Τα πράγματα άλλαξαν. Την φιλόξενη ζέστη με την οποία μας υποδέχθηκε το Τέξας (οδηγώντας μας σε βεβιασμένες συμβουλές προς τα υπόλοιπα μέλη της ελληνικής αποστολής που αναμένονταν), διαδέχθηκε η βροχή και η απότομη πτώση της θερμοκρασίας. Γενικά, στο Όστιν βρέχει αρκετά και δεν είναι καθόλου σπάνιο μέσα σε ένα 24ωρο να δεις περισσότερες από μία εποχές. Μου το είπε κι ο τελευταίος κύριος που πήρα με την εφαρμογή Fasten, η οποία ως ραγδαία ανερχόμενη εταιρεία στις υπηρεσίες μεταφοράς κυκλοφορεί βανάκια σε όλη την πόλη που στο πλάι τους του έχουν το σύνθημα απόλυτου επιθετικού μάρκετινγκ “uber left” (λογοπαίγνιο για τις άλλες δύο εφαρμογές uber και lyft που «έφυγαν» από την πόλη, επειδή αρνήθηκαν να συμμορφωθούν με τους κανόνες που τους επιβλήθηκαν).
Γυρίζοντας στα του καιρού, φυσικά, στο South by Southwest είχαν κάνει τους υπολογισμούς τους, νάυλον αδιάβροχα και ομπρέλες έκαναν την εμφάνισή τους….
Το SXSW ξεκίνησε το 1987 και σχεδόν αμέσως, αντλώντας από τη μεγάλη μουσική παράδοση του Τέξας, ταυτίστηκε με τη μουσική. «Και το κινηματογραφικό κομμάτι λειτούργησε γρήγορα, το φεστιβάλ κυρίως ταυτίστηκε με την καλλιτεχνική του πλευρά», μου λέει ο πανύψηλος Hugh Forrest, chief programming director (κάτι ας πούμε σαν το νο. 2 ή 3 στο οργανόγραμμα της διοργάνωσης) σε μια εκδήλωση στο δημαρχείο της πόλης, αφιερωμένη στην κινέζικη αποστολή που για ευνόητους λόγους ($$$) είναι περιζήτητη και όλοι θέλουν να της περάσουν τις ιδέες τους. Ο ίδιος, με προσεκτικά βαμμένο μαλλί κάπου μεταξύ του ξανθού και του πορτοκαλί, σκουλάρικι στο αριστερό αυτί και πουκάμισο με ανοιχτά 3-4 κουμπιά, ασχολείται κυρίως με το SXSW Interactive – το «τεχνολογικό κομμάτι». Που δεν είναι πια αμελητέο, έχει ισοφαρίσει αν όχι υπερκεράσει τα άλλα δύο. «Σίγουρα βοήθησε ότι οι νέοι ροκ σταρ προέρχονται από τον χώρο της τεχνολογίας και σίγουρα βοήθησε το Twitter moment του 2007, το οποίο δε μας αγχώνει όμως να επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο», μου λέει, ενώ γύρω μας περιφέρονται δίσκοι με noodles, αλλά και με το brisket που δε γίνεται να λείπει από καμία κατάσταση εδώ στο Όστιν. Ο αστικός μύθος του φεστιβάλ είναι ότι στο SXSW έγινε το πρώτο tweet πριν από μια δεκαετία. Αυτό δεν είναι ακριβές, όμως η αλήθεια είναι ότι εδώ λανσαρίστηκε η, κάποτε πολλά υποσχόμενη και πλέον παρακμάζουσα, πλατφόρμα των 140 χαρακτήρων. Καθιερώνοντας απόλυτα το SXSW και στη συνείδηση των entrepreneurs-innovators που έρχονται εδώ να παρουσιάσουν πρότζεκτ. Γι’ αυτό άλλωστε όλοι στο SXSW μοιάζουν να βρισκονται σε ένα διαρκές elevator pitch, όλοι προσπαθούν να πουλήσουν, να μαζέψουν όσες περισσότερες επαγγελματικές κάρτες μπορούν, να κάνουν τις περισσότερες δυνατές επαφές. Από την άλλη, μόλις άρχισε το μουσικό κομμάτι όποτε για να δούμε αν θα επιβεβαιωθεί εκείνος ο ομιλητής που είπε ότι «το SXSW είναι το μέρος που έρχονται τα χρυσά παιδιά της Silicon Valley για να μεθύσουν» ..
– μια εταιρεία από το Λος Άντζελες καθαρίζει αμάξια χωρίς να χρησιμοποιεί νερό απασχολώντας μόνο κωφάλαλους
-ένα google maps για το νερό έρχεται από το Γουίμπερλι του Τέξας (συμμετείχε στον διαγωνισμό του International Accelerator διακρίθηκε και η ελληνική εταιρεία Centaur που τα πήγε πολύ καλά όπως θα δούμε σε επόμενο σκέλος της ανταπόκρισης)
– μερικοί μοναχοί προωθούν ένα σχετικό ντοκιμαντέρ με walking meditation
– body marketing (για την ταινία Stripped) αλλα κι επιθετικό self-promo
– μπορούμε να έχουμε ένα εργοστάσιο στο desktop μας, αξιοποιώντας τις δυνατότητες του 3D printing
– μπορεί ένα λογισμικό να σε προλαβαίνει πριν γράψεις κάτι προσβλητικό στο ίντερνετ, περιορίζοντας έτσι το διαδικτυακό bullying
– ρομπότ να περιφέρονται
– ρομπότ να χορεύουν (βίντεο: Δημήτρης Σκούρτας)
– το Minority Report να συμβαίνει στ’ αλήθεια
– ανθρώπους να αγγίζουν τον αέρα σε κάποια εφαρμογή VR
– λεωφορεία που αναβοσβήνουν
– ρέιβερς που αναβοσβήνουν
– υπάρχει κοινωνικό δίκτυο για εκείνους που παίζουν επιτραπέζιο ποδοσφαιράκι
– την ελληνική αποστολή να κόβει βόλτες, ενώ τη σημαδεύουν κάμερες
– τον Πάμπλο Εσκομπάρ ξαφνικά σε μια οθόνη να λέει ότι «δύστυχως δεν υπάρχει ο αντίστοιχος λατινομερικάνος Denzel Washington»
– τα analytics της διοργάνωσης να ανανεώνονται διαρκώς σε μια άλλη οθόνη
– δε χρειάζεται να φοράς ειδική μάσκα για να παίζεις σε περιβάλλον VR
Η επόμενη φάση θα είναι RoboKimono
Την πρώτη σου φορά σε BBQ joint πρέπει να πάρεις sampler. Brisket, μοσχαρίσια πλευρά, λουκάνικα, πατατοσαλάτα, φασολάκια, πίκλες κι αυτή η φέτα ψωμί για κάποιου είδους ξεκάρφωμα που κανείς δεν κατάλαβε.
Η Popaganda βρέθηκε στο SXSW 2017 για να καλύψει το φεστιβάλ και τις δραστηριότητες της ελληνικής αποστολής με την υποστήριξη (και ως αποκλειστικός media partner) της Πρεσβείας των ΗΠΑ στην Αθήνα.