Categories: DIGITAL STORIES

Γιορτάζοντας από σήμερα την αυριανή Foursquare Day!

16.Ο αριθμός που παίρνουμε αν υψώσουμε το 4 στο τετράγωνο. “Four squared” που θα λέγαμε και στα Αγγλικά. Μετά από τα παραπάνω, δεν είναι να απορεί κανείς που κάθε χρόνο στις 16/4 «γιορτάζεται» η Παγκόσμια Ημέρα Foursquare! Η περίφημη Foursquare Day καθιερώθηκε το 2010 στην Τάμπα της Φλόριντα των ΗΠΑ από έναν οφθαλμίατρο ονόματι Νέιτ Μπονίγια-Γουόρφορντ και θα μπορούσε να θεωρηθεί προϊόν του συνδυασμού μιας έμφυτης τρέλας για τα Μαθηματικά (ο οφθαλμίατρος που σας αναφέραμε, γιόρταζε ανελλιπώς κάθε χρόνο την Παγκόσμια Ημέρα του «π»…) και της έξης για τα social δίκτυα. Αντ’ αυτών, μέχρι και σήμερα έχει μείνει στην ιστορία ως η πρώτη μεγάλη γιορτή αφιερωμένη στα social media –έστω, ένα απ’ αυτά.

Το Foursquare βέβαια μπορεί σήμερα να μην έχει τη μορφή που είχε έξι χρόνια  πριν (πώς περνά ο καιρός…),  ωστόσο το “trend” που δημιούργησε ζει και βασιλεύει και τον κόσμο κυριεύει. Το δίκτυο ξεκίνησε την πορεία του το 2009, αποτελώντας προσωπικό πρότζεκτ των Ντένις Κρόουλι και Ναβίν Σελβαντουράι –ο πρώτος μάλιστα είχε δημιουργήσει το Dodgeball, μία υπηρεσία τύπου Foursquare που όμως λειτουργούσε με SMS, το οποίο εξαγοράστηκε από τη Google το 2005. Ο χαρακτήρας του ήταν διττός: από τη μία οι χρήστες μπορούσαν να αφήσουν κριτικές, “tips” και να βαθμολογήσουν έναν οποιονδήποτε χώρο και από την άλλη, να υποδηλώσουν την παρουσία τους εκεί κάνοντας “check in”.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

Αυτός ο «διπλός ρόλος» ήταν που οδήγησε τους ιθύνοντες του Foursquare στην απόφαση της δημιουργίας μίας νέας εφαρμογής στην οποία θα μεταφέρονταν οι social λειτουργίες και το “check in” του Foursquare. Αυτό ήταν το Swarm το οποίο αν και ξεκίνησε μάλλον «μουδιασμένα», στην πορεία ανέκαμψε προσθέτοντας αρκετά από τα στοιχεία που έκαναν τον προκάτοχό του αγαπητό στο κοινό (δημαρχίες, αυτοκόλλητα, πρόσθετες μορφές αλληλεπίδρασης και άφθονο “gamification”). Βέβαια, οι κακές γλώσσες θέλουν τους επενδυτές του Foursquare να πιέζουν έντονα για αύξηση των χρηστών που τον Δεκέμβριο του 2013 ανέρχονταν σε 45 εκατ. χρήστες παγκοσμίως, αλλά οι πληροφορίες ποτέ δεν επιβεβαιώθηκαν επίσημα…

Κατά τη διάρκεια της πρώτης Foursquare Day, λοιπόν, διάφορες επιχειρήσεις «γιόρτασαν» το γεγονός με προσφορές που περιστρέφονταν γύρω από το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο. Τα McDonalds, στην πιο χαρακτηριστική περίπτωση, αύξησαν την κίνηση στα καταστήματά τους στις ΗΠΑ κατά 33% στις 16/4/2010 προσφέροντας δωροκάρτες των $5 και $10 σε 100 τυχερούς απ’ όσους έκαναν “check in” σε κάποιο από αυτά εκείνη τη συγκεκριμένη μέρα –σε μία καμπάνια που δεν στοίχισε πάνω από $1.000! Τη Foursquare Day γιόρτασε με κάθε επισημότητα και ο δήμος του Μάντσεστερ στο Νέο Χάμσαϊρ, τη στιγμή που στο Πεκίνο (!), 50 νοματαίοι μαζεύονταν έχοντας δώσει ραντεβού στο Apple Store του Σανλίτουν για να ξεκλειδώσουν το συλλεκτικό “badge”, το αυτοκολλητάκι που απένειμε υπό προϋποθέσεις το Foursquare εκείνη τη μέρα και μόνο.

Το παράδοξο με τη συγκεκριμένη μέρα, είναι πως αν και στα χρόνια που επακολούθησαν το Foursquare γιγαντώθηκε, η ίδια ποτέ δεν «τράβηξε». Στην πορεία ήρθε και ο διαχωρισμός του με το Swarm και κάπως έτσι, η έννοια του Foursquarin’” έχασε τη δύναμη και με τον καιρό τη σημασία της. Βολτάροντας πάντως κανείς σε μεγάλες πόλεις του κόσμου, είχε την ευκαιρία να δει αυτοκόλλητα με το λογότυπο του Foursquare σε ουκ ολίγα καταστήματα –κυρίως καφέ και εστιατόρια. Ειδικά στη Νέα Υόρκη, μία κάποια έκπτωση σε κάθε πελάτη που είχε κάνει “check in” στο Foursquare ήταν “must”…

16 Απριλίου του 2016: Foursquare ή Swarm Day; Δεν χρειάζεται να τοποθετούμεθα μπροστά σε αχρείαστα διλήμματα: δεν έχετε παρά να ψάξετε στο Foursquare για όλα εκείνα τα πραγματικά καλά “spots” που τόσο καιρό αγνοούσατε και να τα επισκεφθείτε όλα, ένα προς ένα, κάνοντας φυσικά και το απαραίτητο “check in” στο Swarm! Γιορτάζουμε λέμε!

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος