Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaNEWS
25.11.2024

Μειώθηκε στο 2,8% τον Μάιο o πληθωρισμός – Παραμένει στα ύψη η ακρίβεια στα τρόφιμα

Ο πληθωρισμός στα τρόφιμα διαμορφώθηκε στο 11,6%, έναντι 11,4% τον Απρίλιο.
Μειώθηκε στο 2,8% τον Μάιο o πληθωρισμός – Παραμένει στα ύψη η ακρίβεια στα τρόφιμα

Νέα αποκλιμάκωση σημειώθηκε τον Μάιο εφέτος στον ρυθμό ανόδου του πληθωρισμού, καθώς καταγράφηκε αύξηση 2,8% από 3% τον Απρίλιο και έναντι αύξησης 11,3% τον Μάιο 2022.

Ωστόσο, και αυτή η αποκλιμάκωση οφείλεται αποκλειστικά στη ραγδαία πτώση στις τιμές σε πετρέλαιο, φυσικό αέριο και ηλεκτρική ενέργεια, καθώς οι τιμές στα τρόφιμα σημείωσαν περαιτέρω αύξηση κατά 11,6%.

Ειδικότερα, μέσα σε έναν χρόνο καταγράφηκαν ανατιμήσεις σε: Ψωμί και δημητριακά (11,1%), Κρέατα- γενικά (11,9%), Ψάρια- γενικά (5,2%), Γαλακτοκομικά και αυγά (18%), Έλαια και λίπη (15,8%), Φρούτα- γενικά (2,6%), Λαχανικά- γενικά (9,7%), Ζάχαρη- σοκολάτες- γλυκά- παγωτά (10,3%), Λοιπά τρόφιμα (14,2%), Καφέ- κακάο- τσάι (13,2%), Μεταλλικό νερό- αναψυκτικά- χυμούς φρούτων (12,9%) και Αλκοολούχα ποτά- -μη σερβιριζόμενα (8,3%).

Επίσης, συνεχίστηκε η άνοδος των τιμών σε: Ένδυση και υπόδηση (11,8%), Ενοίκια κατοικιών (4,1%), Επισκευή και συντήρηση κατοικίας (5,5%), Υπηρεσίες κοινοχρήστων (2,1%), Υγραέριο (14,2%), Στερεά καύσιμα (28,9%), Έπιπλα και διακοσμητικά είδη (6,5%), Οικιακές συσκευές και επισκευές (6,1%), Υαλικά- επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης (7,6%), Είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού (13,9%), Οικιακές υπηρεσίες (7,6%), Φαρμακευτικά προϊόντα (18,6%), Ιατρικές- οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες (4,9%), Νοσοκομειακή περίθαλψη (1,5%), Αυτοκίνητα καινούργια (7,5%), Αυτοκίνητα μεταχειρισμένα (10,5%), Μοτοποδήλατα- μοτοσυκλέτες (7,5%), Ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου (11,9%), Συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς (4,9%), Μεταφορά επιβατών με ταξί (32,9%), Μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (27,4%), Μεταφορά επιβατών με πλοίο (11,2%), Διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού (3,2%), Μικρά είδη αναψυχής- άνθη- κατοικίδια ζώα (6,6%), Κινηματογράφους- θέατρα (5,6%), Πακέτο διακοπών (7,1%), Πρωτοβάθμια εκπαίδευση (2,6%), Δευτεροβάθμια εκπαίδευση (2,7%), Εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία (7,4%), Ξενοδοχεία- μοτέλ- πανδοχεία (14,4%), Κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας (4,5%), ‘Αλλα είδη ατομικής φροντίδας (11,5%), ‘Αλλα προσωπικά είδη (5%), Ασφάλιστρα υγείας (5,7%) και Ασφάλιστρα οχημάτων (2,1%).

Στον αντίποδα, οι τιμές μειώθηκαν σε: Φυσικό αέριο (49,6%), Ηλεκτρισμό (24,1%), Πετρέλαιο θέρμανσης (20,7%), Καύσιμα και λιπαντικά (16,8%) και Τηλεφωνικές υπηρεσίες (2,2%).

Ενώ, μεταξύ Μαΐου και Απριλίου συνεχίστηκαν οι ανατιμήσεις σε: Ρύζι (5,4%), Αλεύρι και άλλα δημητριακά (8%), Χοιρινό (3,4%), Πουλερικά (1,4%), Αλλαντικά (3,1%), Ψάρια- γενικά (0,8%), Αυγά (4%), Ελαιόλαδο (4,4%), Φρούτα νωπά (7,6%), Λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα (3,4%), Πατάτες (4,3%), Παγωτά (5,3%), Σάλτσες- καρυκεύματα (5,1%), Αναψυκτικά (5,3%) και Οινοπνευματώδη ποτά (5%).

Επίσης, σε: Ενοίκια κατοικιών (0,4%), Φαρμακευτικά προϊόντα (4,1%), Μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (9,2%), Εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία (0,3%), ‘Αλλα είδη ατομικής φροντίδας (1,1%) και Ηλεκτρισμό (3,3%).

Αντίθετα, οι τιμές κινήθηκαν πτωτικά σε: Ένδυση και υπόδηση (1,4%), Φυσικό αέριο (13,5%), Καύσιμα και λιπαντικά (4,4%), Τηλεφωνικές υπηρεσίες (0,3%) και Ασφάλιστρα οχημάτων (0,8%).

Όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή τον Μάιο προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

  • 11,6% στην ομάδα «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, φρούτα (γενικά), λαχανικά (γενικά), ζάχαρη- σοκολάτες- γλυκά- παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ- κακάο- τσάι, μεταλλικό νερό- αναψυκτικά- χυμούς φρούτων.
  • 3,5% στην ομάδα «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
  • 11,8% στην ομάδα «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  • 9,9% στην ομάδα «Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά- επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
  • 7,8% στην ομάδα «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικές- οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.
  • 3,3% στην ομάδα «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού, μικρά είδη αναψυχής- άνθη- κατοικίδια ζώα, κινηματογράφους- θέατρα, πακέτο διακοπών.
  • 2,2% στην ομάδα «Εκπαίδευση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  • 7,4% στην ομάδα Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία, ξενοδοχεία- μοτέλ- πανδοχεία.
  • 6,8% στην ομάδα «’Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα είδη ατομικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη, ασφάλιστρα υγείας, ασφάλιστρα οχημάτων.

2. Από τη μείωση του δείκτη κατά:

  • 12,9% στην ομάδα «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, υπηρεσίες κοινοχρήστων, υγραέριο, στερεά καύσιμα.
  • 3,1% στην ομάδα «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα καύσιμα και λιπαντικά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, μοτοποδήλατα- μοτοσυκλέτες, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με ταξί, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με πλοίο.
  • 2,3% στην ομάδα «Επικοινωνίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

Παράλληλα, ο γενικός δείκτης αυξήθηκε 0,4% τον Μάιο σε σύγκριση με τον Απρίλιο εφέτος, έναντι αύξησης 0,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Όσον αφορά στον εναρμονισμένο πληθωρισμό, αυτός αυξήθηκε 4,1% τον Μάιο εφέτος σε σχέση με τον Μάιο 2022, έναντι αύξησης 10,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση το 2022 με το 2021. Ενώ, σε σύγκριση με τον Απρίλιο ο εναρμονισμένος δείκτης παρουσίασε αύξηση 0,5%, έναντι αύξησης 0,9% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.