Categories: DIGITAL STORIES

Τα smartphones του αύριο έρχονται από εταιρείες που δεν φαντάζεστε…

Ζητώντας από τους φίλους σας να σας πουν κατασκευαστές smartphones, οι απαντήσεις που θα πάρετε είναι λίγο-πολύ οι ίδιες: Apple, iPhone (το έχουμε ακούσει και αυτό…), Samsung, LG, Sony, Huawei, Lenovo. Πρόκειται για brands που πλέον είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την τεχνολογία και την αγορά της κινητής, ακόμα κι αν δραστηριοποιούνται και σε άλλους τομείς. Η εν λόγω αγορά άλλωστε προσφέρει αυξημένες ευκαιρίες προβολής, έστω κι αν ο συναγωνισμός είναι λυσσαλέος και αυτές οι ευκαιρίες είναι που έχουν «γυαλίσει» και σε άλλες εταιρείες-κολοσσούς από διαφορετικές βιομηχανίες.

Η Pepsi έκανε το πρώτο βήμα σε συνεργασία με την κινέζικη Scooby Communication Equipment, δημιουργώντας το Pepsi Phone P1. Πρόκειται για μία συσκευή που απευθύνεται σε πρώτη φάση στην κινέζικη αγορά (ανέβηκε μάλιστα και στο crowdfunding site, JD Finance, όπου όμως «πάτωσε») και με όπλο την πολύ χαμηλή της τιμή και τα συμπαθή τεχνικά της χαρακτηριστικά (4G dual-SIM, κάμερες 13/5 Megapixel, Full HD οθόνη, 8πύρηνος επεξεργαστής, 16 GB μνήμης) θα προσπαθήσει να πείσει το καταναλωτικό κοινό. Βέβαια το μεγάλο της όπλο δεν είναι άλλο από το λογότυπο της Pepsi, ένα σήμα κατατεθέν με το οποίο ο κόσμος είναι απόλυτα εξοικειωμένος, γνωρίζει και εμπιστεύεται.

Αυτή ακριβώς την εξοικείωση θέλουν να εκμεταλλευτούν όλα τα μεγάλα brands του κόσμου, ακόμα κι αν χρειαστεί να πλεύσουν σε αχαρτογράφητα γι’ αυτά νερά. Το να ασχοληθούν με την κινητή τηλεφωνία εταιρείες όπως η Coca Cola, τα Starbucks, η IKEA ή η Red Bull ναι μεν εμπεριέχει κάποιο –μικρό- ρίσκο, ωστόσο μπορεί να τους αποφέρει τζίρο και κέρδη που ουδέποτε είχαν. Brands σαν και αυτά που διαβάσατε στον υπότιτλο προκαλούν θετικά συναισθήματα στους ανθρώπους, διαθέτουν αναρίθμητους “ambassadors” και, το κυριότερο, έχουν άμεση επαφή με το κοινό τους. Ακόμα κι αν προσφέρουν ένα smartphone που δεν διαφέρει από τα “generic low budget” πακέτα της αγοράς ούτε σε χαρακτηριστικά, ούτε σε τιμή, το σήμα τους θα τους δώσει το πλεονέκτημα που χρειάζονται.

Άλλωστε μη φανταστείτε πως χρειάζονται καμιά τρελή γραμμή παραγωγής, τίποτα εργοστάσια ή απίστευτο know-how για να λανσάρει μια εταιρεία το δικό της κινητό. Η παραγωγή γίνεται εξ ολοκλήρου στην Κίνα, σε εργοστάσια που θυμίζουν πραγματικές πόλεις όπως π.χ. αυτό της Foxconn στη Σενζέν που αριθμεί μερικές εκατοντάδες χιλιάδες υπαλλήλους. Ως εκ τούτου, αρκεί ο ενδιαφερόμενος να συμφωνήσει με τον κατασκευαστή ποιο «πακέτο» θέλει, να το “brandάρει” καταλλήλως και… αυτό ήταν όλο! Κακά τα ψέματα, εταιρείες σαν και τις προαναφερθείσες δεν πρόκειται ποτέ να κυνηγήσουν ή να πουλήσουν καινοτομία σε ό,τι αφορά τα smartphones: το λογότυπό τους πουλάει και ένα κινητό αποτελεί ένα ακόμα μέσο.

Μ’ αυτά και μ’ εκείνα όμως, το τοπίο θα αλλάξει. Οι «παραδοσιακές» δυνάμεις όπως η Apple, η Samsung, η Huawei και η LG θα παραμείνουν στην αγορά, ο ανταγωνισμός τους όμως ίσως να αποτελείται και από brands που μέχρι και σήμερα έχουμε συνδέσει με άλλες αγορές και προϊόντα. Μην υποτιμάτε τη δύναμη του brand: με το κατάλληλο μάρκετινγκ, μπορεί να ξεπεράσει σε δύναμη οποιονδήποτε επεξεργαστή…

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος
Tags: smartphones