Categories: WEEKLY MUSIC PLEASURE

Στο Dawn FM, ένα μοναχικό ραδιόφωνο μετατρέπει τις αναμνήσεις του Weeknd σε soundtrack

Η νέα πολυαναμενόμενη κυκλοφορία του, ήρθε να επιβεβαιώσει ότι ο Abel Tesfaye δεν έχει τελειώσει ακόμη με το τελευταίο του music era. Το After Hours (2020), εξύμνησε την αναβίωση της δεκαετίας του ’80 και της disco, εισάγοντας έναν ήχο γεμάτο λάμψη και αφηγηματική διάθεση στην ταυτότητα του Weeknd. Μετά από τις διθυραμβικές κριτικές που απέσπασε και την εμπορική επιτυχία του, ο megastar κυκλοφορεί το Dawn FM, το καθαρτήριο sequel του After Hours. Το ερώτημα παραμένει: πού μπορεί να πάει ένας καλλιτέχνης όταν φαινομενικά έχει ήδη φτάσει στο απόγειό του; Το Dawn FM, μας δείχνει τον Weeknd βυθισμένο στις σκέψεις του, παρέα με ένα μοναχικό ραδιόφωνο που μετατρέπει σε soundtracks τις επώδυνες αναμνήσεις του.

Στην πλειονότητά του, το πρώτο μισό του δίσκου, αποτελεί μία συλλογή από καλογραμμένα pop τραγούδια υψηλής ενέργειας. Με τη βοήθεια του παραγωγού Oneohtrix Point Never, ο Tesfaye γίνεται πιο φιλόδοξος, παίζοντας με μια ευρύτερη παλέτα από synths και samples. Το εθιστικό single Gasoline, του οποίου το music video μας αποκάλυψε πριν από μερικές ημέρες, ξεκινάει με μερικά λαχταριστά ρετρο-φουτουριστικά synths και μια παιχνιδιάρικα ρομποτική προφορά, που αφηγείται τις προσπάθειές του να ξεφύγει από τον εφιάλτη των ναρκωτικών.

Ο pop star δεν διστάζει ακόμη στη νέα του δουλειά, να πάρει ορισμένα ρίσκα, συμπεριλαμβάνοντας το extended version του single, Take My Breath, ενός σύγχρονου love letter για την εποχή της disco. Χρησιμοποιώντας απρόσκοπτα τις αναπνοές του ως μετρονόμο, δημιουργεί ένα μεγαλειώδες intro του κομματιού, το οποίο δεν μας είχε αποκαλύψει όταν πρωτο-κυκλοφόρησε ως single. Το κελάρυσμα στη φωνή του Abel, γίνεται το κερασάκι στην τούρτα που θα ενθουσιάσει τους φίλους του clubbing, αλλά και όσους αγαπούν να φορούν σφιχτά τα headphones τους.

Δυστυχώς, φτάνοντας στο ένατο κομμάτι του δίσκου, Best Friends, η έμπνευση μοιάζει αποδυναμωμένη και το τραγούδι δεν καταφέρνει να διατηρήσει την προσοχή μας αμείωτη. Καθοδηγούμενο από μία υπεραπλουστευμένη μπασογραμμή, το Best Friends αποδεικνύεται αρκετά ελλιπές για να καταφέρει να περάσει στον ακροατή το δικό του statement. Το track Every Angel Is Terrifying, εντωμεταξύ, ξεκινά με ένα μεγαλειώδες synth, γρήγορα όμως χάνει τη μαγεία του καθώς διακόπτεται από έναν «πληροφοριοδότη» που δεν καταφέρνει να προσθέσει πολλά στην αφήγηση.

Ωστόσο, όπως σε κάθε κυκλοφορία του, έτσι και σε αυτή, ο Weeknd έχει φροντίσει ώστε να υπάρχουν μερικές δυνατές ανατροπές. Μετά το Every Angel, το ενδιαφέρον μας επανέρχεται δυναμικά. Στο κομμάτι Don’t Break My Heart, τα φωνητικά του Αbel σαγηνεύουν, καθώς πραγματοποιεί μία έκκληση στην αγαπημένη του, να μην του ραγίσει την καρδιά του. Απροσδόκητα όμως, αποδεικνύεται ότι η εραστής του είναι παντρεμένη, με αποτέλεσμα να την εγκαταλείπει. “I’m way too grown for this deceiving”, μας λέει με ωριμότητα και αποφασιστικότητα. Η ατμόσφαιρα μεταβαίνει στο υπέροχα απελπισμένο Less Than Zero, ένα track που αξίζει να είναι το επόμενο single του δίσκου. Η ακουστική του ενορχήστρωση είναι εκπληκτικά δροσερή και ξέγνοιαστη, καθώς ο Tesfaye θρηνεί την απώλεια της αγαπημένης του, υπό την υπόκρουση των απαλών strums μιας κιθάρας.

Ο ενθουσιασμός που υπήρχε πριν ακόμη πατήσω το play και αφεθώ στην ακρόαση του Dawn FM, καταφέρνει σημαντικά να μείνει αμείωτος, παρά την ύπαρξη των πιο υποτονικών, επαναλαμβανόμενων στιγμών. Ακούγοντας το Phantom Regret, ένα εκπληκτικό outro το οποίο αφηγείται ο Jim Carrey, μία τελευταία ανατροπή στον αφηγηματικό χαρακτήρα του άλμπουμ, έρχεται να προστεθεί. Ο Carrey αποκαλύπτει ότι αν ο Weeknd εξακολουθεί να νιώθει τύψεις στη μετά θάνατον ζωή: «μπορεί να μην έχει πεθάνει με τον τρόπο που πρέπει». Τα λόγια του συγκροτούν μία πραγματικά συγκινητική στιγμή, σχετικά με τον σκοπό της ζωής: «Πρέπει να είσαι Παράδεισος, για να δεις τον Παράδεισο», καταλήγει.

Highlights: Gasoline, How Do I Make You Love Me?, Here We Go… Again (feat. Tyler, the Creator), Is There Someone Else?, Less Than Zero

Metascore: 89/100
Release Date: 7 Ιανουαρίου 2022
Label: Republic

Λουίζα Σολομών-Πάντα

Share
Published by
Λουίζα Σολομών-Πάντα