Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaNEWS
23.12.2024

Γερμανία: Το CDU σε διαμάχη με Youtubers

Εξαιτίας βίντεο που καλούσε τους Γερμανούς να μην ψηφίσουν τα κόμματα του κυβερνητικού συνασπισμού.
Γερμανία: Το CDU σε διαμάχη με Youtubers

Η δελφίνος της Γερμανίδας καγκελαρίου Άγγελα Μέρκελ, η Ανεγκρέτε Κραμπ- Κάρενμπάουερ, εμπλέκεται σήμερα σε μια αντιπαράθεση επειδή χαρακτήρισε «εκλογική χειραγώγηση» την έκκληση μέσω του ιστότοπου YouTube χρηστών του Διαδικτύου προς τους Γερμανούς να μην ψηφίσουν τα κόμματα του κυβερνητικού συνασπισμού στις ευρωεκλογές, στο όνομα του κλίματος.

Οι Χριστιανοδημοκράτες (CDU/CSU) της Μέρκελ αν και αναδείχθηκαν πρώτο κόμμα στις ευρωεκλογές κατέγραψαν το χαμηλότερο ποσοστό στην ιστορία τους, ενώ οι Σοσιαλδημοκράτες (SPD) υπέστησαν μεγάλο πλήγμα και βρέθηκαν πίσω από τους Πράσινους. Τα αποτελέσματα αυτά εγείρουν ερωτήματα για την επιβίωση του κυβερνητικού συνασπισμού στη Γερμανία.

Για την επικεφαλής του CDU τα αποτελέσματα των ευρωεκλογών οφείλονται κυρίως σε ένα βίντεο που ανήρτησαν χρήστες του YouTube στο οποίο κατήγγειλαν την περιβαλλοντική πολιτική της γερμανικής κυβέρνησης.

«Πώς θα αντιδρούσε η χώρα αν 70 εφημερίδες καλούσαν τους πολίτες δύο ημέρες πριν μία εκλογική αναμέτρηση να καταψηφίσουν το CDU και το SPD; Θα ήταν εκλογική χειραγώγηση», κατήγγειλε η Κραμπ- Κάρενμπάουερ, γνωστή και με τα αρχικά του ονόματός της ΑΚΚ, υπονοώντας ότι θα πρέπει να επιβληθούν κανόνες «στον ψηφιακό κόσμο».

Πολύ γρήγορα εμφανίστηκαν στο Twitter hashtag όπως «λογοκρισία» και «ΑΚΚπαραιτήσου».

Viral βίντεο

Οι πολιτικοί αντίπαλοι της Κραμπ- Κάρενμπάουερ επίσης επέκριναν το βίντεο αυτό, όπως ο επικεφαλής των Ελεύθερων Δημοκρατών (FDP) Κρίστιαν Λίντνερ, ο οποίος το χαρακτήρισε «απίστευτο».

Η ΑΚΚ προσπάθησε να δώσει διευκρινίσεις μέσω Twitter για τις δηλώσεις της, εξηγώντας ότι μιλά «για κανόνες για τις προεκλογικές εκστρατείες» και εκτιμώντας ότι είναι «παράλογο να με κατηγορούν ότι θέλω να περιορίσω την ελευθερία της έκφρασης».

«Όμως αν δεν μπορούμε να κάνουμε συζητήσεις σε βάθος όταν πλησιάζουν εκλογές, πότε μπορούμε να τις κάνουμε; Η Κραμπ- Κάρενμπάουερ επιθυμεί τα κόμματα να διαθέτουν το μονοπώλιο στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης; Ή θέλει να εκφράζουν τη γνώμη τους μόνο όσοι δεν ασκούν επιρροή;», ειρωνεύτηκε το Spiegel.

Η πολεμική αυτή φέρνει στο προσκήνιο και τη δυσκολία που αντιμετωπίζουν τα παραδοσιακά κόμματα να προσελκύσουν τους νέους στη Γερμανία.

Αρχικά, πριν από μία εβδομάδα, το CDU προσπάθησε να αγνοήσει και στη συνέχεια να δυσφημίσει τον γνωστό Youtuber Rezo, ο οποίος σε βίντεο που ανήρτησε ζητούσε «την καταστροφή του CDU», παρουσιάζοντας τις πολιτικές του κόμματος υπέρ των πλουσίων και των συνταξιούχων και κατά του κλίματος.

Η Κραμπ- Κάρενμπάουερ τότε τον είχε κατηγορήσει ότι προσπάθησε να κερδίσει χρήματα από τα «κλικ», αν και στο βίντεο είχαν αποκλειστεί οι διαφημίσεις.

Όταν το βίντεο έγινε viral, με 12 εκατομμύρια θεάσεις μέχρι τώρα, το CDU προσπάθησε να πείσει τον Rezo να συναντηθεί με στελέχη του κόμματος. Όμως εκείνος απάντησε αναρτώντας ένα δεύτερο βίντεο το οποίο καλούσε τους Γερμανούς να ψηφίσουν κατά του CDU και του SPD στις ευρωεκλογές.

Είναι δύσκολο να εκτιμηθεί αν το βίντεο όντως επηρέασε τους νέους, με την μετεκλογική ανάλυση να δείχνει ότι στις ευρωεκλογές το CDU έχασε την ψήφο των νέων, ενώ αντίθετα το ψήφισαν κυρίως οι άνω των 60 ετών. Αυτή η ηλιακή ομάδα παρουσιάζει συνεχώς αύξηση και ήδη εκπροσωπεί το 36% των ψηφοφόρων.

Αντίθετα οι Πράσινοι, που ήρθαν δεύτεροι στις ευρωεκλογές, εμφανίζονται πρώτοι σε όλες τις ηλικιακές ομάδες έως τα 44 έτη, με σημαντική άνοδο στους κάτω των 30 ετών.

Το χάσμα των γενεών φάνηκε και με την κινητοποίηση «Παρασκευές για το μέλλον», στις οποίες συμμετέχουν μαθητές σχολείων κάθε Παρασκευή καταγγέλλοντας τα ελλιπή μέτρα των κυβερνήσεων για την προστασία του περιβάλλοντος.

Την κινητοποίηση αυτή έχουν επικρίνει οι Χριστιανοδημοκράτες, τονίζοντας ότι «το σχολείο είναι υποχρεωτικό».

Αν και πολλοί Χριστιανοδημοκράτες δήλωσαν μετά την Κυριακή ότι άκουσαν την έκκληση των νέων, άλλοι συνεχίζουν να επικρίνουν τις οικολογικές τους ανησυχίες διότι «δεν κερδίζουν δικά τους χρήματα».

(ΑΠΕ – ΜΠΕ)

popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.