INFRATEXT (ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ) και το PARATEXT (ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟ). Το INFRATEXT είναι μια ατέρμονη συζήτηση που λειτουργεί ως αφηγηματική περιήγηση στους εσωτερικούς μηχανισμούς και στις αξίες που καθοδηγούν τη συλλογική έρευνα του Movement I στο Onassis AiR. Καθώς ξεδιπλώνεται το INFRATEXT – μια ενδοσκοπική ματιά στις διεργασίες σκέψης και πράξης του Movement I – το PARATEXT είναι εκεί για να του δώσει ένα πλαίσιο και να το φέρει πιο κοντά στην προοπτική μιας (εθνικής) ταυτότητας που βρίσκεται σε μια διαρκή κατάσταση αμφισβήτησης και κριτικής.

Τζάκυ Αμπουλιμέν, Υπατία Βουρλούμη, Νατάσα Διαβαστή, Άλκηστη Ευθυμίου, Μυρτώ Κατσιμίχα, Νεφέλη Μυρωδιά, Κώστας Τσιούκας, Federica Bueti, Ash Bulayev, Emantes, Moriah Evans, Daniel Hui, Lauretta Macauley και Χριστίνα Φοίβη, Sumugan Sivanesan

Επιμέλεια: Άλκηστη Ευθυμίου
Σχεδιασμός: Typical Organization + Ella Villaumié

The School of Infinite Rehearsals, Movement II – Scored Invocations
Κατά τη διάρκεια μιας περιόδου περιορισμών μετακίνησης που σχετίζονταν με την πανδημία, μια ομάδα ανθρώπων αναγκάστηκαν να περάσουν μαζί έξι εβδομάδες στο απομονωμένο σπίτι του Onassis AiR, οργανώνοντας συναντήσεις σε καθημερινή βάση και διερευνώντας ζητήματα σχετικά με τις ταυτότητες. Το Scored Invocations δεν είναι απλώς το αποτέλεσμα ή η τεκμηρίωση αυτής της διαδικασίας, αλλά αυτό ακριβώς που υπαινίσσεται ο τίτλος του: ένας προσεκτικά επιμελημένος συνδυασμός από αινιγματικά ξόρκια, αλχημικές αντιδράσεις, αυταπόδεικτες επερωτήσεις και τολμηρούς στοχασμούς που ενεργοποιούν την (καλώς εννοούμενη) συγκυριακή μηχανική μιας ευθυμίας επί το έργον.

Υπατία Βουρλούμη, Νατάσσα Δουρίδα, Άλκηστη Ευθυμίου, Μυρτώ Τσιλιμπουνίδη, Σταύρος Χρυσαφίδης, Noor Abed, Latent Community (Σωτήρης Τσίγκανος και Ιώνιαν Μπισάι)

Επιμέλεια: Άλκηστη Ευθυμίου
Σχεδιασμός: Στάθης Μητρόπουλος σε συνεργασία με τη Δανάη Σύρκου

The School of Infinite Rehearsals, Movement III – Confluences
Το Confluences είναι μια συλλογή κειμένων και εικόνων που καταγράφουν στιγμιαίες σκέψεις γύρω από το νερό. Το βιβλίο συγκεντρώνει ιδέες που αναδύθηκαν από τον καιρό που πέρασαν μαζί τα μέλη της ομάδας, και οι οποίες εξελίχθηκαν στην πορεία, μέσα από τις συναντήσεις με τους άλλους και με την ετερότητα. Οι συντελεστές της έκδοσης αναλογίζονται τις διαφορετικές ποιότητες του νερού, δημιουργώντας έναν ιστό αντακλαστικών αναστοχασμών για το πώς αυτό γίνεται μέσο, μέθοδος και πρακτική διασύνδεσης, τόσο με τον εαυτό μας όσο και με τον κόσμο πέρα από το ανθρώπινο.

Κυριακή Γονή, Ιωάννα Ζούλη, Χριστίνα Κοτσιλέλου, Λουίζα Ντούρου, Λυδία Ξυνογαλά, Λητώ Σκοπελίτη, Tristan Bera, James Bridle, Marc Delalonde, Christina Gruber, Sam Hertz, Hortense Le Calvez, Ariadni Londos, Ana Vaz, Kylie White

Επιμέλεια: Ιωάννα Ζούλη
Σχεδιασμός: Bend

The School of Infinite Rehearsals, Movement IV – While We’re Together
Ακολουθώντας μια δομή προτροπής-απόκρισης, το While Were Together αποκρυσταλλώνει τις πρακτικές συνεύρεσης των μελών μιας ομάδας εν μέσω μιας κατακλυσμιαίας σειράς αποτυχιών ανά την υφήλιο. Το βιβλίο προτείνει εναλλακτικές μορφές θεραπείας και αποκατάστασης, μέσα από τη σύναψη συνεργατικών σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων και των κόσμων πέρα από το ανθρώπινο. Αυτές οι πρακτικές περιλαμβάνουν την εξέλιξη σε κεφαλόποδα, το να αφουγκράζεται κανείς τα φυτά, τη συλλογή τροφής, την αναζήτηση των κενταύρων, την πρωτεϊκή μεταμόρφωση σε τερατώδεις φιγούρες και, τελικά, την επισφράγιση των σχέσεων που έχουν επιστρέψει στην πρωτόγονη μορφή τους, μ’ ένα ξόρκι.

Καρολίνα Δωρίτη, Φαίδων Παπαδάκης, James Bridle, Dennis Dizon, Bryony Dunne, Kenneth Pietrobono, Miriam Simun, Alexander Strecker, Ingrid Vranken

Επιμέλεια: Alexander Strecker
Σχεδιασμός: Studio Precarity

Διαβάστε περισσότερα για την έκδοση ΕΔΩ.

popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.