Categories: DIGITAL STORIES

Καθαρίζοντας το ίντερνετ από τις μαϊμούδες, ώρα ήταν…

H Europol (ή Ευρωπόλ, υπηρεσία πληροφοριών σε ζητήματα εγκληματικής φύσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης) ανακοίνωσε την αχρήστευση 292 διευθύνσεων που παρέπεμπαν σε ιστοσελίδες οι οποίες είτε εμπορεύονταν κίβδηλα αντικείμενα γνωστών brands, είτε διακινούσαν πειρατικά multimedia περιεχόμενο (μουσική, σειρές, ταινίες κλπ). Θέλοντας να χτυπήσει τα κυκλώματα του χώρου σε μια κρίσιμη περίοδο πριν τα Χριστούγεννα, η Europol πλέον έχει κλείσει περί τα 1.829 domains στο πλαίσιο του προγράμματος In Our Sites από καταβολής του, τον Νοέμβριο του 2012.

Μπορεί συλλήψεις να μην πραγματοποιήθηκαν όμως η πώληση ψευδών ειδών πολυτελείας αποτελεί βραχνά τόσο για το e-commerce γενικότερα, όσο και για τις διωκτικές Αρχές κάθε χώρας ειδικότερα. Sites που υπόσχονται τσάντες, αρώματα, είδη γνωστών σχεδιαστών μόδας ή ηλεκτρονικές συσκευές και gadgets σε τιμές εξωφρενικά κάτω του κόστους, έχουν βγάλει απίθανα ποσά εις βάρος ανυποψίαστων χρηστών οι οποίοι ουδόλως πονηρεύτηκαν από τις εξωφρενικά χαμηλές τιμές ή την κινέζικη, ως επί το πλείστον, προέλευση των αντικειμένων. Ενέργειες όπως αυτή της Europol είναι σίγουρα σημαντικές μιας που καθιστούν μεσομακροπρόθεσμα το ίντερνετ ένα ασφαλέστερο «μέρος» για όλους.

Τι προσέχουμε όμως αγοράζοντας online προκειμένου να μην την πατήσουμε κι εμείς και πάμε… σαν το σκυλί στ’ αμπέλι; Κατ’ αρχάς το κατάστημα απ’ όπου αγοράζουμε: φροντίζουμε να εμπιστευόμαστε γνωστά καταστήματα κι ακόμα κι αν δεν γνωρίζουμε κάποιο, δεν φοβόμαστε να κάνουμε μια μίνι έρευνα στο Google για το ποιόν του. Ελέγχουμε προσεκτικά τρόπους επικοινωνίας, πιστοποιήσεις και διευθύνσεις, σε περίπτωση που χρειαστεί να έρθουμε σε επαφή με τους υπευθύνους. Ένα σωστό κατάστημα είναι πάντα ξεκάθαρο με στοιχεία όπως τα παραπάνω. Με δεδομένο ότι όλα μέχρι στιγμής φαίνονται καλά, τσεκάρουμε τις περιγραφές και τις τιμές των προϊόντων. Δεν υπάρχει περίπτωση αν υπάρχει «catch» να μην το βρούμε εδώ. Μεγάλη προσοχή στις περιγραφές για «ψιλά» γράμματα και κριτική σκέψη σε ό,τι αφορά την τιμολόγηση. Σύμφωνοι, όλοι ψάχνουμε για τη χαμηλότερη τιμή όμως αν κάπου αυτή είναι υπερβολικά χαμηλή, βγάζει νόημα; Σκεφτείτε και αγοράστε υπεύθυνα.

Η Europol κάνει ό,τι μπορεί όμως η υπέρτατη μορφή αστυνόμευσης στο διαδίκτυο είναι οι ίδιοι οι χρήστες του. Εκείνοι είναι που θα προστατεύσουν τους εαυτούς τους αποτελεσματικότερα από οποιονδήποτε άλλον. Όσο πιο εκπαιδευμένοι είναι στην αντιμετώπιση όλων των στραβών του ίντερνετ, τόσο καλύτερα για την τσέπη και την ψυχική τους υγεία.

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος