Υπάρχει τρόπος να πίνουν περισσότερο αλκοόλ οι γυναίκες;
Σε μια προσπάθεια να ανακάμψουν από τις χαμηλές πωλήσεις της μπύρας, οι Ιάπωνες ζυθοποιοί έχουν βάλει στο στόχαστρό τους το γυναικείο κοινό, βγάζοντας στην αγορά νέα φρουτώδη ποτά με χαριτωμένες συσκευασίες. Αυτή η στρατηγική όμως δεν έχει αποδώσει όσο περίμεναν.
Μέχρι πρότινος θεωρούνταν απαράδεκτο για μια γυναίκα στην Ιαπωνία, να πίνει αλκοόλ δημοσίως. Αυτό όμως, αλλάζει όσο πιο πολλές γυναίκες εργάζονται έξω από το σπίτι και επιλέγουν εκείνες πως θα ξοδέψουν τα λεφτά τους.
Αυτές οι κοινωνικές αλλαγές έχουν φέρει αλλαγή και στην νοοτροπία των γυναικών. Οι ροζ συσκευασίες δεν τις προσελκύουν. Το αντίθετο μάλιστα. Της θεωρούν στερεοτυπικές και υποτιμητικές.
Το ίδιο λάθος έκανε και μια τσέχικη ζυθοποιία, η οποία έβγαλε στην αγορά μπύρα σε ροζ μπουκάλια, γεγονός που επικρίθηκε έντονα ως σεξιστικό και στερεοτυπικό.
Η δεύτερη μεγαλύτερη ζυθοποιία στην Ιαπωνία, η Asahi, κυκλοφόρησε πριν από τέσσερα χρόνια μια σειρά κοκτέιλ σε ροζ κουτάκια στολισμένα με κορδέλες. Αυτή της η προσέγγιση δεν είχε καμία απολύτως επιτυχία και αναγκάστηκαν να αποσύρουν όλη την σειρά.
Μετά από δοκιμές τόσο σε άνδρες, όσο και σε γυναίκες, οι υπεύθυνοι της Asahi, δημιούργησαν ένα νέο ποτό το οποίο έχει γεύσεις λεμονιού, γκρέιπφρουτ και σταφυλιών και του οποίου η συσκευασία είναι μαύρη και ασημένια, γεγονός που την κάνει ελκυστική στις γυναίκες αλλά δεν απωθεί και τους άνδρες.
Με τις πωλήσεις της μπύρας να πέφτουν εδώ και 12 χρόνια, οι Ιάπωνες ζυθοποιοί βλέπουν την ελπίδα στο γυναικείο αγοραστικό κοινό και τα φρουτώδη κοκτέιλ σε κουτάκι.
Όσο αλλάζουν οι κοινωνικές επιταγές, τόσο περισσότερες Γιαπωνέζες βγαίνουν έξω για ποτό τα βράδια.