Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaNEWS
25.11.2024

ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 3,4% σημείωσε ο πληθωρισμός τον Οκτώβριο

Μεγάλη αύξηση του πληθωρισμού τον Οκτώβριο ο οποίος έφτασε στο 3,4% από 1,6% τον Σεπτέμβριο σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ.
ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 3,4% σημείωσε ο πληθωρισμός τον Οκτώβριο

Αύξηση 3,4% σημείωσε ο πληθωρισμός τον Οκτώβριο φέτος, από άνοδο 1,6% τον Σεπτέμβριο και έναντι αύξησης 9,1% τον Οκτώβριο πέρυσι. Εάν εξαιρεθεί η πολλή μεγάλη μείωση της τιμής στο φυσικό αέριο μέσα σε ένα έτος (60,5%), τα είδη διατροφής ανατιμήθηκαν περαιτέρω κατά 9,9%, με τις τιμές στα έλαια και λίπη να αυξάνονται 26%. Αξιοσημείωτο είναι, επίσης, το γεγονός ότι σε μηνιαία σύγκριση ο πληθωρισμός αυξήθηκε 0,6%, με το ελαιόλαδο να ανατιμάται κατά 14,1%.

Ειδικότερα, μεταξύ Οκτωβρίου 2023 και Οκτωβρίου 2022, καταγράφηκαν οι εξής ανατιμήσεις: Ψωμί και δημητριακά (3,7%), Κρέατα- γενικά (8,3%), Ψάρια- γενικά (6,9%), Γαλακτοκομικά και αυγά (7%), Έλαια και λίπη (26%), Φρούτα- γενικά (20,5%), Λαχανικά- γενικά (12,3%), Ζάχαρη- σοκολάτες- γλυκά- παγωτά (8,2%), Λοιπά τρόφιμα (9,1%), Καφέ- κακάο- τσάι (7,3%), Μεταλλικό νερό- αναψυκτικά- χυμούς φρούτων (14,3%) και Αλκοολούχα ποτά- μη σερβιριζόμενα (6%).

Επίσης, οι τιμές συνέχισαν να αυξάνονται σε: Ένδυση και υπόδηση (3,3%), Ενοίκια κατοικιών (6,1%), Επισκευή και συντήρηση κατοικίας (2,5%), Ηλεκτρισμό (1,9%), Πετρέλαιο θέρμανσης (0,7%), Στερεά καύσιμα (10,8%), Οικιακές συσκευές και επισκευές (2,6%), Υαλικά- επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης (4,9%), Είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού (3,5%), Οικιακές υπηρεσίες (1,8%), Φαρμακευτικά προϊόντα (11,8%), Ιατρικά προϊόντα (1,6%), Ιατρικές- οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες (5,3%), Νοσοκομειακή περίθαλψη (0,9%), Αυτοκίνητα καινούργια (2,1%), Αυτοκίνητα μεταχειρισμένα (5,8%), Ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου (6%), Συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς (4,7%), Μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (10,5%), Διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού (1,8%), Μικρά είδη αναψυχής- άνθη- κατοικίδια ζώα (6,1%), Κινηματογράφους- θέατρα (10,2%), Πακέτο διακοπών (9%), Προσχολική και πρωτοβάθμια εκπαίδευση (4,2%), Δευτεροβάθμια εκπαίδευση (3,5%), Τριτοβάθμια εκπαίδευση (2,8%), Εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία (5,3%), Κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας (2,5%), ‘Αλλα είδη ατομικής φροντίδας (3,2%), Ασφάλιστρα υγείας (5,7%) και Ασφάλιστρα οχημάτων (2,1%).

Στον αντίποδα, οι τιμές μειώθηκαν σε: Φυσικό αέριο (60,5%), Καύσιμα και λιπαντικά (6,2%), Τηλεφωνικές υπηρεσίες (3,6%) και Οπτικοακουστικό εξοπλισμό- υπολογιστές- επισκευές (1%).

Ενώ, σε μηνιαία σύγκριση, εκτός από την ανατίμηση κατά 14,1% στο Ελαιόλαδο, νέες αυξήσεις τιμών καταγράφηκαν και σε: ‘Αλλα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής (1,8%), Κρέατα- γενικά (0,6%), Γαλακτοκομικά και αυγά (2,4%), Φρούτα νωπά (8%), Ζάχαρη- σοκολάτες- γλυκά- παγωτά (1,6%), Καφέ (1,9%), Ένδυση και υπόδηση (0,6%), Ενοίκια κατοικιών (0,3%), Φυσικό αέριο (3,9%), Πετρέλαιο θέρμανσης (12,7%), Είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού (1,2%), Μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (4,2%), Τριτοβάθμια εκπαίδευση (2,8%), Εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία (0,2%) και ‘Αλλα είδη ατομικής φροντίδας (1,5%).

Αντίθετα, οι τιμές μειώθηκαν σε: Λαχανικά νωπά (2,1%), Λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα (1,4%), Καύσιμα αυτοκινήτου- βενζίνη (5%) και Ξενοδοχεία- μοτέλ- πανδοχεία (9,3%).

Όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή τον Οκτώβριο προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

    1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

  • 9,9% στην ομάδα «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, φρούτα (γενικά), λαχανικά (γενικά), ζάχαρη- σοκολάτες- γλυκά- παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ- κακάο- τσάι, μεταλλικό νερό- αναψυκτικά- χυμούς φρούτων.
  • 2,6% στην ομάδα «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
  • 3,3% στην ομάδα «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  • 2,8% στην ομάδα «Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά- επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
  • 5,6% στην ομάδα «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικά προϊόντα, ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.
  • 3,1% στην ομάδα «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού, μικρά είδη αναψυχής- άνθη- κατοικίδια ζώα, κινηματογράφους- θέατρα, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό- υπολογιστές- επισκευές.
  • 3,5% στην ομάδα «Εκπαίδευση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
  • 4,8% στην ομάδα «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία.
  • 2,7% στην ομάδα «’Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα υγείας, ασφάλιστρα οχημάτων.

    2. Από τη μείωση του δείκτη κατά:

  • 2% στην ομάδα «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στο φυσικό αέριο. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, ηλεκτρισμό, πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα.
  • 0,4% στην ομάδα «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα καύσιμα και λιπαντικά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
  • 3,2% στην ομάδα «Επικοινωνίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

Ο γενικός δείκτης παρουσίασε αύξηση 0,6% τον Οκτώβριο 2023 σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο 2023, έναντι μείωσης 1,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Όσον αφορά στον εναρμονισμένο πληθωρισμό, αυτός αυξήθηκε 3,8% τον Οκτώβριο εφέτος, έναντι αύξησης 9,5% που σημειώθηκε τον Οκτώβριο 2022. Μεταξύ Οκτωβρίου και Σεπτεμβρίου, ο εναρμονισμένος δείκτης παρουσίασε αύξηση 0,1%, έναντι μείωσης 1,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.