Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaNEWS
23.11.2024

Ιαπωνία: Η χώρα του τσαγιού κατακλύζεται από εκλεκτή ποικιλία καφέδων

Ένας καφές με άρωμα λίτσι και γαρνιρισμένος με γιασεμί ή ένα εσπρέσο "Σαρνονέ" σερβιρισμένο σε ποτήρι του κρασιού;
Ιαπωνία: Η χώρα του τσαγιού κατακλύζεται από εκλεκτή ποικιλία καφέδων

Η Ιαπωνία, η χώρα του τσαγιού, γεύεται με τον δικό της τρόπο το «καφεδάκι» της Δύσης, το οποίο σερβίρεται άψογα από τους σπεσιαλίστες baristi. Μικρά καφέ ανοίγουν παντού στη χώρα προτείνοντας εξαίσια ποτά, καβουρδισμένους καφέδες ώστε να ικανοποιούν ακόμη και τον πιο σχολιαστικό μεταξύ των εθισμένων στην καφεΐνη.

Η Ιαπωνία εισάγει περίπου 430.000 τόνους καφέ ετησίως, και κατέχει την τρίτη θέση στον κόσμο, ακριβώς μετά τις ΗΠΑ και τη Γερμανία, ενώ περηφανεύεται ότι έχει στο έδαφός της τους καλύτερους ειδικούς στην τέχνη του καφέ παγκοσμίως.

«Το γεγονός ότι η καλλιέργεια του τσαγιού προϋπήρχε, βοήθησε την Ιαπωνία να εκτιμήσει τον καφέ ως είδος πολυτελείας», δηλώνει η 32χρονη Μίκι Σουζούκι, η οποία πρόσφατα ανακηρύχθηκε η καλύτερη barista του αρχιπελάγους. “Οι Ιάπωνες έχουν έναν πολύ ευαίσθητο ουρανίσκο και ξέρουν να διακρίνουν τις λεπτές διαφορές της γεύσης”.

Η νεαρή γυναίκα προσήλκυσε την προσοχή της επιτροπής ετοιμάζοντας έναν καφέ με λεπτές νότες εσπεριδοειδών, χρησιμοποιώντας μια τεχνική που ακολουθούν συχνά οι ζυθοποιοί για να πετύχουν έναν ωραίο κρεμώδη αφρό.

«Στην αρχή δεν της άρεσε καν ο καφές» αλλά στο εξής έχει ένα σκοπό: να «γίνει η πρώτη γυναίκα μπαρίστα που θα κερδίσει τον παγκόσμιο τίτλο».

Η Ιαπωνία έχει έναν εντυπωσιακό κατάλογο στο World Barista Championship (WBC) με έναν νικητή το 2014, τον Χιντενόρι Ιτζάκι και έναν φιναλίστ το 2016, τον Γιοσικαζού Ιουάσε. Τα ατού των ιαπώνων ειδικών: δημιουργικότητα, άνεση, τελειομανία.

«Ένας barista πρέπει να γοητεύει τον πελάτη, με γλυκύτητα, όπως ένας μπάρμαν. Η όλη του παρουσία συμβάλλει στη δημιουργία μιας ευχάριστης ατμόσφαιρας», δήλωσε ο Τακαγιούκι Ισιτάνι, που μετείχε στα τέλη Σεπτεμβρίου στον γιαπωνέζικο διαγωνισμό, όπου έχει διακριθεί επανειλημμένα.

Επίσης, στο Τόκιο και σε όλη τη χώρα υπάρχουν ολοένα και περισσότερα μέρη όπου “latte artists” σχεδιάζουν όμορφα μοτίβα πάνω στην κρέμα του καφέ με γάλα αναδεικνύοντας το ταλέντο τους.

«Παρατηρώ εδώ ένα μεγάλο ενδιαφέρον για τη μικρολεπτομέρεια και την ιδέα ότι ο καφές μπορεί να είναι τόσο διαφορετικός», σχολιάζει ο Αμερικανός Σκοτ Κόναρι, μέλος της επιτροπής του ιαπωνικού πρωταθλήματος barista.

Αν τα πρώτα ιστορικά στοιχεία στα οποία γίνεται μνεία για το τσάι στην Ιαπωνία χρονολογούνται στον ένατο αιώνα, όταν οι βουδιστές μοναχοί το έφεραν από την Κίνα, ο καφές έγινε δημοφιλής στη χώρα μετά τον Β΄Παγκόσμιο Πόλεμο.

Σήμερα, η αμερικανική αλυσίδα Starbucks βρίσκεται σχεδόν σε κάθε γωνιά του δρόμου, με περισσότερα από χίλια καταστήματα, ενώ καφέ σε χαμηλή τιμή βρίσκει κανείς σε κουτάκια ή μικρές φιάλες στα πάμπολλα μηχανήματα διανομής στο δρόμο ή σε μεγάλα καταστήματα για τους πολυάσχολους εργαζόμενους.

popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.